ارسال به دیگران پرینت

خبرگزاری اردن مدعی شد

برگزاری نشست امنیتی میان ایران و عربستان در اردن

خبرگزاری رسمی اردن از برگزاری نشست امنیتی با حضور کارشناسان ایرانی و سعودی در امان خبر داد.

برگزاری نشست امنیتی میان ایران و عربستان در اردن

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) اعلام کرد که نشستی امنیتی میان ایران و عربستان با مشارکت کارشناسانی از دو طرف در امان پایتخت اردن برگزار شده است.

بنا بر این گزارش، در این نشست که در اندیشکده عربی پژوهش های امنیتی در امان برگزار شد، مسائل مختلفی از جمله قضایای امنیتی و اعتمادسازی میان دو کشور به ویژه درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و بحث‌های دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

ایمن خلیل، دبیرکل اندیشکده عربی در این باره گفت، فضای نشست با احترام متقابل همراه بود و دو طرف برای گسترش روابط دوجانبه و تقویت ثبات منطقه‌ای که منجر به شکوفایی و بهرمندی ملت‌های منطقه می شود اظهار تمایل کردند.

وی همچنین تاکید کرد که بزودی نشست های بیشتری میان دو طرف ایرانی و سعودی برگزار خواهد شد.

اندیشکده عربی پژوهش های امنیتی یکی از مراکز متخصص در زمینه سلاح کشتار جمعی و ممنوعیت انتشار سلاح هسته ای و مسائل امنیتی در خاورمیانه به شمار می رود.

ایران | عربستان | بازگشایی دفتر نمایندگی ایران | مجلس

بازگشایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان صحت ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیان توضیحاتی درباره حواشی مطرح شده درباره بازگشایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان پرداخت.

بازگشایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان صحت ندارد
 

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مسائل مطرح شده پیرامون بازگشایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان گفت: بازگشایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان صحت ندارد و این موضوع در دستور کار جلسه کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نبوده است. 

به گفته ی عباس زاده مشکینی، گفت وگوهایی بین ایران و عربستان در حوزه کارشناسی و مقدماتی در حال انجام و پیشبرد است و این مقدمات باید طی شود و سپس وارد گفت وگوی رسمی بین دو کشور بشویم. 

 

اخباری تحت عنوان بازگشایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان مطرح شده و گفته شده که در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده که تا چند روز دیگر در جده عربستان دفتر نمایندگی ایران بازگشایی شود تا کارهای دیپلماتیک ایران را در عربستان پیگیری کند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که بازگشایی دفتر نمایندگی ایران باید در گفت وگوهای رسمی مطرح شود و سپس مورد توافق قرار بگیرد که ما هنوز به مرحله گفت گوهای رسمی نرسیده ایم.

 

 

 

 

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه