ارسال به دیگران پرینت

ورق بورس دوباره برگشت

بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته روندی نزولی داشت به طوری که شاخث کل بورس دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سقوط کرد.

ورق بورس دوباره برگشت

شاخص کل بورس امروز با ۱۳ هزار و ۸۷۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۴۸۵ واحد نزول کرد و به رقم ۳۴۳ هزار و ۴۹۲ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۳۴۷ هزار معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۱۳۷ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۴۴۹ واحد رسید. معامله گران این بازار ۱۶۸ هزار معامله به ارزش ۱۷ هزار و ۲۳ میلیارد ریال انجام دادند.

پتروشیمی زاگرس، پلمیرآریاساسول، پالایش نفت لاوان و تولید نیروی برق دوماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

بازار سهام روز یکشنبه

پیش بینی بازار سهام یکشنبه 28 آذر 1400

پیش بینی ها از بورس امروز 28 آذرماه چه می گویند؟ برخی تحلیلگران معتقدند بازار سهام روز یکشنبه را با چالش دیگری آغاز می کند.


پیش بینی بازار سهام یکشنبه 28 آذر 1400
 

پیش بینی ها از بورس امروز 28 آذرماه چه می گویند؟ برخی تحلیلگران معتقدند بازار سهام روز یکشنبه را با چالش دیگری آغاز می کند.

در معاملات روز یکشنبه بازار سهام، معامله گران در دو سناریو یا الگوی روز قبل را تکرار می کنند و بازار با شیب تندتری مسیر صعود را طی می کند که البته شرایط کنونی بازار احتمال آن را کم کرده است، مگر اینکه بازار از ناحیه بسته های حمایتی دولت از بازار سرمایه دوباره نسبت به دورنما امیدوارتر شود که البته این فرآیند اعتمادسازی هم زمانبر است.

 

فروشندگان بورس مانع صعود شاخص کل می شوند؟

در سناریوی دیگر ممکن است فروشندگان که این روزها در موقعیت برتری قرار دارند، دوباره مانع صعود شاخص کل بورس شوند و بازار دوباره عقب گرد داشته باشد.

 

با بازگشت شاخص کل به مدار 1.3 میلیون واحد که بخش مهمی از آن را باید مقاومت خریداران در نقطه های حمایتی در کانال 1.2 میلیون واحد ارزیابی کرد، انتظار می رود دوباره فروشندگان مانع از پیش روی شاخص ها شود.

 

تجربه چند هفته اخیر نشان می دهدکه بازار همواره (مگر در مواقع استثنا) در یکشنبه ها با چالش جدی مواجه بوده است. با تعطیلی کامودیتی ها و تخلیه اثرگذاری قیمت کامودیتی ها قبل از بسته شدن بازارها در روز شنبه، بازار سهام اساسا روز یکشنبه با فعالیت بیشتر فروشندگان همراه است. 

 

نظرسنجی اقتصادنیوز: الگوی شنبه به چالش کشیده می شود

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که معامله گران در روز یکشنبه احتمالا الگوی روز شنبه معاملات را با چالش مواجه کنند و مسیر حرکتی شاخص را دوباره تغییر دهند.

 
 

این در حالی است که شاخص های عملکردی بازار سهام هم نشان می دهد که صعود شاخص در مسیر شکننده ای به سر می برد و هر لحظه ممکن است تصمیمات معامله گران تغییر کند. با این وصف بازار علاوه بر اثرپذیری از مسیر ممتد کاهش نرخ سود بانکی و تغییرات نرخ دلار منتظر ادامه تحولات در بازارهای همسو می ماند، چرا که می تواند استراتژی معامله گران را تغییر دهد. 

 

معاملات یکشنبه می تواند در دامنه نوسان محدودی هم دنبال شود؛ با توجه به اینکه سمت تقاضا توان استمرار رشد را ندارد و بازار در سمت عرصه کم کشش شده، احتمالا دامنه نوسان معاملات محدود باقی بماند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      معلومه یک گروه هستن نمیخوان بورس بره بالا هارا چرا دولت دست رو دست گذاشته خدا می‌دونه وبس

    • ناشناس ارسالی در

      الهی که ورق زندگی مسئولین متخلف هم برگرده و به خاک سیاه بشینن

    • Y ارسالی در

      به این زودیا اعتماد به بازار برنمیگردی به نظر از سال ۱۴۰۵ به بعد شاید با گذارشات شرکتها ،افزایش تولیداتو اینا ویه تورم در اقتصاد وضع بازار خوب شه وگرنه کار تمام

    • مهدی ارسالی در

      فقط کارشناسی بکنید در این مملکت بی صاحب ، دو ساله پدر مردم رو درآوردید ، بسه دیگه بی شعورها ، اینجا بورس نیست ، هرنج خونه است ، دوساله همه خودشون رو زدن به نفهمی و سکوت کردن تا سرمایه مردم رو بدزدن

    • سمیرا ارسالی در

      بورس که به فنا رفته و جای بسی خنده و گریه داره.. فعلا، فقط اون، شاخث، تیتر رو دریابید!

    • نگار ارسالی در

      ورق بورس برنخواهد گشت چون دولت محترم میدونه اگه اونایی که توی بورس ن سربه سربشن خارج میشن ودیگه به این بورس جمهوری اسلامی که جزغارت مردم چیز دیگه ای نیست وارد نخواهند شد

    • ایرانی جانم فدای وطنم ارسالی در

      درست نشده بود که دوباره خراب شود .
      مگر سبز قطره چکانی جای افت ۵ درصدی را پر میکند .
      فیلم بازی نکنید که خودتان فیلم هستید.

    • ناشناس ارسالی در

      ترا خدا ..شما کارشناسان دلسوز ...شما کارشناسانی که انقدر به فکر این ملت بدبخت و درمانده هستید..شما رو به خدا و دین آیین تون قسم میدم که انقدر به فکر ما ملت ایران نباشید ترا به جان زن و بجه تون قسمتون میدیم که انقدر تذکر و ...به ملت بدبخت ..که بدبخترین ملن دنیاست ...به ما تذکر ندید..ما ملت به چه زبونی بگیم که دست از سرمون بردارید...ما ملت به عاقبت بدبختمون رضایت دادیم...ما ملت نگونبخت دوست داریم ضرر کنیم...به شما هیچ ربطی نداره...انقدر با اعصاب و روان ما بازی نکنید.....

    • ناشناس ارسالی در

      بازی باروح وروان ورشکستگان بورس،تا زمانیکه بورس دستوری باشه فایده ای نداره،معلومه الکی دوروبر ۱۳۰۰ واحدمیچرخونن

    • مطالبه گر ارسالی در

      بورس مجدد به مدار سعود و روزهای تاریخی خود بازگشت به هیچ عنوان فروشنده نباشید حقوقی ها سهم ها را مفت از چنگتان در می آورند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه