ارسال به دیگران پرینت

سازمان جهانی بهداشت:

۲۰۲۲ باید سال پایان دادن به همه‌گیری کرونا باشد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: جهان باید برای پایان دادن به همه گیری در سال ۲۰۲۲ متحد شود.

۲۰۲۲ باید سال پایان دادن به همه‌گیری کرونا باشد

"تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) از جهان خواست تا با هم متحد شده و تصمیمات جدی لازم برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ را در سال آینده اتخاذ کنند.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، ۲۰۲۲ باید سال پایان یافتن همه گیری کووید-۱۹ باشد.

با بروز سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون که اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی کشف شد تاکنون چندین کشور مواردی از ابتلا به این سویه را شناسایی کرده اند و امیدها برای پایان یافتن این همه گیری را کمرنگ کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴، آدهانوم تاکید کرده است که می‌توان همه‌گیری کووید-۱۹ را متوقف کرد اما این امر مستلزم استفاده از همه ابزارهایی است که در اختیار داریم از واکسن گرفته تا استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی.

سازمان بهداشت جهانی همچنین ابراز امیدواری کرد که این همه‌گیری در سال ۲۰۲۲ با آمدن واکسن‌های نسل دوم و سوم و پیشرفت درمان‌ها و دیگر نوآوری‌ها پایان یابد.

سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری گفت که سویه امیکرون از برخی سازوکارهای ایمنی می‌گریزد و از کشورهای جهان خواست تزریق واکسن یادآوری را برای کسانی که سیستم‌ ایمنی ضعیفی دارند در دستور کار قرار دهند.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت می‌گویند به نظر می‌رسد امیکرون توان آن را دارد که با سهولت بیشتری از ‌پادتن‌هایی که برخی واکسن‌های کووید-۱۹ در بدن تولید می‌کنند بگریزد. اما آنها اشاره می‌کنند که انواع دیگری از ایمنی وجود دارد که می‌تواند از ابتلا و بیماری پیشگیری کند.

سوامیناتان تاکید کرد: ما باور نداریم که همه واکسن‌ها کاملا بی‌تاثیر می‌شوند. درحالیکه پادتن‌های خنثی‌ساز معمولا پس از دوره‌ای کاهش می‌یابد اما سلول‌های تی (T) که ستون دوم واکنش ایمنی بدن هستند با یورش به سلول های آلوده از ابتلا به بیماری شدید پیشگیری می‌کنند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی به چالش امیکرون برای حوزه درمان بیماری کووید-۱۹ اشاره کرد و گفت: بسیاری از مونوکلونال‌ها (پادتن‌های تک‌دودمانی) روی امیکرون بی‌اثرند.

با این حال او جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

به گزارش ایندیپندنت، همچنین مایک رایان، کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی به رسانه‌ها گفت: ما امیدواریم این بیماری را به شکلی مهار کنیم که به بیماری خفیفی تبدیل شود که به سادگی بتوان از آن پیشگیری‌ و آن را درمان کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه