ارسال به دیگران پرینت

بسیج | اقتصاد | انقلاب اسلامی | جهاد سازندگی

رئیس سازمان بسیج: اصل اجرای برنامه های محرومیت زدایی باید توسط بسیج سازندگی انجام شود

غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در دومین روز همایش هم اندیشی مسوولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی سپاه های استانهای کشور در مشهد افزود: این سند آینده نگر با تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب تهیه شده است و سعی دارد تا در مسیر تکامل تمدن اسلامی اثرگذار باشد.

رئیس سازمان بسیج: اصل اجرای برنامه های محرومیت زدایی باید توسط بسیج سازندگی انجام شود

وی ادامه داد: در این سند، ۹ اولویت اصلی همچون تعلیم و تربیت، جهاد فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت، آبادانی و محرومیت زدایی مد نظر قرار گرفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصل اجرای برنامه های محرومیت زدایی باید توسط بسیج سازندگی انجام شود و بسیج سازندگی به عنوان نماینده سپاه در انجام مشارکتهای دولتی انجام وظیفه می‌کند که نمونه آن در امضای تفاهمنامه مسکن ملی به منصه ظهور  رسید.

سلیمانی افزود: رهبر انقلاب هر جا سخن از حضور بسیج به میان آورده اند یعنی حضور ملت ایران و بسیج، تشکیلاتی است که به اندازه طول و عرض ملت ایران بزرگ و به همین دلیل با بسیاری از احزاب و تشکلها متفاوت است.

وی ادامه داد:تفکر بسیجی بعد از ایجاد انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی نمود پیدا کرد و مردم به صورت جهادی در عرصه های مختلف برای یاری به یکدیگر حضور پیدا کردند و بر همین اساس توانمندی بسیج با تدبیر رهبر انقلاب باید افزایش پیدا کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن سعی کرد در جبهه های مختلف کشور ما را شکست دهد و حال شاهد هستیم انقلاب اسلامی در حال انتشار گفتمان خود است اما از سویی تلاش های دشمن در موضوعات اقتصادی باعث ایجاد آسیب های اجتماعی شده است و بر همین اساس موضوع عدالت و اقتصاد مورد توجه بسیج است تا فاصله طبقاتی و مشکلات موجود کمتر شود.

سلیمانی افزود:مدلهای  توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن مردم باعث شده است تا بسیاری از مشکلات برای طبقه زیرین جامعه ایجاد شود که متاسفانه در دولت های گذشته هم این موضوع بدون در نظر گرفتن فرهنگ جهادی در اقتصاد پیگیری شد و باعث له شدن طبقه محروم در زیر ماشین اقتصادی گشت.

او ادامه داد: اگر کشور قرار است ساخته شود باید از مسیر جهادی حرکت کند تا بتواند فاصله طبقاتی موجود را کاهش دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اکنون وظیفه ما جنگیدن با فرهنگ توسعه محوری است که مستضعفان را در نظر نمی گیرد زیرا این رویکرد بدون فرهنگ جهادی منشأ اختلاس، نفوذ و خباثت در کشور است و ما می‌خواهیم فرهنگ اسلام ناب و امام راحل را جایگزین این فرهنگ توسعه محور کنیم.

سلیمانی افزود:ما وظیفه داریم مشکلات کشور را حل کنیم تا پرچم حرکت خالصانه پیشرفت، آزادی و محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی منجر به حرکت رو به جلوی کشور شود و این مسیر، همان پیمودن راه رهبر انقلاب است.

منبع : مبین24
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه