ارسال به دیگران پرینت

نرخ طلا

قیمت طلا افزایش یافت اما کارشناسان چشم انداز آن را منفی می بینند

قیمت طلا از روز گذشته افزایش قابل توهی یافت و امروز نیز این روند صعودی ادامه پیدا کرد اما با این حال برخی از کارشناسان همچنان چشم انداز آن را برای آینده منفی می بینند.

 قیمت طلا افزایش یافت اما کارشناسان چشم انداز آن را منفی می بینند

جلسه کمیته فدرال رزرو در روز گذشته به پایان رسید و پس از اعلام سیاست های مالی جدید توسط این بانک معامله گران وارد بازار شدند و قیمت طلا افزایش پیدا کرد.

سرمایه گذاران انتظار داشتند که فدرال رزرو حالتی تهاجمی تر به خود گرفته و در سیاست های مالی جدید، سرعت افزایش نرخ بهره بیشتر از چیزی که این بانک اعلام کرد شود اما این گونه نشد و در نتیجه قیمت طلا افزایش یافت.

با این حال قیمت طلا در سال جاری تاکنون 6.6 درصد کاهش داشته است. استراتژیست های ABN Amro فکر می کنند که چشم انداز قیمت طلا همچنان منفی است و پیش‌ بینی آنها برای سال آینده 1500 دلار در هر اونس می باشد. آنها همچنین بر این باورند که قیمت طلا تا پایان سال 2023 به 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

آنها بر این باورند که با سخت تر شدن سیاست های مالی در سطح جهانی قیمت طلا به طور کلی کاهش پیدا کند. از طرف دیگر فدرال رزرو نیز تا نیمه سال 2022 سیاست های خود را سخت تر خواهد کرد که برای طلا منفی خواهد بود.

استراتژیست ها معتقدند که در ادامه دو اتفاق مهم خواهد افتاد که می تواند باعث کاهش قیمت طلا شود. اولین مورد افزایش نرخ بهره واقعی و خروج آن از قلمرو منفی است که جذابیت طلا را برای معامله گران کاهش می دهد.

همچنین از طرف دیگر پیش بینی می شود که به مرور با بهبود اقتصاد تورم در ایالات متحده و همچنین در سطح جهانی کاهش پیدا کند که افزایش آن تا به امروز یکی از مهم ترین حامیان اصلی صعود قیمت طلا به شمار می رفت.

 

در این میان پیش بینی می شود که برخی از بانک های مرکزی دیر تر از فدرال رزرو سیاست های انقباضی خود را آغاز کنند که باعث افزایش ارزش دلار شده و فشار بیشتری به قیمت طلا وارد می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه