ارسال به دیگران پرینت

ریزش بورس ادامه دار می شود؟

پیش بینی بازار سهام دوشنبه 29 آذر 1400

معاملات بازار سهام در روز دوشنبه 29 آذرماه 1400 با چالش جدی روبه روست که می تواند زمینه را برای ریزش بورس فراهم سازد.

پیش بینی بازار سهام دوشنبه 29 آذر 1400

معاملات بازار سهام در روز دوشنبه 29 آذرماه 1400 با چالش جدی روبه روست که می تواند زمینه را برای ریزش بورس فراهم سازد.

معاملات روز دوشنبه بورس درحالی دنبال می شود که چالش بازار سهام استمرار خروج پول حقیقی ها از بازار سهام است.

ادامه خروج پول حقیقی از بورس

حقیقی ها همچنان در تردید برای روزهای آینده استراتژی حضور در بازارهای بدون ریسک را بر بازار سهام به عنوان یکی از بازارهای پرریسک ترجیح می دهند. به نظر می رسد بازار در روزهای آینده هم همین مسیر را دنبال کند و خروج پول حقیقی ها ادامه می‌یابد. 

چالش خروج پول حقیقی ها از بازار سهام در شرایطی که ارزش معاملات خُرد هم پایین ارزیابی می شود، روی حرکت خریداران بسیار تاثیرگذار است.

علت رفتار هیجانی معامله گران بورس

البته در معاملات روز دوشنبه آنچه تعیین کننده خواهد بود، رفتار هیجانی معامله گران متاثر از اخبار روانی و ادامه دورنمای ابهام آلود از بازار سهام است.

 
 

شاخص های عملکردی بازار سهام هم گویای این نکته است که فروشندگان نبض بازار را فعلا در اختیار دارند و سمت عرضه باز هم می تواند فشار عرضه را چند برابر کند.

شرایط به نفع فروشندگان بازار سهام است

سرانه معامله حقیقی ها هم فعلا به سمت فروشندگان چرخیده است و ارزش صف های فروش در برابر صف های خرید هم همچنان با شکاف به نفع فروشندگان است. در این مختصات شرایط هم شکننده خواهد بود و هم فروشندگان بیشتر خودنمایی خواهند کرد.

با سیاست ها و اقدامات دولت و سیاست گذار بازار سرمایه، بازار سهام همچنان در یک دور و چرخه ای بی اعتمادی به سر می برد. به نظر می رسد با وجود انتشار برخی اخبار مثبت مبنی بر ارایه بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه، همچنان بازار بی اعتماد و غیرمطمئن است. 

ریزش بورس ادامه دار می شود؟

با بازگشایی کامودیتی ها، سهم های کامودیتی ها محور ممکن است سیگنال هایی از بازارهای جهانی بگیرند اما روند کلی بازار متاثر از فضا و ذهنیت فروش همچنان نزولی خواهد بود. خریداران در تردید به سر می برند و فروشندگان دورنمای روشنی از آینده ندارند، همین مسئله روی تداوم شرایط ریزشی بازار تاثیرگذار است.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه