ارسال به دیگران پرینت

مرغ | قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ

مرغ ارزان شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب، گفت: از دولت درخواست کردیم توزیع مرغ منجمد را در استانهایی که با مازاد مواجه هستند، متوقف کند.

مرغ ارزان شد

حبیب اسدالله نژاد با اشاره به کاهش قیمت مرغ به حدود ۲۸ هزار تومان و با بیان اینکه نرخ مصوب این کالا ۳۱ هزار تومان است، گفت: دلیل کاهش قیمت این کالا افزایش عرضه است.

وی با اشاره به افزایش تولید مرغ در کشور افزود: با توجه به افزایش تولید و عرضه مرغ ما از وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه تأمین امنیت غذایی و شرکت پشتیبانی امور دام درخواست کردیم که عرضه مرغ منجمد را چه در فروشگاه‌ها و چه به صورت اینترنتی متوقف کنند همچنین خواستار جمع آوری مرغ مازاد از واحدهای مرغداری شدیم که جمع آوری تولید مازاد در استان‌های با تولید بالا شروع شده اما توزیع مرغ منجمد نیز همچنان ادامه دارد.

اسدالله نژاد با بیان اینکه مرغ‌های منجمد که در حال توزیع است عمدتا وارداتی هستند، گفت: ما از دولت درخواست کرده ایم این محصولات را به عنوان ذخایر استراتژیک نگهداری کند.

وی تصریح کرد: اینکه دولت از طرفی مرغ مازاد را جمع آوری و از آن سو مرغ منجمد توزیع می‌کند، چندان با یکدیگر همخوانی ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی استان‌ها از جمله البرز همچنان در تأمین مرغ با مشکل مواجه هستیم، گفت: در برخی از استان‌ها نیز با مازاد مواجه هستیم و پیشنهاد ما این است که تحت نظارت اتحادیه‌های استان‌های مبدا و مقصد؛ مرغ زنده از استان‌هایی که با مازاد تولید مواجه هستند به استان‌هایی که کمبود دارند، منتقل و آنجا تحت نظارت کشته و عرضه شود تا هم کمبود در استان‌های مقصد حل شود و هم تراکم جمعیت در مرغداری‌های استان مبدا کاهش یابد.

مرغ امروز کیلویی چند شد؟

قیمت مرغ به ۲۸ هزار تومان رسید

یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هر کیلو ران مرغ را ۲۸ هزار تومان، سینه مرغ را ۵۵ هزار تومان و فیله مرغ را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

قیمت مرغ به ۲۸ هزار تومان رسید
 

یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هر کیلو ران مرغ را ۲۸ هزار تومان، سینه مرغ را ۵۵ هزار تومان و فیله مرغ را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با اشباع بازار ناشی از افزایش تولید و عرضه، قیمت هر کیلو مرغ به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

 

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی  گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است. با اشباع بازار ناشی از افزایش تولید، هر کیلو مرغ با نرخ ۲۸ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ گفت: با استمرار شرایط مناسب جوجه ریزی پیش بینی می شود که نوسانی در بازار مرغ اتفاق نیفتد‌.

 

به گفته وی، با ازدیاد تقاضا در شب یلدا احتمال سوء استفاده مرغدار از شرایط وجود دارد در نتیجه با نرخ بالاتری بدست مصرف کننده می رسد، اما در کل عرضه بالاتر از نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان گرانفروشی است.

 

این مقام مسئول درباره تاثیر توزیع هوشمند بر بازار مرغ گفت: قیمت مرغ تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست و ارتباطی به نحوه توزیع ندارد و تنها به خاطر مسائل حمل و نقل و ترافیک، توزیع هوشمند خدمتی به مردم است.

وی  گفت: افزایش تولید داخل ناشی از واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه در کنار عرضه مرغ منجمد منجر به تعادل عرضه و تقاضا شد و قیمت های دستوری جوابگو نیست‌.

 

یوسف خانی در پایان گفت: علی رغم تعیین نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ گرم، اما ازدیاد عرضه موجب شده که قیمت به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان برسد که این امر هیچ ارتباطی به تولیدکننده یا مغازه دار ندارد همانند بحران ۱۱ ماه اخیر بازار مرغ که تولیدکننده و فروشنده نقشی در آن نداشت.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه