ارسال به دیگران پرینت

باحضور وزیر جهاد کشاورزی؛

افتتاح بزرگترین سایت تولید واکسن تب برفکی کشور در البرز + ویدئو

بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز واکسن با حضور وزیر جهاد کشاورزی در البرز به بهره برداری رسید.

افتتاح بزرگترین سایت تولید واکسن تب برفکی کشور در البرز + ویدئو

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در استان البرز به بهره برداری رسید تا کشور از واردات این نوع واکسن بی نیاز شود.

با تلاش ۱۰ ماهه محققان جوان کشورمان، موفقیت کسب دانش و تولید واکسن تب برفکی حاصل شد.

این سایت تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده که از این میزان سرمایه گذاری، ۳۰ درصد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک صادرات و ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری انجام شده است.

با تولید واکسن تب برفکی در این سایت سالانه تا ۲۵ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می شود.

به منظور اجرای طرح سایت تولید تب برفکی، ۳۸ شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با ساخت اتاق تمیز طی ۱۰ ماه گذشته به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی به همراه داشته است.

با بهره برداری کامل این خط تولیدی، اشتغالزایی بالغ بر ۸۰ نفر نیروی متخصص فارغ التحصیلان مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی ایجاد خواهد شد.

واکسن تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد . نیاز کشور به این واکسن ۴۰ میلیون دز در سال است که پیش از راه اندازی این سایت ۲۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد می شد.

 

 

حجم ویدیو: 4.91M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه