ارسال به دیگران پرینت

آمنه آهنگر:

خانم‌ها چگونه با طلاق کنار بیایند؟

طلاق فقط جدایی دو نفر نیست بلکه ویران شدن تصوراتی است که قبلاً ساخته شده و قرار نیست افراد دو روزه با این موضوع کنار بیایند. باید بپذیریم که طلاق دردناک و زمانبر است.

خانم‌ها چگونه با طلاق کنار بیایند؟

 آمنه آهنگر، روانشناس درباره مشکلاتی که برای خانم‌ها بعد از طلاق به وجود می‌آید، گفت: طلاق هم برای خانم‌ها و هم آقایان سخت است. پدیده طلاق پروسه راحتی نیست و معمولاً توصیه می‌کنیم که زوجین طلاق خود را به تعویق بیندازند تا مطمئن شوند که به طلاق راضی هستند.

وی ادامه داد: طلاق فقط جدایی دو نفر نیست بلکه ویران شدن تصوراتی است که قبلاً ساخته شده و قرار نیست افراد دو روزه با این موضوع کنار بیایند. باید بپذیریم که طلاق دردناک و زمانبر است.

این روانشناس در پاسخ به این سوال که پرونده طلاق در ذهن زوجینی که تجربه طلاق داشتند، چه زمانی بسته می‌شود، بیان کرد: در زندگی هر فرد، تجربه‌ای وجود دارد که حذف‌شدنی نیست و افراد نمی‌توانند این تجربه را از ذهن خود پاک کنند.

فراموش کردن تجربه زندگی ناموفق، مکانیسم دفاعی غیر قابل قبول

وی افزود: گاهی افراد انتخاب می‌کنند که هیچ‌وقت به این تجربه ناموفق فکر نکنند. این درحالی است که این واقعه باید در ذهن ثبت شود که هر وقت نیاز شد، بتوان به این تجربه مراجعه کرد.

آهنگر با بیان اینکه نگذارید احساسات سرکوب شده به اضطراب‌های مزمن تبدیل شود، تصریح کرد: اگر با روش درست با احساسات ناشی از طلاق برخورد شود، به افراد کمک می‌کند تا درک صحیح از طلاق در ذهن داشته باشند.

به گفته این روانشناس درک درست از طلاق به زندگی بعدی افراد لطمه نمی‌زند و آن‌ها می‌توانند با حالی خوب مسیر زندگی‌شان را ادامه دهند.

طلاق، قبل از ازدواج شروع می‌شود

این روان‌شناس گفت: معمولاً افرادی تصمیم به طلاق می‌گیرند که از همان ابتدای زندگی با مشکل روبه‌رو بودند. آن‌ها در طول زندگی، خودشان را فریب می‌دادند که همه چیز خوب است؛ بنابراین طلاق قبل از ازدواج شروع می‌شود. این مشکلات در دوران نامزدی و قبل از ازدواج وجود داشته، ولی افراد به آن بی‌توجه بودند.

آهنگر گفت: بنابراین وقتی فردی به فرایند طلاق می‌رسد، یعنی به بلوغی رسیده که می‌خواهد این ارتباط را تمام کند. این فرد تصمیم گرفته که به خودش دروغ نگوید؛ اینجاست که باید با احترام به خود، دوست داشتن و توجه به خود از نشخوار‌های ذهنی دور ماند تا پروسه طلاق طی شود.

خانواده‌ها طلاق فرزندانشان را یادآوری نکنند

وی گفت: احترام و توجه به خود باید در تمامی زمینه‌ها مورد توجه قرار بگیرد؛ یعنی اگر از لحاظ روحی دچار مشکل هستید، از لحاظ بدنی خودتان را قوی کنید. از خودتان در مقابل افرادی که می‌توانند یادآور تجربه طلاق و نشخوار‌های ذهنی باشند، مراقبت کنید. در خانواده هم به هیچ وجه از طلاق صحبت نکنید.

با افراد درجه دو درباره مشکلات زندگی‌تان صحبت نکنید

این روان‌شناس در پاسخ به پیام یکی از شهروندان مبنی‌بر اینکه خانواده‌ها از علت اصلی نشخوار‌های ذهنی طلاق هستند، گفت: به هیچ عنوان، بعد از طلاق درباره اتفاقات زندگی مشترک با اقوام به خصوص اقوام درجه دو صحبت نکنید. توضیحات این مسائل سبب می‌شود پای افراد دیگر هم به حریم زندگی این اشخاص باز شود.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه