ارسال به دیگران پرینت

«جناب خان»، برنده یلدای تلویزیون

سه‌شنبه شب ویژه برنامه‌های یلدایی تلویزیون با حضور چهره‌ها، از شبکه‌های مختلف روی آنتن رفتند.

«جناب خان»، برنده یلدای تلویزیون

سه‌شنبه شب ویژه برنامه‌های یلدایی تلویزیون با حضور چهره‌ها ، از شبکه‌های مختلف روی آنتن رفتند. طبق روال معمول هر سال، در این برنامه‌ها شاهد اتفاق خلاقانه و جذابی نبودیم. ویژه برنامه‌ها با دعوت از چهره‌ها، حافظ‌خوانی و صحبت کردن درباره سنت‌های قدیمی و شب یلدا، این شب را سپری کردند. «خندوانه» با افتتاحیه «خنداننده‌شو» و معرفی داوران و شرکت‌کنندگان مسابقه، فضای متفاوتی نسبت به دیگر برنامه‌ها داشت. دعوت از چهره‌های نه چندان جذاب طبق روال معمول ویژه برنامه‌های مناسبتی تلویزیون، بازیگران و خوانندگان، مهمانان اصلی برنامه‌ها بودند.

البته برنامه «هزاره شعر» در شبکه ۴ موردی استثناست. این برنامه با اجرای رشید کاکاوند در مقایسه با دیگر ویژه برنامه‌ها تخصصی‌تر به سنت‌های شب یلدا پرداخت و متناسب با ذات برنامه، صحبت‌هایی درباره ادبیات و شعر نیز مطرح شد. مهمانان برنامه نیز اردشیر رستمی و دکتر سوگل مشایخی ازمحققان شعر فارسی بودند. چهره‌های مشهوری که در شبکه‌های مختلف حاضر شدند، افرادی نبودند که کمتر در تلویزیون حاضر شوند و این برگ برنده در دست هیچ کدام از برنامه‌ها نبود. ویژه برنامه «درجه یک» سعی کرده بود با دعوت از خانواده چهره‌ها اقدام متفاوتی انجام دهد، اما مهران رجبی و المیرا شریفی مقدم تا به حال در برنامه‌های گوناگون حضور داشته‌اند و دعوت از آن‌ها در کنار خانواده، جذابیت ویژه‌ای برای مخاطب ندارد. محمدرضا حسینی بای نیز به همراه همسرش و محمدرضا دلاوری همراه دو فرزندش مهمانان «زوجی‌نو» و «انار» بودند.

«جناب خان»، برنده یلدای تلویزیون

برنامه «یلدای دو صفر» شبکه ۲ نیز میزبان هنرمندانی مانند محمد بحرانی، زوج مائده طهماسبی و فرهاد آییش و همچنین فلورا سام و رسول نجفیان دو داور «محاکات» بود. برنامه «انار» هم مهمانی «ویژه» نداشت و ایده حضور علی مسعودی و حمیدرضا حافظ شجری بازیگر نوجوان سریال «نوروز رنگی»، در بخشی از برنامه که مصطفی امامی و مهمانانش دور کرسی می‌نشستند نیز به اتفاق بامزه و جذابی ختم نشد. مهمانان مشترک برنامه‌ها معمولا هر سال، چند چهره خاص در شبکه‌های مختلف دیده می‌شوند و ویژه برنامه‌های گوناگون با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. امسال نیز چنین اتفاقی رخ داد. سینا شعبانخانی خواننده پاپ در برنامه «درجه یک» شبکه یک حضور داشت و پس از آن در برنامه «یلدای ۱۴۰۰» شبکه نسیم نیز دیده شد.

سالار عقیلی در ویژه برنامه «انار» شبکه ۵ قطعه‌ای را اجرا کرد و در برنامه «یلدای ۱۴۰۰» هم حضور داشت. دکتر انوشه روان شناس نیز مهمان مشترک دو برنامه «درجه یک» و «انار» بود. حوالی بامداد چهارشنبه نیز رشید کاکاوند همزمان در شبکه‌های ۲ و ۴ حضور داشت. شادی «خندوانه» به بهانه «جناب خان» در ۴۵ دقیقه ابتدایی «خندوانه» به بهانه حضور «جناب خان»، شاهد لحظات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای در برنامه بودیم. این شخصیت مثل همیشه با شوخی‌های پی‌درپی خود و آوازهایش، برنامه را در دست گرفت و فضای «خندوانه» را بسیار شاد کرد. به همین دلیل حال و هوای بخش اول برنامه در مقایسه با بخش دوم آن یعنی معرفی داوران و شرکت‌کنندگان «خنداننده‌شو» کاملا متفاوت شد.

ویژه برنامه «یلدای ۱۴۰۰» شبکه نسیم هم میزبان بازیگرانی مانند حمید گودرزی، پژمان بازغی، سالار عقیلی و سینا شعبانخانی بود و این برنامه هم اتفاق ویژه‌ای نداشت و به گفت‌وگو با مهمانان گذشت. پاسخ بیرنگ به خودش در «چهل تیکه» برنامه «چهل تیکه» در شب یلدا با حضور بیژن بیرنگ روی آنتن رفت. حضور این کارگردان در تلویزیون، پس از صحبت‌های پرسروصدایش درباره پشیمانی از ساخت سریال «خانه سبز» و دادن امید واهی به مردم، اتفاق جالبی بود.

بیژن بیرنگ در بخشی از «چهل تیکه» صحبت‌هایی را مطرح کرد که به نوعی پاسخی به مصاحبه پرحاشیه خودش بود! او با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و کرونا گفت که این‌ها «واقعیت» هستند و تلخ‌اند، وقتی مدام از این مسائل بنویسیم، ناامید می‌شویم و احساس می‌کنیم دیگر نمی‌شود زندگی کرد. او در ادامه نیز توضیح داد امید، از گفتن «حقیقت» به معنی آن چه نیست، اما باید باشد، به وجود می‌آید. بیرنگ توضیح داد که باید از «حقیقت» گفت و همه ساخته‌های او و زنده‌یاد مسعود رسام «حقیقت» هستند نه واقعیت.

 

منبع : هنر نيوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه