ارسال به دیگران پرینت

تبلیغ «تور هند» در بی‌خبری مسافران از محدودیت‌های اُمیکرون

تورهای مسافرتی هندوستان برای زمستان ۱۴۰۰ درحالی در ایران تبلیغ می‌شود که با مقررات جدید این کشور، مسافران اگر کامل واکسینه نشده باشند در بدو ورود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

تبلیغ «تور هند» در بی‌خبری مسافران از محدودیت‌های اُمیکرون

تورهای مسافرتی هندوستان برای زمستان ۱۴۰۰ درحالی در ایران تبلیغ می‌شود که با مقررات جدید این کشور، مسافران اگر کامل واکسینه نشده باشند در بدو ورود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

همزمان با سرایت ویروس «اُمیکرون» به کشورهای بیشتر و بازگشت محدودیت‌ها و تدابیر سختگیرانه مسافرتی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی، هندوستان نیز مقررات سفر به این کشور را سخت‌تر کرد.

این کشور که منشا موج جهانی ویروس"دلتا" بوده، در آغاز همه‌گیری به سرعت مرزهایش را بست و همه پروازهای بین‌المللی برنامه‌ریزی شده را در ماه مارس ۲۰۲۰ ممنوع کرد. اما از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱، یعنی کمتر از دو ماه پیش با کاهش محدودیت‌های کرونا، پذیرش گردشگران را دوباره آغاز کرد. با این وجود، آژانس‌داران هندی از لغو دوباره سفرها و پروازها با همه‌گیر شدن «اُمیکرون» خبر می‌دهند.

هندوستان درحال حاضر مسافران دارای مدارک معتبر، همچون پاسپورت هندوستان یا اقامت این کشور، دارندگان کارت OCI (Overseas Citizen of India)، کارت PIO (Person of Indian origin) و هر نوع ویزای صادره از جمله، ویزای درمان صادر شده بعد از ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱، توریستی و E-Tourist Visa صادره بعد از ششم اکتبر ۲۰۲۱ را می‌پذیرد. ویزاهایی که قبل از این تاریخ صادر شده‌اند معتبر نیستند و اجازه ورود به این کشور را ندارند.

با این وجود، طبق مقررات جدید سفر به هندوستان که ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ به آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی ایران اطلاع داده شده است، مسافران پس از ورود به این کشور باید به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه خانگی کنند. البته، افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند مجبور نیستند قرنطینه شوند.

همچنین اعلام شده است از تمام مسافران در بدو ورود تست PCR به هزینه مسافر گرفته می‌شود.

هزینه تست کووید برای هر مسافر ۶۰۰ روپیه تعیین شده است.

دولت هند از حدود ۲۰ روز پیش  (بریتانیا، آفریقای جنوبی، برزیل، غنا، بوتسوانا، چین، زیمبابوه، موریس، نیوزلند، تانزانیا، هنگ کنگ و اسرائیل) را در فهرست  «با خطر بالا» قرار داده و مسافرانی که از این مبادی وارد می‌شوند ملزم به انجام تست PCR هستند که اگر جواب آن «مثبت» باشد به یک مرکز پزشکی منتقل می‌شوند و اگر جواب این تست «منفی» باشد باید به مدت هفت روز قرنطینه خانگی شوند و در روز هشتم برای آزمایش دوباره حاضر شوند.

همچنین، تمام مسافران بالای پنج سال باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز ورودی به هندوستان، در یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران تست کووید بدهند و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند. توصیه می‌شود این گواهی دارای QR code باشد. فهرست این آزمایشگاه‌ها در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت است.

مسافران قبل از پرواز باید فرم خوداظهاری تکمیل کرده و اطلاعات خود را در لینک www.newdelhiairport.in به صورت آنلاین ثبت کنند و کپی از تاییدیه‌های مربوطه را به همراه داشته باشند.

با وجود این محدودیت‌ها، تور هند در برخی آژانس‌های ایرانی بدون ارائه اطلاعات دقیق درباره شرایط جدید سفر به این کشور و هزینه اضافی احتمالی، تبلیغ می‌شود. مدت زمان این تورها که با پرواز شرکت هواپیمایی ایرانی به مقصد شهرهای دهلی، آگرا و جیپور اجرا می‌شود، معمولا بین هفت تا هشت روز است و هزینه آن از حدود ۱۶ میلیون تومان برای یک نفر در اتاق دو تخته شروع می‌شود که اگر در بدو ورود، مدارک واکسن یا تست PCR و یا اطلاعات فرم خوداظهاری مسافر تایید نشود، قرنطینه هفت تا ۱۴ روز برای فرد درنظر گرفته خواهد شد که این توضیحات در تبلیغ تورهای هند داده نشده و کمتر آژانسی به جزئیات آن اشاره می‌کند. این خلاء درباره تورهای کشورهای دیگر که مقررات ورود و سفر خود را با شیوع سویه‌های جدید کرونا تغییر داده و یا سخت کرده‌اند نیز وجود دارد.

در دوران همه‌گیری کرونا، لغو برنامه سفر تحت‌تاثیر محدودیت‌های کشورها، خسارت سنگین و گاه جبران‌ناپذیری را به آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها و مسافران وارد کرده است. چالش دیگر، شیوه بازپرداخت هزینه‌های سفر و شرایط کنسلی در این دوران بوده که در صورت بسته نشدن مرزها و برقرار بودن پروازها، برای مسافر زیان‌ده خواهد شد؛ چرا که در صورت لغو و یا جابه‌جایی زمان سفر از سوی مسافر، ممکن است او متحمل هزینه‌های بیشتر شود.

برای جلوگیری از تکرار حواشی‌ایی که پس از لغو دستوری سفر و پروازها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پیش آمد و مسافر و آژانس را به اختلاف انداخت، لازم است دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی توضیحات دقیق و کامل درباره شرایط سفر به کشورها ارائه دهند و دستگاه‌های متولی از جمله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت راه و سازمان هواپیمایی نیز فقط نقش انتشاردهنده محدودیت‌های سفر در دوران کرونا را نداشته باشند و برای مدیریت سفرهای خارجی با توجه به تغییر لحظه‌ای مقررات، راه‌حلی را برای حفظ حقوق مسافر و خدمات‌دهندگان سفر ارائه دهند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه