ارسال به دیگران پرینت

شکست توطئه رسانه ای ائتلاف سعودی

انصارالله یمن: بازگشت سفیر ایران از یمن به دلیل بیماری بود

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام خبر بازگشت سفیر ایران از یمن به دلیل بیماری اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها در این مورد را رد کرد.

انصارالله یمن: بازگشت سفیر ایران از یمن به دلیل بیماری بود

 محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی در توئیتر نوشت: تفاهمی میان ایران و عربستان از طریق بغداد درباره انتقال سفیر ایران در صنعا توسط هواپیمای عراقی صورت گرفت و این اقدام به دلیل وضعیت سلامتی سفیر ایران بوده است. وی تاکید کرد که اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها کذب بوده و واقعیت ندارد.

روز جمعه برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند که اختلافاتی بین جنبش انصارالله یمن و ایران به وجود آمده و به دلیل این اختلافات سفیر ایران در یمن قصد خروج از این کشور را دارد.

شامگاه شنبه سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برخی اخبار منتشره در مورد آخرین وضعیت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: آقای حسن ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده است و با توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به وی، وزارت امور خارجه برای انتقال وی به کشورمان جهت معالجات لازم تماس‌ها و رایزنی‌هایی را با برخی کشورهای منطقه به عمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان شد که بحمدالله هم اکنون انتقال وی به جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کشورهای دست اندرکار این اقدام انسانی، برخی خبرسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت خواند.

با توجه به اینکه نیروهای انصارالله در صحنه میدانی نبرد موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای شده است و ائتلاف سعودی به شکست نهایی نزدیک شده است برخی از رسانه‌های حامی این ائتلاف به دنبال اختلاف افکنی بین انصارالله با متحدان منطقه‌ای این جنبش است که هوشیاری دو طرف این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه