ارسال به دیگران پرینت

ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به آلمان

پوتین: کاهش قیمت گاز با افزایش صادرات گاز به اروپا

رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که شروع تأمین گاز از طریق خط لوله جدید نورد استریم ۲ می‌تواند به کاهش قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان اروپایی کمک کند.


پوتین: کاهش قیمت گاز با افزایش صادرات گاز به اروپا

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه طی اظهاراتی تأکید کرد که شروع تأمین گاز از طریق خط لوله جدید نورد استریم 2 می‌تواند به کاهش قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان اروپایی کمک کند.

ریانوستی به نقل از پوتین گفت: افزایش صادرات گاز به بازار اروپا مطمئناً قیمت نقدی (این محصول) را کاهش خواهد داد.

اطلاعات اپراتور شبکه آلمانی گسکید Gascade نشان داد که خط لوله یامال-اروپا که گاز روسیه را به اروپای غربی هدایت می‌کند در روز جمعه برای چهارمین روز در حالت معکوس کار کرد.

پوتین تأکید کرد که لهستان روسیه را از مدیریت خط لوله گاز یامال-اروپا کنار گذاشته است که منجر به افزایش قیمت گاز شده است.

بر اساس این گزارش، اروپا ماه هاست که با کمبود گاز و افزایش سرسام آور قیمت ها دست و پنجه نرم می کند. این وضعیت باعث شد که قیمت ها در بازار نقدی در هفته جاری به 2150 دلار برای هر 1000 متر مکعب گاز برسد.

ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2 که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان از اعماق دریای بالتیک طراحی شده بود، در ماه سپتامبر به پایان رسید.

با این حال، این خط لوله هنوز در انتظار تایید نظارتی از سوی برلین و اتحادیه اروپا است. اکنون صدور مجوز متوقف شده است چرا که اپراتور این خط لوله یعنی شرکت Nord Stream 2 AG، که دفتر مرکزی آن در سوئیس است، نیاز به ثبت شرکت تابعه خود در آلمان دارد.

طی هفته جاری میلادی، آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد که در مورد صدور مجوز اپراتور نورد استریم 2 تا پایان نیمه اول سال 2022 تصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه