ارسال به دیگران پرینت

اولیانوف زمان آغاز مذاکرات وین را اعلام کرد

اولیانوف امروز (جمعه) ضمن اشاره به تاریخ ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها بین ایران و گروه ۱+۴ در وین، در صفحه توئیتر خود نوشت: «مذاکرات وین درباره برجام سه روز دیگر دوباره ادامه پیدا می‌کند».

اولیانوف زمان آغاز مذاکرات وین را اعلام کرد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت زمان مطلوب برای تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات وین، اوایل ماه فوریه است.

اولیانوف امروز (جمعه) ضمن اشاره به تاریخ ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها بین ایران و گروه ۱+۴ در وین، در صفحه توئیتر خود نوشت: «مذاکرات وین درباره برجام سه روز دیگر دوباره ادامه پیدا می‌کند».

وی توضیح داد: «در دور قبلی گفت‌وگوها، مذاکره‌کنندگان بنا را بر پیشرفت سریع گذاشتند. ما باید خودمان را به سمت تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات در اسرع وقت، ترجیحا تا اوایل فوریه، سوق دهیم».

این دیپلمات روس سپس در واکنش به توئیت «لارنس نورمن» خبرنگار پرنفوذ نشریه «وال استریت ژورنال» در بروکسل مبنی بر اینکه روسیه هم به جدول زمانی "اواخر ژانویه-اوایل فوریه" برای تکمیل مذاکرات وین پیوست، گفت: «جواب بله است، در صورتی که این مسئله فقط در مورد یک جدول زمانی باشد».

اولیانوف اما در ادامه تاکید: «جواب خیر است، اگر این در مورد یک ضرب‌الاجل باشد. ضرب‌الاجل‌های مصنوعی مضر هستند. پیشرفت در مذاکرات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی‌توان از قبل به طور دقیق محاسبه کرد. در این مرحله آغاز فوریه به نظر می‌رسد یک جدول زمانی واقع بینانه باشد».

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اینکه زمان برای حصول توافق جدیدی با ایران در حال کم و کمتر شدن است، گفت واشنگتن نیز در حال بررسی جایگزین و گزینه‌های دیگر است.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین عصر جمعه به پایان رسید. در پایان این دور از گفت‌وگوها اصلاحات و دیدگاه‌های ایران در ۲ سند ارائه‌شده مورد پذیرش قرار گرفت و براساس اعلام «علی باقری»، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران این ۲ سند مبنای مذاکرات آتی خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

با این حال «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پیدا کردن مذاکرات وین در اسرع وقت، گفت ما با سیستمی آماده شده‌ایم که در آن هر دو طرف بدانند چه کسی قرار است چه کاری را در چه زمانی انجام دهد.

دولت «جو بایدن» به شکست سیاست موسوم به «فشار حداکثری» که دولت پیشین آمریکا پس از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت اعتراف کرده اما از انجام اقدامات لازم برای عقب‌گرد از آن مسیر خودداری کرده است. اصرار دولت بایدن بر حفظ تحریم‌های دوران ترامپ، یکی از مهم‌ترین محورهای اختلافات در دورهای گذشته مذاکرات وین که با هدف بازگرداندن آمریکا به برجام انجام می‌شد را تشکیل می‌دهد.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه