ارسال به دیگران پرینت

کاسبی میلیاردی از واکسن‌ستیزی

یک گزارش تکان‌دهنده از پشت پرده تبلیغات ضدواکسنی

کاسبی میلیاردی از واکسن‌ستیزی

یک گروه چندمیلیون نفری فعال در فضای مجازی، تعدادی پزشک و فعال طب سنتی،گروهی تریبون به‌دست و افرادی که فریب خورده‌اند؛ این خلاصه فعالیت شبکه‌ای علیه تزریق واکسن کرونا در ایران است- این مقدمه یک گزارش است از مریم سرخوش در روزنامه همشهری

هشمهری گزارش داده افرادی کاسب با صرف هزینه‌های کلان، تبلیغات علیه تزریق واکسن کرونا را در دست گرفته‌اند تا به سودهای میلیاردی از فروش داروهای گیاهی‌شان برسند؛ داروهایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست و حتی گفته می‌شود مصرف آن مضر است.

این گروه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کاسبی قابل توجهی برای فروش محصولات‌شان به راه‌انداخته‌اند. فعالیت این گروه‌ها در فضای مجازی هم قابل توجه است، به طوری که نتیجه یک پژوهش نشان داده که آنها یک شبکه اجتماعی داخلی با سه میلیون دنبال کننده در دست دارند و از آن طریق فیلم‌ها و خبرهای ضدواکسنی درباره عوارض و مضرات تزریق واکسن را منتشر می‌کنند.

همچنین یکی از تریبون‌های آنها، نشریه‌ای بود که در آن اقدام به انتشار اخبار ضدواکسن می‌کردند. با پیگیری‌های وزارت بهداشت و از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا، با این نشریه برخورد قضایی شد. برخی هم به گروهی پول می‌دهند تا علیه واکسن تبلیغ و در تجمع‌ها شرکت کنند.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیش‌تر کسانی که در فضای مجازی علیه واکسن‌ها تولید محتوا و به‌صورت ساختاریافته فعالیت می‌کنند، اهداف از پیش تعیین شده‌‌ای دارند.بررسی بسیاری از محتواهای تولیدشده از سوی آنها در نهایت به سمت تبلیغ داروهایی است که مطالعات تأیید شده ندارند و حتی گفته می‌شود برای سلامت مضر هستند.»

همشهری نوشته: «در اصل این افراد از ایجاد اختلاف بین پزشکان طب نوین و سنتی سود می‌برند، چرا که برای فروش داروهایشان نیاز دارند طب نوین را تخریب کنند و داروهای تأیید نشده‌شان را در قالب طب سنتی به خورد مردم بدهند...

ما شاهد یک تراکنش مالی میلیاردی ناشی از فروش اینگونه محصولات هستیم، به‌طوری که حتی در دوران کرونا با تبلیغات هدفمند و ساختاریافته و با حربه تأیید از سوی متخصصان، قیمت این محصولات چند برابر شد... داروهای تأیید شده طب سنتی که از سازمان غذا و دارو هم تأییدیه دارند، در داروخانه‌ها موجود هستند و نیازی به ارسال از طریق پست هم ندارند.»

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه