ارسال به دیگران پرینت

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

مردم در خرید و فروش ملک و املاک دقت کنند | هرکس ادعای مالکیت دارد مالک واقعی نیست

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مردم در نقل و انتقالات و خرید و فروش ملک و املاک دقت ویژه ای داشته باشند و هرکس که ادعای مالکیت داشت را مالک واقعی تلقی نکنند.

مردم در خرید و فروش ملک و املاک دقت کنند | هرکس ادعای مالکیت دارد مالک واقعی نیست

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز سه شنبه ۲۳ آذر در حاشیه ملاقات عمومی اظهار کرد: تسریع در رسیدگی ها مطالبه مردم است که با تاکیدات ریاست قوه قضاییه و همت و از خودگذشتگی در استان مرکزی، این نقیصه تا حدود زیادی برطرف شده و توانسته ایم علاوه بر رسیدگی به پرونده های جاری، مانده های سال گذشته را نیز کاهش دهیم و در این زمینه وضعیت متعادلی در استان وجود دارد.

وی افزود: در برخی موارد ماهیت پرونده به گونه‌ای است که اطاله جز پرونده است و می طلبد بررسی ویژه و تخصصی صورت گیرد و گاها عواملی بیرون پرونده دست قاضی را برای تسریع در رسیدگی و دادرسی می‌بندد، در این راستا با این دیدارهای چهره به چهره برخی نقاط ضعف و قوت و آسیب ها بیشتر دیده و بهتر برطرف می شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: عمده مشکل مراجعه کنندگان در حوزه مسکن و تداخلات ثبتی است که گره های بزرگ و سنگینی نیز هستند که امیدواریم با تلاش ها و تدابیر شورای قضایی و برنامه ریزی استان باز شوند.

موسوی در توصیه ای به مردم خاطرنشان کرد: مردم در نقل و انتقالات و خرید و فروش ملک و املاک دقت ویژه ای کنند و هرکس که ادعای مالکیت داشت را مالک واقعی تلقی نکنند، در این راستا باید استعلام مالکیت از مراجع مربوطه داشته باشند تا پس از خرید و فروش با مشکل مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: در این ملاقات ها هرگز دستور نمی دهیم که حرف ارباب رجوع ۱۰۰ درصد صحت دارد، به همکاران قضایی اعلام می کنیم که با توجه به مدارک موجود  و صحبت های شنیده شده، یک فرد مدعی تضییع حقوق خود شده است، لذا بررسی لازم باید انجام شود و در رسیدگی تسریع صورت گیرد.

 

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      قابل توجه افرادی که دنبال خرید هستن درویش آباد محله خیلی خوبیه بعد از سرخرود میشه درویش آباد بعد از سرخ رود پایخت برج های ساحلی دهکده توریستی تفریح ساحلی درویش آباد چسبیده به بافت فوق لاکچری خانه دریا
      محله دنج و خلوت 100 درصد تهرانی نشین
      تنها در مدت 4 سال قیمت زمین و ویلا در محله درویش آباد 30 برابر شد.
      سمت غرب میشه خانه دریا محله لاکچری نشین هست متری 50 میلیون هست
      سمت شرق سرخرود میشه پایتخت برج های ساحلی که متری 30 میلیون کمتر آپارتمان نمیدن. ولی هنوز میشه داخل درویش آباد زمین یا ویلا با قیمت 13 و26میلیون خرید. درحالی که سرخرود و درویش اباد و خانه دریا به هم چسبیده هستن
      درویش آباد نزدیک به محمودآباد فریدون کنار و خزرشهر میباشد

      و درهمسایگی دو تا از ثروتمند نشین ترین شهرهای مازندان قرار دارد خانه دریا و سرخرود

    • فتاحی خروعلیا نیشابور ارسالی در

      خدا خیرتون بده اگه این مطلب که گفتیدن واقعآ عملی بشه نورعلانوره....
      ما کشاورزیم حق تضییع شده داریم بیش ازهشت ماهه دوندگی میکنم و اگه خدابخاد تقریبآ به مقداری ازحقمون که رسیدگی شده قراره برسیم ولی نه همش...
      ایشاله این فرمایش شما در دستگاهای مربوطه صریح وروشن رعایت بشه و اجرایی بشه..ممنون ازشما..

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه