ارسال به دیگران پرینت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش سن بازنشستگی باید انجام شود | ۲.۵ میلیون بیکار مطلق در کشور داریم

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی در بودجه اظهار کرد: کاهش ورودی صندوق‌های بازنشستگی و به تبع کاهش هزینه‌های آن‌ها نتیجه‌ی افزایش سن بازنشستگی است با توجه به این‌که امید به زندگی افزایش پیدا کرده و صندوق‌های بازنشستگی تحت فشار هستند باید این اتفاق به تدریج انجام شود.

افزایش سن بازنشستگی باید انجام شود | ۲.۵ میلیون بیکار مطلق در کشور داریم

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره باز توزیع منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ گفت: ارز ۴۲۰۰ حداقل ۳۰ درصد انحراف دارد و منافع آن به مردم نمی‌رسد و باید اصلاح شود و بر اساس لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد اما عواید حاصل از آن در قالب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به شکل‌های مختلف توزیع می‌شود در نتیجه یارانه نقدی بخشی از مردم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در موضوع یارانه‌ها این‌که به چند دهک چه یارانه‌هایی پرداخت شود منوط به آیین‌نامه‌های بعدی است و این‌که یارانه به صورت کالایی باشد تصریح نشده و ما در دولت این نظر را نداریم ما موافق پرداخت یارانه نقدی به مردم هستیم و بخش غیر نقدی به سازمان‌های خدمات‌رسان برسد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره افزایش سن بازنشستگی در بودجه اظهار کرد: کاهش ورودی صندوق‌های بازنشستگی و به تبع کاهش هزینه‌های آن‌ها نتیجه‌ی افزایش سن بازنشستگی است با توجه به این‌که امید به زندگی افزایش پیدا کرده و صندوق‌های بازنشستگی تحت فشار هستند باید این اتفاق به تدریج انجام شود. 

اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال

عبدالملکی درباره اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال گفت: فعالیت زیست بوم ملی اشتغال، ایجاد ۲۱۵ هزار فرصت شغلی جدید طی ۳ ماهه گذشته در سامانه رصد، توافق با ۲۶ دستگاه‌ها برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل طی ۱۸ ماه از اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس آمار خالص بیمه شدگان تامین اجتماعی ۱۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. با این حال ۷ الی ۸ میلیون مشاغل غیر رسمی داریم که بیمه ندارند و تا زمان تکمیل زیست بوم اشتغال اتکای ما برای نرخ بیکاری بر داده‌های مرکز آمار است. 

عبدالملکی ادامه داد: ۱۷۱ عنوان برنامه اشتغال تدوین شده که اولویت آن بر فعالیت‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل است طراحی و تدوین اطلس الگوهای اشتفالزایی کشور با کمک ۷۱ دستگاه انجام شده است. 

وی افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی، تامین مالی، تقویت فناوری کارهایی است که در کف میدان بازار کار باید انجام شود. از بالا هم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را داریم. تبدیل مجوز محور بودن به ثبت مشاغل خانگی مثل موسسات فنی‌وحرفه‌ای از مصوبات دیگر جلسه‌ی دوم شورای عالی اشتغال بود و مصوبات جلسه‌ی گذشته به طور متوسط ۳۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال وضعیت اشتغال بهتر خواهد شد. 

وجود بی‌عدالتی در اشتغال

عبدالملکی تصریح کرد: ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور داریم که حتی یک ساعت در هفته کار نمی‌کنند و در اولویت هستند اما برای آن‌هایی که اشتغال ناپایدار و غیر رسمی دارند هم باید برنامه‌ریزی شود. دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ناامید از کار داریم که اگر چرخ اشتغال به گردش در بیاید متقاضی کار می‌شوند. 

وی گفت: تامین مالی، اهدای تسهیلات در رسته‌های شغلی مختلف به شرط ارائه لیست بیمه‌شدگان و ایجاد اشتغال از کارهایی است که در تولید انقلاب ایجاد می‌کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سامانه جامع کاریابی‌ها که از امروز کار خود را آغاز کرده است، سه نوع مخاطب مختلف دارند. اول کاریابی‌ها و بعد کارفرمایان و کارجویان البته این سامانه مثل بازار است و ممکن است به دلایل مختلف کارفرما یا کارجو نتیجه مورد نیاز خود را به دست نیاورند.

علی دهقان کیا گفت:

عیدی بازنشستگان چقدر است؟

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران گفت: در حال حاضر سبد هزینه خانوار ۱۲ میلیون تومان است اما فاصله حقوق بازنشستگان تا این عدد، یک سوم است و حقوق بازنشستگان، فقط ۱۰ روز ماه را تامین می‌کند.

عیدی بازنشستگان چقدر است؟
 

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران گفت: در حال حاضر سبد هزینه خانوار ۱۲ میلیون تومان است اما فاصله حقوق بازنشستگان تا این عدد، یک سوم است و حقوق بازنشستگان، فقط ۱۰ روز ماه را تامین می‌کند.

علی دهقان کیا گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدی بازنشستگان تقریبا یک‌سوم سبد هزینه خانوار است و در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

 

دهقان‌کیا تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به این‌که ۳۰، ۳۵ سال کار کرده‌اند، اما امروز در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و تمام ظرفیت‌هایشان پر است و به سختی زندگی‌شان تامین می‌شود.

 

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رییسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رییس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

 

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران متذکر شد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچ کدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

 

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت:

 

هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مراقب باشید کمتر از صندوقا بدزدن فشار به صندوق نیاد
      ناراحتین امید به زندگی بالا رفته ؟

    • ناشناس ارسالی در

      همه کارگران وکارکنان دیگه تاعمر دارند باید بسوزن وبسازن با این طرز فکر دولت وآقای وزیر کار.... واسلام

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه