ارسال به دیگران پرینت

مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان:

۸۵ درصد پسماندهای روستاهای گلستان به سایت منتقل می شود

گرگان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: ۸۵ درصد پسماند روستاهای گلستان به سایت های پسماند منتقل می شود.

۸۵ درصد پسماندهای روستاهای گلستان به سایت منتقل می شود

محسن سمیعی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سازمان مدیریت پسماند استان به عنوان یک سازمان پایلوت کشوری به صورت متمرکز در حال مدیریت پسماندهای خانگی، پزشکی و صنعتی بوده و تنها استانی است که به صورت متمرکز این کار را انجام می دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: به طور میانگین در استان گلستان ۸۱۰ تن زباله خانگی تولید می شود که ۱۰۰ درصد شهرداری های استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند و تمامی پسماندهای شهری در سه سایت استان مدیریت می شود.

وی افزود: همچنین حدود ۸۵ درصد از پسماندهای روستایی هم توسط دهیاری ها به این سایت ها منتقل می شوند و پسماند درصد کمی از روستاها به علت شرایط جغرافیایی، کوهستانی بودن و مسافت زیاد، به این سایت ها تحویل داده نمی شود اما با توجه به اقدامات انجام شده و با هماهنگی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل محیط زیست استان، ساز و کارهایی برای انتقال و مدیریت ۱۰۰ درصدی پسماندهای روستایی اندیشیده شده است.

سمیعی گفت: به طور میانگین روزانه ۱۰ الی ۱۲ تن پسماندهای عفونی و پزشکی و ۱۰۰ تن پسماند صنعتی تولید می شود که باتوجه به نبود برخی زیرساخت ها برای مدیریت پسماند صنعتی، در حال حاضر بخشی از پسماندهای صنعتی خطر زا به استان های دیگر انتقال داده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان اضافه کرد: در حال حاضر بهترین تصفیه خانه شیرآبه پسماند کشور، در سایت غربی استان واقع در آق قلا وجود دارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه