ارسال به دیگران پرینت

شب یلدا | میوه‌های شب یلدا | هندوانه و انار | کرونا | واکسن کرونا | مرکبات و میوه

انار و هندوانه شب یلدا چند؟

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به قیمت انار و هندوانه شب یلدا، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها خرید میوه شب یلدا نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد کمتر می‌شود.

انار و هندوانه شب یلدا چند؟

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازار میوه در آستانه شب یلدا، تاکید کرد: خوشبختانه هیچ کمبود میوه برای شب یلدا نداریم و میوه به فراوانی در بازار موجود است، اما قیمت بالای میوه با قدرت خرید پایین مردم همخوانی ندارد.

وی افزود: دلیل افزایش قیمت میوه، هزینه‌های بالای تولید محصول، کارگر، خرید سبد، حمل و نقل بالا و ... است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه خریدهای مردم نسبت به گذشته کمتر شده است، افزود: امروز توان خرید مردم برای شب یلدا همانند گذشته نیست، به‌عنوان مثال امسال افراد به ندرت توان خرید پسته کیلویی ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان را دارند.

وی گفت: در حال حاضر قیمت پرتقال جنوب درجه یک بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال شمال بین۱۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، کیوی بین ۱۵تا ۲۰ هزار تومان، سیب سمیرم بین ۱۵تا ۲۰ هزار تومان، موز خارجی بین۳۲ تا ۲۵ هزار تومان، خرمالو بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، انار بین ۳۰ تا ۲۰ هزار تومان و هندوانه بین ۷ تا ۵ هزار تومان است.

اسماعیلی تاکید کرد: با این قیمت‌ها و با وجودی که چهار روز تا شب یلدا باقی مانده، اما خریدهای مردم محدود به یک کیلو و یا نیم کیلو شده و کیسه‌های خرید آنها کوچک است. 

وی درباره اینکه چرا قیمت میوه با وجود کاهش قدرت خرید مردم براساس عرضه و تقاضا تعیین نمی‌شود و همچنان رو به افزایش است، گفت: امروز بازار میوه کشور در انحصار شخص است و باغدار نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارد.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با پیش‌بینی بازار خرید شب یلدا، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها خرید میوه شب یلدا نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: در آستانه شب یلدا از امروز با حدود ۲۰ بازرس افتخاری، بازرسی بازار میوه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب انجام می‌شود. 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      عمو جان با این قیمتها دیگه نیم کیلو چه عرض کنم یه دونه انار هم نمیتونیم بخریم مرگ کنیم مردم پول یه بربری ساده که 1500 تومانه هم ندارن، خجالت بکشید پسته کیلویی 400 هزار میوه زیر 20 نداریم، چوب خدا صدا نداره جوری میزنه به ظالم که خودشم نفهمه از کجا خورده اونموقعه که دیگه دیر شده

    • صحرا ارسالی در

      حس خفگی دارم و دیگر هیچ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه