ارسال به دیگران پرینت

آموزش‌وپرورش | معلم | وزیر آموزش و پرورش | سازمان سنجش

سهمیه «استخدامی» آموزش‌وپرورش اعلام شد

ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۵۱ هزار سهمیه استخدامی گرفتیم که ۲۶ هزار سهمیه مربوط به متعهدین خدمت بود که آزمونشان برگزار شد اظهار کرد: اکنون همه پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشغول به تحصیل هستند و چهارسال دیگر معلم ما خواهند بود. وی افزود: ۲۵ هزار سهمیه استخدام ما باقی مانده که از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یعنی برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌شوند. حدود ۹۸۰۰ سهمیه هم از سال گذشته باقی مانده که روی همدیگر حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدام می‌شود.

سهمیه «استخدامی» آموزش‌وپرورش اعلام شد

رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: از خرداد ماه امسال آماده برگزاری آزمون هستیم. توزیع سهمیه انجام شده و فقط منتظریم که سازمان اداری و استخدامی مجوز برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد که به محض صدور مجوز، ثبت‌نام آغاز و آزمون برگزار می شود.

ناصر سلیمان‌زاده با بیان اینکه امسال ۵۱ هزار سهمیه استخدامی گرفتیم که ۲۶ هزار سهمیه مربوط به متعهدین خدمت بود که آزمونشان برگزار شد اظهار کرد: اکنون همه پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشغول به تحصیل هستند و چهارسال دیگر معلم ما خواهند بود.

وی افزود: ۲۵ هزار سهمیه استخدام ما باقی مانده که از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یعنی برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌شوند. حدود ۹۸۰۰ سهمیه هم از سال گذشته باقی مانده که روی همدیگر حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی گفت: ما از خرداد ماه امسال آماده برگزاری آزمون هستیم. توزیع سهمیه انجام شده و فقط منتظریم که سازمان اداری و استخدامی مجوز برگزاری آزمون را به سازمان سنجش بدهد که به محض صدور مجوز، ثبت‌نام آغاز و آزمون برگزار می شود.

سلیمان‌زاده افزود: خود ما به جد پیگیر برگزاری آزمون هستیم، زیرا کمبود نیرو وجود دارد و اگر این افراد جذب شوند باید یک دوره مهارت‌آموزی نیز بگذرانند تا بتوانیم مهر ۱۴۰۱ به عنوان معلم از آنها استفاده کنیم.

 

 

دولت | بودجه | مجلس | کارمند | حقوق کارمندان

جزییات طرح مجلس برای ساماندهی کارمندان دولت | از حذف شرکت های واسطه تا حذف امضاهای طلایی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیاتی از طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد.

جزییات طرح مجلس برای ساماندهی کارمندان دولت | از حذف شرکت های واسطه تا حذف امضاهای طلایی
 

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 17 نوع قرارداد برای کارکنان وجود دارد که لازم است این مسئله ساماندهی شود.

وی افزود: با تصویب و اجرای این طرح قرار است ساز و کار لازم برای حذف امضاهای طلایی استخدام، حذف رانت، فساد، روابط ناسالم استخدامی و در نهایت ایجاد عدالت استخدامی با نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شرکت های وابسته به دولت، با نگاه مردم محور تهیه و اجرا شود.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس این طرح قرار است شرکت‌های واسطه تحت عنوان شرکت‌های خدماتی که بین کارکنان شرکتی، حجمی، پروژه‌ای و ساعتی و بخش هایی که نیاز به این کارکنان دارند حذف شوند.

 

اسماعیلی گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل سوءمدیریت و نبود نظارت صحیح سودهای هنگفتی از آن خود کرده‌اند در حالیکه این پول‌های هنگفت باید به کارکنان شرکتی می‌رسید و این وضعیت باید اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: بسیاری از کارکنان دولت دارای قراردادهایی به‌عناوین مختلف هستند، این نیروهای کار حقوق خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند اما دریافتی‌ها متناسب با کاری که ارائه می‌دهند نیست و با توجه به حضور واسطه بین آنان و وزارت‌خانه‌ها 

و سازمان‌ها امنیت شغلی نیز ندارند.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت ، بیان کرد: بر اساس این طرح زمانی که شخصی قراردادش از شرکتی به پیمانی و یا از پیمانی به رسمی تغییر کند، قطعا بر میزان حقوق افراد تاثیر می‌گذارد اما نکته که وجود دارد این است که شاکله حقوق که حقوق مشمول فعلی کارمندان است و حقوق مستمری که در حال حاضر پرداخت می‌شود، همان میزان خواهد بود لذا در این طرح وارد بحث حقوق و مزایا نمی‌شویم چون که این موضوع قانون خاص خودش را دارد.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت تلاش خواهند کرد تا درباره ساماندهی کارکنان دولت به یک راه حل برسند تا امنیت شغلی این قشر تأمین شود، بیان کرد: در جلسات کمیسیون اجتماعی سعی خواهیم کرد تا امنیت شغلی را برای کارکنان شرکتی و قراردادی فراهم کنیم.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فاطمه کیخا ارسالی در

      آقای سلیمانزاده ۹۸۰۰نفرسهمیه ماکارنامه سبزها می باشد که درآزمون قبول شده ایم وتشکیل پرونده ومصاحبه شده ایم خدایی هم هست بترسید از خدا ماکارنامه سبزها راجذب کنید

    • ناشناس ارسالی در

      اول باید کارنامه سبزها جذب شوند بعد آزمون

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه