ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت:

"عادی‌انگاری" مهمترین موضوعی است که ما را به خطر می‌اندازد

وزیر بهداشت با اشاره به تایید ورود سویه امیکرون کرونا به کشور و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: مهمترین مساله‌ای که می‌تواند ما را به خطر اندازد، عادی‌انگاری است.

"عادی‌انگاری" مهمترین موضوعی است که ما را به خطر می‌اندازد

دکتر بهرام عین‌اللهی گفت: بعضا مشاهده کردیم که افراد و کارمندانی که در یک اتاق هستند و کاری را انجام می‌دهند، فکر می‌کنند که باهم نزدیک بوده و ماسک‌هایشان را برمی‌دارند یا ارباب رجوعی وارد ادارات شده و مشاهده کردند که افراد ماسک ندارند. مهمترین مساله‌ای که می‌تواند ما را به خطر اندازد همین عادی‌انگاری است.

وی افزود: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که اداره‌اش دست ما نیست و اداره ویروس هم در دست ما نیست. همانطور که در کشور سویه اُمیکرون را نداشتیم، اما امیکرون وارد کشور شد. بالاخره با مسافرت‌هایی که در کشورهای مختلف انجام می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی وبدا، عین‌اللهی تاکید کرد: بر این اساس مهمترین مساله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و مسائل بهداشتی است که باید انجام شود. در عین حال اگر فردی احساس می‌کند که به کرونا مبتلا است و علائم پیدا می‌کند، حتما باید به پزشک مراجعه کرده و تست دهد.

وی گفت: چه بسا در گذشته مشکلات‌مان برای افرادی بود که دیر مراجعه می‌کردند، بنابراین مراجعه به موقع به پزشک، تست دادن و تشخیص به موقع می‌تواند به میزان زیادی به درمان بیماری کمک کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه