ارسال به دیگران پرینت

این افراد یارانه 900 هزار تومانی دریافت خواهند کرد!

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: اکنون نرخ تمام‌شده بنزین ۱۵ هزار تومان است کسی که خودرو دارد در واقع ماهانه ۹۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند، بنابراین عدالت اجتماعی حکم می‌کند که دولت در توزیع یارانه درست عمل کند.

این افراد یارانه 900 هزار تومانی دریافت خواهند کرد!

رضا پدیدار درباره سناریوهای تغییر توزیع بنزین سهمیه‌ای گفت: تغییر نحوه توزیع سوخت بیشتر به دلیل یارانه پنهانی است که در کشور ما به برخی داده می‌شود، ما قبلا در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی روی این موضوع کار کردیم و اخیرا هم گزارشی تهیه و به دولت ارائه دادیم بر این اساس و باتوجه به شرایطی که برای بنزین پیش آمده و روند شدید افزایشی مصرف باید وضعیت توزیع اصلاح شود.

میزان مصرف بنزین در ماه گذشته حدود ۹۳ میلیون لیتر در روز و میزان تولید ۱۰۶ میلیون لیتر بوده است، در حالی که سال گذشته در همین زمان میزان مصرف حدود ۷۶ میلیون لیتر و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون لیتر بوده است و همین ناترازی در تولید و مصرف، کشور را در تامین سوخت دچار چالش خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با تاکید بر لزوم مدیریت یارانه پنهان در کشور و اجرای طرح پایلوت در کیش و قشم گفت: در این طرح پایلوت به هر کس که کارت شهروندی کیش و قشم را دارد با کارت ملی سهمیه داده می‌شود که میزان آن ۳۰ لیتر در ماه است و کسی هم که خودرو ندارد این میزان سوخت را در اختیار متقاضیان و دارندگان خودرو قرار می‌دهد. شاید به این طریق بتوان یارانه پنهان را که به گروه زیادی داده می‌شود، ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر ۳۰ درصد از کل خودروهای موجود در کشور متعلق به کسانی است که بیش از یک خودرو دارند، بنابراین سوخت بیشتر و یا بعبارتی یارانه بیشتری هم دریافت می‌کنند.

توزیع بنزین ناعادلانه است؟

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه اگر قرار است دولت بنزین را با نرخ یارانه‌ای و نه با قیمت تمام‌شده توزیع کند همین مدل مناسب است، گفت: چرا باید کسی که خودرو دارد فقط از یارانه استفاده کند و افرادی که خودرو ندارند از این حق محروم باشند؟

وی توضیح داد: اکنون نرخ تمام‌شده بنزین ۱۵ هزار تومان است کسی که‌ خودرو دارد در واقع ماهانه ۹۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند، بنابراین عدالت اجتماعی حکم می‌کند که دولت در توزیع یارانه درست عمل کند.

پدیدار با بیان اینکه در دنیا یارانه‌ای بابت سوخت داده نمی‌شود، افزود: در هیچ کشوری توزیع سوخت به این شکل که ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان فروخته شود، نیست.

وی تاکید کرد: در هر حال تغییر در شیوه توزیع سوخت به شکلی که اکنون قرار است اجرا شود روی کاهش مصرف تاثیر ندارد زیرا برای صرفه‌جویی نیاز به انضباط شهری، زیست محیطی و اقتصادی است، اما از این حیث که انضباطی به‌وجود‌اید که یارانه پنهان تبدیل به یارانه آشکار شود، موثر است.

منبع : میزان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ایشون درباره ممنوعیت ورود خودرو و باکیفیت و ارزانتر هم نظر بدهند خوب است.اینکه مردم چقدر یارانه سوخت میدهید و میخواهید که ندهید .بفرمایید چه چیزهای هم از مردم سلب کردید

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام والله کار راباید ریشه یابی کرد ودرست اندیشید ویک اقتصاد دان قوی ودلسوز منصوب کرد که علاج درد اقتصاد سرتانی ما نمود.وگرنه به ۸۵ ملیون جامعه هر نفر دو ملیون یارانه هم بدند فایده ایندارد.اگر آن مرد واقع بین هست.یا الله.

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام وادب باید خودروهای کشور ما هیبریدی یا برقی شوند.یا اینکه مسئولین مملکت ما طرحی براس ساخت خودرو ملی کم مصرف وارزان قیمت بدهند وخودروهای قدیمی را با خودرو ملی خویش تعویض وتشویق نمایند.بهترین راه همین است.

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق مردم را مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس بدید اون وقت بنزین را با قیمت فوب خلیج فارس حساب کنید

    • هم میهن ارسالی در

      لطفا سریعا عدالت اجتماعی را اجرا فرمائيد

    • ....... ارسالی در

      عدالت یکطرفه مصداق بارز ظلم عینی است

    • سید ارسالی در

      90 درصد فوب خلیج فارس نه بیشتر
      فوب خلیج فارس الان لیتری 25 سنت تا 30 سنت است

    • ناشناس ارسالی در

      اخه عقل کل فردا اگر هزار تومان بزاری روی بنزین برای ماشیندارها کرایها دوهزار میزارن رو کرایه ها اجناس دهها هزار وخود شما که ازخدا که ترسی ندارید وحقوقهای نجومی میگیرید ومردمو با سی هزار خام میکنید وبا بنزین هزاروپانصدی حساب می کنید واز بنزین پانزده هزارتومانی صحبت میکنید حرفهاتان چقدر تناقض دارد به خداپناه می بریم از ظلم تک تک شما ازخدا بی خبران خدایا مردم مارا ازاین عدالت مریض وتبیض بی نیاز کن و حیله ونیرنگهیشان را بر سر خودشان بباران یا جبار امین یا ربالعالمین به حق خانم فاطمه زهرا التماس دعا

    • ناشناس ارسالی در

      به نظرم اشتباه هست و اگه یارانه می گیره خوب میشه سالانه مبلغ سیصد هزار مالیات گرفته شود هر چند می گیرند اما سالی سیصد هزار تومان گرفته شود و عوارض تردد سالانه دویست هزار گرفته شود....اما اگه قراره یارانه بدهند فقط دندانپزشکان و پزشکان و تجار و مغازه داران بازار که اجاره مغازه سی میلیون به بالاست و لوازم یدکی فروشیها که ساعتی اجناس داشته را بالا می بره و مکانیکان و صافکاران و تراشکاران و پنهان کاران روغن مولوی که میلیاردی درامد دارند حقوق بگیران بالای سی میلیون و رستوران داران فراموش نشوند که درامد بندگان خدا بیشتر از چند میلیارد نیست و اگه منابع کم است به کارگران از معلمان و کارگران فصلی یارانه ندهند چون درامد اینها حدود پنج میلیون در ماه است...

    • یوسف ارسالی در

      انشاالله که همه قیمتهابه نفع مردم ایران درست بشه

    • ناشناس ارسالی در

      نمیدونم چرا مردان انقلابی خوابیده اند چرا بلند نمیشن بی عدالتی را ازبین نمی برن.به داد ایران برسید همانطور که اول انقلاب سینه سپر کردید.

    • ناشناس ارسالی در

      تا وقتی در این کشور هست وضعیت مردم و سهامداران خرد بورس بهتر از این نمیشه

    • محمد حسن مباشری ارسالی در

      باسلام..این فکرا همه اش باطل است .ماهشت سال جنگ داشتیم هیچ گونه کمبودی نداشتیم ..متاسفانه بعد از پایان جنگ ورحلت امام خمینی (ره) دست دزدی در کشور باز شد وهمه گرفتاری این کشوردست دزدها است فقط وفقط باید دست دزدها قطع کرد تا درست شود ...قطع حقوقهای نجومی ...اعدام اختلاس گران کله گنده وکوچک...

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه