ارسال به دیگران پرینت

جزئیات لایحه بودجه کشور:

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس/کاهش مالیات تولیدکنندگان

در قالب گزارشی به شرح مهمترین اتفاقاتی که طی هفته سوم آذر رخ داده پرداخته است که از جمله مهمترین آن ها، میزان افزایش حقوقها برای سال اینده و ارائه لایحه اصلاح قانون اصل ۴۴ به دولت است.

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس/کاهش مالیات تولیدکنندگان

مهمترین اتفاق هفته سوم آذر را می توان در منتشر شدن جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ مشاهده کرد که در این گزارش به مروری مختصر بر این موضوع و سایر اخبار مهم هفته گذشته خواهیم پرداخت.

جزئیات لایحه بودجه کشور منتشر شد

در ابتدای هفته ای که گذشت، اولین تجربه بودجه نویسی دولت سیزدهم به عنوان لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون ریال تخمین زده شده است.

این بودجه از جهات گوناگونی حاوی نکات مهم و قابل اهمیت بوده که یکی از ان ها مشخص شدن تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. طبث این لایحه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تمام کالاهای اساسی بجز دارو و گندم حذف شده و دیگر ارزی برای این کار پرداخت نخواهد شد.

البته موارد دیگری چون کاهش ۱۵ درصدی هزینه های دولت، جهش حدود ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و ایجاد اصلاحاتی در نظام بیمه از جمله ویژگی های بارز این بودجه است.

رشد ۹۰ درصدی واردات کالاهای اساسی

یکی دیگر از موضوعات مهم هفته گذشته به اعلام خبری از سخنگوی گمرک برمی گردد. روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: حدود ۲۰ میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالای اساسی در ۸ ماه امسال وارد کشور شد.

وی افزود: واردات کالاهای اساسی از نظر وزنی نسبت به پارسال ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۸۷ درصد رشد داشته است.

مالیات واحد های تولیدی کاهش می یابد

هفته گذشته سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بر اساس احکام پیشنهادی بودجه سال آینده مالیات واحدهای تولیدی ۵ درصد کاهش خواهد داشت. این اقدام برای کمک به واحدهای تولیدی و رونق تولید انجام می شود.

وزیر اقتصاد گفت: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده افزایش درآمدهای مالیاتی از محل جوگیری از فرار مالیاتی و مالیات بر فعالیت‌های دلالی و سوداگرانه محقق می شود.

وی افزود: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد احکام بر زمین مانده در خصوص اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان هرچه زودتر عملیاتی شود و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه