ارسال به دیگران پرینت

به بهانه موضوع اوکراین رخ داد؛

موضع‌گیری ضدروسی نشست گروه ۷ در لیورپول

در حالی وزیر خارجه انگلیس در پایان نشست گروه ۷ به تکرار مواضع لندن علیه مسکو پرداخت که در بیانیه پایانی این نشست تنها از روسیه خواسته شده است تا به تنش زدایی در مرز با اوکراین بپردازد.

موضع‌گیری ضدروسی نشست گروه ۷ در لیورپول

 لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران پس از پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در لیورپول گفت: از این نشست برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه یک پیام بسیار واضح ارسال کردیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره اضافه کرد: در این نشست بسیار صریح گفتیم که هرگونه مداخله روسیه در اوکراین عواقب بزرگ و خسارات مالی زیادی در پی خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، از سوی دیگر، گروه ۷ در بیانیه پایانی مغرضانه خود خطاب به روسیه اعلام کرد: تعهد کامل مان را در قبال حاکمیت اوکراین و حق تعیین آینده این کشور تکرار کرده و از روسیه می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش داده و برای حل بحران اوکراین به دیپلماسی متوسل شود.

این در حالیست که روسیه بارها گفته است جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفت روسیه هراسی گام اول در جهت نسل کشی در دونباس به شمار می آید.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح نزدیک مرزهای روسیه است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه