ارسال به دیگران پرینت

افغانستان | طالبان | بودجه | صندوق بین‎المللی پول

طالبان: بدون کمک‌های خارجی بودجه سال آینده افغانستان را تامین می کنیم

وزارت دارایی طالبان اعلام کرد که برای نخستین بار در دو دهه اخیر پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۱ افغانستان بدون کمک‌های خارجی تهیه شده است.

طالبان: بدون کمک‌های خارجی بودجه سال آینده افغانستان را تامین می کنیم

 «احمد ولی حقمل» سخنگوی وزارت دارایی طالبان اعلام کرد که پیش‌نویس بودجه سال 1401 هجری شمسی افغانستان را برای نخستین بار در دو دهه گذشته با تکیه بر عواید داخلی و بدون کمک‌های خارجی تهیه کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، حقمل درباره جزئیات پیش‌نویس بودجه 1401 چیزی نگفته اما تاکید می‌کند که این پیش‌نویس پیش از انتشار برای تصویب به کابینه طالبان می‌رود.

پس از تصرف کامل افغانستان توسط طالبان آمریکا و دیگر کشورهای غربی حدود 10 میلیارد دلار دارایی‌های افغانستان را توقیف کردند و کمک‌های مالی خود به افغانستان را نیز متوقف کردند.

بودجه سال 2021 که توسط دولت سابق افغانستان با مشورت صندوق بین‎المللی پول تهیه شده بود، با وجود 219 میلیارد افغانی کمک و کمک بلاعوض و 217 میلیارد افغانی از عواید داخلی، کسری بودجه را پیش‌بینی کرده بود.

حقمل با پذیرش اینکه کارمندان دولتی هنوز چندین ماه دستمزد بدهکار هستند گفت که طالبان تمام تلاش خود را می‌کند که حقوق معوقه را تا پایان سال جبران کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه