ارسال به دیگران پرینت

پروژه‌های جدید اقتصادی میان ایران و آذربایجان

وزیر خارجه آذربایجان: پایان تنش میان باکو و تهران

وزیر خارجه اذربایجان در کفنرانسی خبری تصریح کرد که تنش‌ها میان ایران و جمهوری آذربایجان به پایان رسیده است.

وزیر خارجه آذربایجان:  پایان تنش میان باکو و تهران

به نقل از نیوز ارمنیا، جیحون بایرامف، رئیس‌جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: برکسی پوشیده نیست که چندی پیش تنش‌ها و سوءتفاهم‌هایی میان دو کشور (ایران - آذربایجان) وجود داشته است اما همگی رفع شده‌اند.

به گفته وی در دیدار روسای‌جمهور ایران و آذربایجان در عشق‌آباد مسائل متعددی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

طی دیدار هفته گذشته در باکو طرفین بر سر انجام رایزنی‌های سیاسی دست‌کم هر شش ماه یک بار توافق کردند.

بایرامف همچنین اشاره کرد که دیدار کمیسیون اقتصادی درون دولتی ایران - آذربایجان در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: در چارچوب این دیدار بر سر نقشه راه اجرای پروژه‌های جدید در حوزه اقتصادی میان ایران و آذربایجان توافق شد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز  در نشست خبری امروزش در ارتباط با سفر اخیر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به باکو و نتایج این سفر و همچنین اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش همکاری‌های دو کشور تصریح کرد: سفر آقای امیر عبداللهیان به آذربایجان یکی از بهترین سفرهایی بود که در چند وقت اخیر در چارچوب روابط دو جانبه بین دو کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این سفر بعد از سفر اخیر معاون نخست وزیر آذربایجان به تهران انجام شد و متعاقب ملاقات روسای جمهور دو کشور انجام این سفر برنامه ریزی شد، گفت: آقای امیر عبداللهیان در این سفر تقریبا با تمامی مقامات عالی رتبه آذربایجان رایزنی و گفت‌وگو داشتند. ملاقات مهم و پر جزئیاتی با رئیس جمهور آذربایجان داشتند. توافقات خوبی در خصوص بازسازی مناطق آزاد شده و گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین تسریع دسترسی آذربایجان به نخجوان بین دو طرف انجام شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال گفت:‌ فکر می‌کنم روابط دو کشور از سوءتفاهم‌های رسانه‌ای عبور کرده است و یکی از موضوعات مهم مورد گفت‌وگو بین مقامات دو کشور تلاش برای رفع نگرانی‌های دو طرف بوده است. ما همواره مواضع‌مان را در مورد امنیت ملی کشورمان و همچنین نقش مخرب رژیم صهیونیستی به صورت شفاف اعلام کرده‌ایم و دوستان‌مان نیز این سخن را شنیده‌اند و اطمینان‌های لازم را در این زمینه داده‌اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه