ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان هوایی کشور پیش از نماز جمعه کرمان:

پروازهای سوریه به زودی از سر گرفته می‌شود

با برداشته شدن ویزای سفر هوایی هم مقدمات کار برای سفرهای هوایی از نقاط مختلف کشور به نجف اشرف انجام شده است.

پروازهای سوریه به زودی از سر گرفته می‌شود

با برداشته شدن ویزای سفر هوایی هم مقدمات کار برای سفرهای هوایی از نقاط مختلف کشور به نجف اشرف انجام شده است.

رئیس سازمان هوایی کشور در سخنرانی پیش از نماز جمعه کرمان از آغاز دوباره پروازهای سوریه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور ظهر امروز پیش از نماز جمعه در مصلی امام علی (ع) در کرمان بیان کرد: به مناسبت هفته حمل‌ونقل و راهداری در خصوص فعالیت‌های حوزه راه و شهر سازی جلسات مهمی در استان در شب گذشته برگزار شد.

وی در رابطه با پیشینه هفته حمل‌ونقل و راهداری یادآور شد: هفته حمل و نقل از سال ۱۳۶۲ زمانی که کشتی‌های ما در بندرعباس به مشکل برخورده بودند و بنا بر سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) قرار شد ترابری کشور با عزم جهادی اقلام کشتی‌ها را به دست مردم برسانند، بنیان‌گذاری شد؛ هفته اول دی ماه هم به دلیل شروع فصل سرما هفته راهداری نام گرفت.

 

محمدی بخش ادامه داد: دولت جدید چند شاخص را برای خود در نظر گرفته که مهم‌ترین آن که برعهده وزارت راه و شهرسازی است ایجاد مسکن ملی است که با مشخص کردن زمین و انجام دیگر امور ریل‌گذاری‌های جدیدی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان هوایی کشور در رابطه با حوزه هواپیمایی توضیح داد: در این حوزه نیز طرح‌هایی برای توسعه فرودگاه‌های استان کرمان داریم و آماده‌ هستیم با سرعت قابل قبولی پروازها را گسترش دهیم.

وی از آغاز پروازهای سوریه درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با برداشته شدن ویزای سفر هوایی هم مقدمات کار برای سفرهای هوایی از نقاط مختلف کشور به نجف اشرف انجام شده است.

محمدی‌بخش با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های راه و شهرسازی گفت: هفته‌ای که گذشت هفته بودجه‌نویسی بود و پروژه‌هایی که در ۱۴۰۱ برای راه وشهرسازی برنامه‌ریزی شده به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: اعتبار هزار و ۱۶ میلیارد تومانی جهت ایجاد ۳۸۴ پروژه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اختصاص داده شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن توسط استان تأمین می‌شود.

رئیس سازمان هوایی کشور ادامه داد: در استان کرمان نزدیک به ۱۳ هزار دستگاه کامیون با عمر متوسط ۱۴ سال، ۱۸ هزار نفر راننده حرفه‌ای و ۳هزار و ۸۰۰ خودرو شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در حال فعالیت هستند.

محمدی‌بخش در خصوص حوزه راهداری نیز عنوان کرد: در این استان ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالت وجود دارد که از نظر طول در رتبه دومی کشوری قرار داشته و امیدواریم با پروژه‌های در دست اقدام به رتبه اول برسد.

وی در رابطه باحوزه هوشمندسازی راه‌ها توضیح داد: با نصب دوربین‌ها و سیستم‌های هوشمند، کنترل راه‌ها به صورت هوشمند انجام ‌می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات خوب حوزه هواشناسی گفت: اتفاق خوبی که در یکی، دو سال گذشته در این حوزه رقم خورده در خصوص باروری ابرها در کشور است؛ کشور ما یکی از پنج کشور اول دنیا در این امر است. برنامه داریم تا پایان سال و ابتدای سال آینده باروری ابرها را در استان کرمان داشته باشیم تا خسارات کاهش باران جبران شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سامانه ۱۴۱ نیز برای اطلاع‌رسانی و موضوعات مختلفی که مورد نیازمان است راه‌اندازه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته تحریم، تهدیدهای خارجی و برجام ما را در یک عقب‌ماندگی نگه داشته که امروزه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان کشور امیدواریم بتوانیم این موضوع را جبران کرده و بر صدر قدرت‌های اقتصادی منطقه باشیم.

محمدی‌بخش تصریح کرد: امروزه ما در حوزه دفاعی و موشکی در رتبه‌های برتر دنیا قرار داریم که امیدواریم با پخش دانش در بخش‌های دیگر از جمله اقتصادی بتوانیم به همین موفقیت دست یافته و کشور را به تولید و خلق ثروت نزدیک‌ کنیم.

وی تأکید کرد: مردم ما ارزش این را دارند که در بخش اقتصادی بهتر عمل شود. امروزه وظیفه همه مسئولین نظام برگرداندن اعتماد به مردم است که با تلاش و صداقت محقق می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قرارگیری در آستانه شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: مردم کرمان نمونه بارز و الگوی فراموش‌نشدنی یعنی سردار سلیمانی را دارند و باید فرهنگ وی را باید در تمام کشور جاری کنند.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه