ارسال به دیگران پرینت

افغانستان | اروپا | پناهجویان | دلار | سازمان ملل | ایران

کمک ٢.٧ میلیون دلاری انگلیس به پناهجویان افغانستانی در ایران

انگلیس برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان افغان در ایران بیش از دو ونیم میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل کمک کرد.

کمک ٢.٧ میلیون دلاری انگلیس به پناهجویان افغانستانی در ایران

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، دولت انگلیس مبلغ ٢.٧ میلیون دلار برای کمک به افغانستانی‌هایی که برای فرار از وضعیت کشور خود وارد خاک ایران می شوند، اختصاص داده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در بیانیه ای ضمن قدردانی از انگلیس برای ارائه این کمک مالی تصریح کرد که این پول برای تامین نیازهای اولیه پناهجویان افغان که به تازگی به ایران آمده اند، ازجمله تهیه غذا، چادر، پتو و کالاهای اساسی دیگر هزینه می شود.

سفیر انگلیس در تهران نیز گفت که لندن از ارائه کمک به ایران برای رسیدگی به تعداد بیشمار افغان هایی که برای فرار از وضعیت کشور خود به ایران هجوم آورده اند، خرسند بوده و در کنار مردم افغانستان و همسایه گان این کشور که این روزها با شرایط دشواری روبرو هستند، ایستاده است.

طبق ارزیابی های سازمان ملل، از ابتدای سال حاری (میلادی) تاکنون بیش از ٣٠٠ هزار نفر از مردم افغانستان به ایران فرار کرده اند که باتوجه به وخیم تر شدن اوضاع در افغانستان انتظار می رود شمار این افراد افزایش یابد.

بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پس از یک سفر سه روزه به ایران برای بررسی وضعیت پناهجویان افغان بر لزوم افزایش کمک های جامعه جهانی برای رسیدگی به پناهجویان افغانستانی در ایران تاکید کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه