ارسال به دیگران پرینت

غول پوشاک ورزشی آدیداس

فروش 23 میلیون دلاری NFTهای آدیداس

غول پوشاک ورزشی آدیداس، دیروز از اولین فروش NFT خود تحت عنوان “ورود به دنیای متاورس” مبلغ 23.4 میلیون دلار به دست آورده است.

فروش 23 میلیون دلاری NFTهای آدیداس

غول پوشاک ورزشی آدیداس، دیروز از اولین فروش NFT خود تحت عنوان “ورود به دنیای متاورس” مبلغ 23.4 میلیون دلار به دست آورده است.

بر اساس گزارش CryptoSlam، حجم فروش فوق‌العاده این مجموعه در 24 ساعت گذشته، آن را به عنوان داغ‌ترین پروژه NFT در جهان در حال حاضر به صدر جدول امتیازات رسانده است.

این اتفاق حاصل همکاری با Bored Ape Yacht Club (BAYC، که خود در حال حاضر هفتمین مجموعه بزرگ از نظر حجم فروش است)، خالق PUNKS Comic NFT Pixel Vault و جمع‌آورنده خصوصی NFT gmoney بود. آدیداس برای اولین بار از این طرح ها در ابتدای دسامبر (10 آذر) رونمایی کرد، زمانی که یک Bored Ape خرید و آن را با پوشاک آدیداس پوشاند.

مثل یک کفش کتانی مشهور شد

 

در مجموع 30,000 NFT آدیداس وجود دارد که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است که 20,000 مورد از آن ها برای اولین بار در پلتفرم های Pixel Vault NFT، Bored Ape یا Mutant Ape NFT و همچنین gmoney یا Adidas Originals Etherether POUMAP- ارائه شده است.

این شرکت پوشاک ورزشی اولین بار در مورد توکن اسرارآمیز POAP خود در ماه گذشته توئیتی ارسال کرد، اگرچه به نظر نمی رسید که رویداد خاصی را به یادگار بگذارد. با این حال، با وجود رمزارزها، مردم پیش رفتند و آن ها را خریداری کردند و انتظار داشتند که همه چیز در آینده مشخص شود.

وقتی آدیداس فروش زودهنگام خود را اعلام کرد، همه چیز واضح تر شد. در عرض یک بعدازظهر، تمام 20,000 توکن اولیه فروخته شد.

جالب تر از آن اینکه، از 10,000 توکن باقیمانده، “آدیداس و شرکا” 380 مورد از آن ها را برای “رویدادهای آینده” نگه داشتند و 9620 توکن باقیمانده را با سقف دو عدد برای هر مشتری در اختیار عموم قرار داد. آن ها نیز در کمتر از یک ثانیه فروخته شدند.

یک مشتری موفق شد با استفاده از یک قرارداد هوشمند سفارشی که 165 قرارداد فرعی هوشمند، هر کدام یک آدرس منحصربه‌فرد داشته است، دو NFT از قرارداد هوشمند آدیداس را در یک تراکنش منعقد کند، که با خرید پیش از 330 توکن از فروشگاه اصلی سازنده، این سقف را دور بزند.

به گفته مهندس بلاکچین مونتانا ونگ، سازنده این قرارداد حدود 104000 دلار هزینه گس برای پردازش این موضوع، علاوه بر 252000 دلار برای NFTها پرداخت کرده است. هر NFT به قیمت  0.2 ETH فروخته شده است، به این معنی که سازنده نیاز داشت که ارزش توکن‌ها را به 0.28 ETH افزایش دهد تا یکنواخت شوند. با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها به  0.8 ETH، این خریدار سه برابر بیشتر پرداخت کرده است.

چند ساعت پس از اینکه وونگ موضوع را نوشت، سازنده قرارداد به طور عمومی توضیح خود را در یک توئیت تأیید کرد.

این خرید خبر خوبی برای آدیداس است، که تلاشی هماهنگ برای به دست آوردن جایگاه اولیه در متاورس انجام داده است. ماه گذشته شراکت Coinbase را به عنوان بخشی از استراتژی متاورس خود اعلام کرده بود. تقریباً در همان زمان، بازی متاورس سندباکس اعلام کرد که آدیداس یک قطعه زمین برای استفاده خود در نظر گرفته است.

کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که یک NFT آدیداس را خریداری کرده اند، دسترسی انحصاری به پوشیدنی های آدیداس، چه IRL و چه مجازی را در سال 2022 (1401) خواهند داشت.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه