ارسال به دیگران پرینت

امید نیک نژاد:

۸ هزار تن کاغذ تحریر تا پایان سال در مازندران تولید می شود

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: تا پایان سال جاری توان تولید هشت هزار تن کاغذ برای چاپ تحریر را داریم و آن را روانه بازار خواهیم کرد.

۸ هزار تن کاغذ تحریر تا پایان سال در مازندران تولید می شود

امید نیک نژاد صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه ظرفیت کارخانه برای تولید کاغذ روزنامه، تحریر و بسته بندی ۱۷۵ هزار است، افزود: ماده اولیه کارخانه چوب است و در واحد مشخصی دپو می شود.

وی با بیان اینکه در واحدی مشخص، پوست چوب کنده و به چیپس تبدیل و بعد به واحد خمیرسازی منتقل می شود، افزود: تولید خمیر برای کاغذ روزنامه و تحریر و سپس انتقال خمیر به دستگاه های تولید کاغذ از دیگر فرآیندهای تولید است.

وی اظهار داشت: خمیر با انواع مواد افزودنی نظیر ضد رنگ، ضد قارچ و باکتری ترکیب و پس از عبور از خشک کن نسبت به تولید کاغذ اقدام می شود.

نیک نژاد با بیان اینکه قابلیت تولید ۹۰ هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر را داریم، گفت: از تولیدات برای کارتن سازی، کاغذ روزنامه و غیره استفاده می شود.

سرپرست کارخانه چوب و کاغذ مازندران با اظهار اینکه میزان تولید کارخانه تاکنون از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفته است، گفت: با توجه به کمبود نقدینگی و واردات در سال جاری نتوانستیم به تعهدات عمل کنیم.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری هشت هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید و تحویل خواهیم داد در حالی که در کشور ۲۸۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و ۳۰ هزار تن کاغذ روزنامه نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به واردات چوب اقدام می کنیم و تقاضا داریم نسبت به پیش خرید تولیدات اقدام کنیم.

نیک نژاد تصریح کرد: آموزش و پرورش برای چاپ کتاب های درسی ۴۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد و ما آمادگی تامین تولید و تهیه آن را داریم و لازم است آموزش و پرورش نسبت به عقد قرارداد اقدام کند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه