ارسال به دیگران پرینت

یک مسئول در علوم پزشکی شیراز:

اُمیکرون خطر افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا را در پی دارد

مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تائید ورود سویه اُمیکرون به کشور از سوی وزارت بهداشت و سرعت بالای انتشار این سویه از کروناویروس، نسبت به خطر افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا هشدار داد.

اُمیکرون خطر افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا را در پی دارد

دکتر محمود نجابت دوشنبه ۲۹ آذر در چهارصد و شصت و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» در کشور، زنگ خطر مواجهه با پیک جدید کرونا به صدا درآمده است.

او با هشدار به مردم و خانواده ها نسبت به خطر آغاز موج جدید کرونا در استان، از آنان خواست خطر ابتلا به کووید۱۹ را جدی بگیرند و ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی، از حضور و تجمع در فضاهای سربسته و دورهمی های خانوادگی و دوستانه، به صورت جدی خودداری کنند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای مواجهه احتمالی با پیک جدید کرونا آمادگی دارند، بیماریابی سریع و همچنین افزایش پوشش واکسیناسیون عمومی بر علیه کروناویروس را از مهمترین عوامل در مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن برشمرد.

نجابت همچنین با بررسی روند ارایه خدمت به مراجعان و بیماران در مراکز منتخب ۱۶ ساعته فارس، از افزایش موارد مراجعه به این مراکز در روزهای گذشته خبر داد و تاکید کرد: درصد بیشتر موارد ابتلا به کرونا را جوانان تشکیل می دهد و این موضوع می تواند با توجه به ورود اُمیکرون به کشور، خطرساز باشد؛ بنابراین فرهنگ سازی در زمینه ضرورت جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی و مقابله با کرونا باید از خانواده ها آغاز شود تا شاهد گسترش آن در سطح جامعه باشیم.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت مراجعه افراد برای واکسینه شدن و تکمیل فرآیند واکسیناسیون در برابر کرونا، از مردم خواست تا برای دریافت دزهای دوم و سوم واکسن در موعد مقرر، مراجعه کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه