ارسال به دیگران پرینت

ورود ۲ سامانه بارشی جدید به کشور

کولاک برف شدید در راه ایران | هشدار به این استان ها

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در مناطق مختلف از ورود ۲ سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری خبر و نسبت به وقوع کولاک برف هشدار داد.

کولاک برف شدید در راه ایران |  هشدار به این استان ها

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ لرستان، ایلام و خوزستان است.

 به تدریج‌ از اواخر وقت امروز  سامانه بارشی  بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق را نیز در بر خواهد گرفت.

فردا به تدریج از شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز مرکزی کاسته شده و فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی به‌صورت بارش پراکنده و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 ورود ۲ سامانه بارشی جدید به کشور

روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شده و به‌تدریج استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه به‌تدریج از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و در جنوب غرب،‌ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و نواحی شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت و اواخر وقت سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی به اتمام می‌رسد.

 هشدار کولاک برف در برخی استان‌ها

از ظهر روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. طی 5 روز آینده در مناطق کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل وقوع مه و کولاک برف پیش‌بینی شده  و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران در مناطق گرمسیر گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

شنبه 1400/09/27 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی و شمال بوشهر، جنوب آذربایجان غربی، شمال فارس.

یکشنبه 1400/09/28 : جنوب کردستان، همدان، مرکزی، تهران، کرمانشاه، ایلام، البرز، قزوین، جنوب زنجان، غرب آذربایجان غربی و قم.

دوشنبه 1400/09/29 : ارتفاعات استانهای تهران، البرز و قزوین، قم، مرکزی، آذربایجان غربی، شمال فارس، شمال بوشهر، غرب کردستان و همدان.

سه‌شنبه 1400/09/30 : سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، گلستان، اردبیل، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب اصفهان، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: پرهیز از رفت وآمد غیر ضروری بین شهری، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و عدم صعود عشایر کوچ‌رو به ارتفاعات.

*توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی توام با وزش باد شدید موقت، در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

شنبه 1400/09/27 : خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات استانهای البرز، تهران، قزوین.

یکشنبه 1400/09/28 : چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر.

دوشنبه 1400/09/29 : چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب اصفهان.

سه‌شنبه 1400/09/30 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات استانهای تهران، البرز و قزوین.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر

توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی.

 

جاده چالوس

بارش برف در جاده چالوس + ویدئو

بارش برف در جاده چالوس

بارش برف در جاده چالوس + ویدئو
 

بارش برف در جاده چالوس

 

پیست اسکی توچال به دلیل شرایط جوی تعطیل شد

در پی بارش شدید برف و شرایط جوی نامساعد، امروز (شنبه) پیست اسکی مجموعه تفریحی ورزشی توچال در شمال پایتخت تعطیل شد.

پیست اسکی توچال به دلیل شرایط جوی تعطیل شد
 

 بارش‌های اخیر تاکنون اتفاق ناخوشایندی را رقم نزده است، اما در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی ایستگاه هفتم تله‌کابین امروز تعطیل خواهد بود.

توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.

 

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای امکاناتی همچون تله‌کابین، بام تهران، تله‌سی‌یژ، تله‌ اسکی، پیست و مدرسه اسکی، سورتمه، باشگاه تنیس، تیراندازی، بیلیارد، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و هتل، کلبه چوبی، شعب رستوران‌ها و کافه‌های متعدد به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

 

تله‌کابین توچال با طول رفت و برگشتی ۱۵ کیلومتر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین در جهان به شمار می‌رود.

 

ورزشکاران و گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۲۴۰۴۰۰۱ و ۲۲۴۰۴۰۰۲ تماس برقرار کنند.

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      غلطم کردی اصفهان افتاب ن بارندگی برف بوران

    • ناشناس ارسالی در

      شما با شرق جنوب شمال اصفهان چه کردهاید که همه بارانها در غرب اصفهان میاید جریان چیست

    • حسن بقال ارسالی در

      ما که چند ین ساله آرزوی باران را. داریم

    • اصغرنوروزی ارسالی در

      از خدا ودرگاه خدا ممنونم ....اینا زیادی جوه گیر میشن ..یه سیستیم میاد فوری یه عکسی میفرستن از یه جایی طبق هشدارهایییی قبلی فقط یه شهر خوب میاد وسلام .الان زنجان همدان تبریز اراک اکثرجاهای ارومیه ...بارش اصلا خوب نیست خدا خودش رحم کنه

    • پریا ارسالی در

      سلام میشه فردا برف بیاد و بارون نیاد فردا زمین یخ ببنده بشینه فردا برف بیاد بشینه یخبندان بشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه