ارسال به دیگران پرینت

بیمه شخص ثالث خودرو‌ها

نحوه پرداخت بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگی اعلام شد

سردار حسینی گفت: کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند.

نحوه پرداخت بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگی اعلام شد

سردار حسینی گفت: کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند.

سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره بیمه شخص ثالث خودرو‌ها اظهار کرد: در قانون بیمه شخص ثالث تعریف شده است، خودرو‌هایی که ارزش آن‌ها از نصف دیه یک انسان کمتر باشد در دسته خودرو‌های متعارف قرار می‌گیرد و خودرو‌هایی که قیمت آن‌ها بیشتر از نصف دیه یک انسان باشد جزو خودرو‌های غیر متعارف محسوب میشود.

سردار حسینی درباره نحوه پرداخت خسارت توضیح داد: در حال حاضر با احتساب دیه ۶۴۰ میلیون تومانی یک انسان بالغ خودرویی که ۳۲۰ میلیون قیمت دارد جزو خودرو‌های متعارف قرار میگیرد و پرداخت خسارت برای این خودرو که در یک تصادف غیر مقصر باشد یعنی بیمه شخص ثالث طرف مقابل باید خسارت را پرداخت کند به صورت کامل می‌توان میزان خسارت را از بیمه دریافت کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا در خودرو‌های غیر متعارف نیز گفت: خودروی غیر متعارف برابر قانون بیمه شخص ثالث باید بیمه بدنه هم داشته باشد. اگر یک خودروی غیر متعارف در یک تصادف غیر مقصر بود و خسارت به وجود آمده بیشتر از پوشش بیمه‌ای خودروی مقصر بود، تنها مبلغی که از بیمه مقصر به خودروی غیر متعارف تعلق می‌گیرد سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث فرد مقصر است و مابقی خسارت توسط خود بیمه بدنه خودروی غیر متعارف تامین و پرداخت می‌شود.

سردار حسینی در پایان به دارندگان خودرو غیر متعارف توصیه کرد: پس کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند تا در تصادفات بتوانند بخشی از خسارت خودرو را بدون دریافت امتیاز منفی از شرکت بیمه، دریافت کنند.

 

رییس کل بیمه مرکزی خبر داد :

تامین بخشی از بودجه صدا و سیما از بیمه شخص ثالث

رییس بیمه مرکزی گفت: در بودجه سال آینده برای بودجه صدا و سیما و هلال احمر هم استفاده از بیمه شخص ثالث دیده شده است به طوری که ۵٠٠ میلیارد تومان سهم این بخش‌ها است.

تامین بخشی از بودجه صدا و سیما از بیمه شخص ثالث
 

رییس بیمه مرکزی گفت: در بودجه سال آینده برای بودجه صدا و سیما و هلال احمر هم استفاده از بیمه شخص ثالث دیده شده است به طوری که ۵٠٠ میلیارد تومان سهم این بخش‌ها است.

غلامرضا سلیمانی در مراسم "رونمایی از سامانه‌های الکترونیک خدمات رسانی صندوق  تأمین خسارتهای بدنی، در راستای پرداخت، تسهیل و تسریع  در حمایت از آسیب دیدگان سوانخ رانندگی " با انتقاد از محل مصرف اعتبارات بیمه شخص ثالث بیان کرد: متاسفانه بیمه شخص ثالث به جای اینکه به مجروحان برسد، صرف بخش های دیگر می شود به طوری که ٣٠ درصد از این مبلغ خارج از شرکت های بیمه است. 

 

وی افزود: در بودجه سال آینده برای بودجه صدا و سیما و هلال احمر هم استفاده از بیمه شخص ثالث دیده شده است به طوری که ۵٠٠ میلیارد تومان سهم این بخش‌ها است. 

 

رییس بیمه مرکزی تصریح کرد: این به معنای افزایش حق بیمه که دست در جیب مردم کردن است و از سوی دیگر با گران شدن بیمه، فرار بیمه مردم افزایش پیدا می‌کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه