ارسال به دیگران پرینت

طرح جدید تخصیص سهمیه بنزین

جرییات مهم از طرح جدید تخصیص سهمیه بنزین

سازمان منظقه آزاد کیش درباره طرح جدید تخصیص سهمیه بنزین توضیحاتی ارائه کرد.

جرییات مهم از طرح جدید تخصیص سهمیه بنزین

سازمان منظقه آزاد کیش درباره طرح جدید تخصیص سهمیه بنزین توضیحاتی ارائه کرد.

سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: اداره صدور کارت کیشوندی با هدف ارائه خدمات شایسته، جلوگیری از تجمع و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا، نسبت به استقرار چهار ایستگاه در سطح جزیره کیش اقدام کرده است.

کسانیکه تا کنون موفق به دریافت کارت کیشوندی نشدند و یا اعتبار کارت آنها به پایان رسیده است می توانند به سامانه kishvand.kish.ir یا ایستگاه های مستقر در "تالار شهر، سینما لبخند، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و ساختمان شماره سه سازمان – مرکز نوآوری مقابل بازار پارس خلیج" مراجعه کنند.

ساکنان جازیره کیش هنگام مراجعه به تالار شهر جهت واکسیناسیون می توانند همزمان نسبت به دریافت کارت کیشوندی و یا تمدید آن اقدام کنند.

مبنای اختصاص سهمیه سوخت برای ساکنان جزیره کیش در اجرای "طرح یارانه بنزین برای همه" داشتن کارت کیشوندی است.

واکنش‌ها به عدم واریز سهمیه سوخت

بنزین کم مصرف کنید سهمیه قطع می‌شود!

سمیه بنزین در ماه دی واریز شد. قرار بود سهمیه جبرانی مابقی خودروها که در آذر ماه واریز نشده بود این ماه پرداخت شود اما بنا به گفته برخی این سهمیه واریز نشده است.

بنزین کم مصرف کنید سهمیه قطع می‌شود!
 

سهمیه بنزین دی ماه ساعت ۱۲ آخرین روز آذر ماه واریز شد. سهمیه جبرانی خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ماه پیش به همراه سهمیه آذر واریز شد. قرار بود سهمیه جبرانی بقیه خودروها این ماه و همراه با سهمیه دی‌ ماه واریز شود. اما به گفته رانندگان سهمیه جبرانی هنوز واریز نشده است.

اما این همه ماجرا نیست؛ به گفته سخنگوی شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی، راننده‌هایی که از سهمیه ۹ ماه‌شان استفاده نکرده باشند، سهمیه جدید را دریافت نمی‌کنند.

 

این اتفاقات در حالی رخ داده که هفته پیش، معاونت اقتصادی رییس جمهور نامه‌ای منتشر کرد و بنا بر آن نامه، قرار است از سهمیه بنزین به طور آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم به جای خودروها به افراد تعلق بگیرد.

 

بنزین ۱۵۰۰ تومانی

ماجرای ۲۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی چیست؟

در طرح جدید به مردم سهمیه ۲۰ لیتری تعلق می‌گیرد. سوالی که ایجاد می‌شود این است که در نهایت مردم چگونه از این طرح جدید دولت منتفع خواهند شد!

ماجرای ۲۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی چیست؟
 

محمدرضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تأکید بر این که تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس است ابراز کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره‌ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است.

وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد؛ میزان یارانه تخصیصی به‌ازای هر نفر معادل ۲۰ لیتر بنزین به‌نرخ ۱۵۰۰ تومان است.

 

به‌گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به‌هردلیلی امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

 

لواسانی با تأکید بر این‌که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچ‌گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود، و اعضای خانواده‌هایشان نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰ لیتر بنزین می‌شوند.

 
 
 
منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اینقدر وقت پول کشور واعصاب مردم گرفتار را درگیر این چرت پرتها نکنید کلا بنزین ازاد و۳۰۰۰ تومان کنید یارانه انرا بمردم ببازگردانید

    • ناشناس ارسالی در

      شماه مردم حالو حساب کردی هردقیقه یه برنامه برای مردم دارین دیگه چه بلایی بسره مردوم میخواین بیارین وقتی دولت دست بیسوادا بیفته بهتراز این نمیشه تا کجا میخواین بتازین بتادین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه