ارسال به دیگران پرینت

محسن اراکی | عضو مجلس خبرگان

خرید زمین در متاورس غیر شرعی و حقه آمریکاست!

خرید زمین در متاورس غیر شرعی و حقه آمریکاست!

عضو شورای عالی حوزه درباره «خرید زمین در متاورس»: حکم این مسئله عدم جواز است؛ حقه آمریکاست 

محسن اراکی عضو مجلس خبرگان در جلسه «حاکمیت و سیاستگذاری رمز ارز از منظر فقه» درباره رمز ارزها گفته که «اگر معیار تعیین ارزش یک چیز اعتباری باشد فرد ظرف خالی می‌دهد و ظرف پُر می‌گیرد که در این معامله تعادل رعایت نشده است و سیستم اقتصادی آمریکا همینگونه است یعنی خلق پول بدون رعایت عدالت».

او رمز ارزها را اعتبار محض دانست و گفته که

«اگر رمز ارزی باشد که برای کشور خود تعین کنیم و به واسطه آن با سایر کشورها مبادله کنیم مشکلی ندارد چون بر این اساس چیزی صورت می‌گیرد که آن کشورها خودشان پذیرفته‌ بودند ولی اگر بخواهیم در جامعه خود رواج دهیم باید بر اساس قسطی صورت گیرد که در اسلام به عنوان قسط پذیرفته باشد.

اسلام چیزی را در معامله می‌پذیرد که منفعت طرفین داشته باشد و چیزی مانند رمز ارزها که اعتبار محض است ارزش ندارد».

عضو شورای عالی حوزه درباره «خرید زمین متاورس» گفته که «حکم این مسئله عدم جواز است چون شَیءْ را با لاشَیءْ و مال را با لامال نمی‌توان مبادله کرد».

عضو مجلس خبرگان درباره فروش زمین‌های مجازی در متاورس افزود که «این حقه همیشگی آمریکا بوده است که بر سر سایر مملکت‌ها کلاه بگذارد؛ با همین شیوه‌های ناعادلانه اکنون آمریکا به یکی از قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است»./به گزارش خبرگزاری حوزه‌

شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی، به دستاوردی رسیده‌اند که سرعت تکامل و پیشرفت آن از هر تکنولوژی دیگری بیشتر است. افق دید پژوهشگران این حوزه در متاورس یا دنیای مجازی آنجاست که هر شخص حقیقی یک شخصیت مجازی هم در دنیای مجازی خواهد داشت.

در دنیای متاورس همان کاری انجام می‌شود که در دنیای واقعی برای خرید از فروشگاه؛ بدون اتلاف زمان و هزینه جابجایی از هر گوشه جهان با دقیق‌ترین جزئیات می‌توان به فروشگاه مجازی رفت و اجناس را از نزدیک دیده و با کمک عینک و دستکش مخصوص لمس و خریداری کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه