ارسال به دیگران پرینت

رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند

بازار داغ رمالی و دعانویسی آنلاین +فیلم

رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند. هر چند جمعیت آن‌هایی که رقم بالا می‌گیرند خیلی زیاد نیست. چرا که می‌دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی‌آید.

بازار داغ رمالی و دعانویسی آنلاین +فیلم

رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند. هر چند جمعیت آن‌هایی که رقم بالا می‌گیرند خیلی زیاد نیست. چرا که می‌دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی‌آید.

بازار دعانویسی، طلسم و جادو حسابی داغ است. نیازی به صرف زمان زیادی نیست، کافی است در یکی از این واژه‌ها را جستجو کنید تا صد‌ها پیشنهاد پیش روی شما قرار بگیرد. البته رقابت در این بازار سیاه بسیار بالاست. به شکلی که بعضی از این صفحه‌ها برای اثرگذاری کارشان تضمین هم می‌دهند.

به گزارش فرارو، یکی از این دعانویسان که در شهر‌های غرب کشور ساکن است، می‌گوید دعانویسی اش را تضمین می‌کند؛ بنابراین اگر مشتری جواب نگرفت می‌تواند با او تماس بگیرد تا پول اش را پس بگیرد.

بعضی دیگر گفتگو با مشتری هاشان را منتشر کرده اند تا ثابت کنند خیلی‌ها از روش کار او جواب گرفته اند.

برخی هم می‌گویند که فرقه و گروه دارند و فعالیت شان تحت نظر آن‌ها انجام می‌شود.

اما با این حال همه این رمال‌ها و دعا نویسان برای حوزه فعالیت شان دسته بندی دارند. مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری از طلاق، گشایش بخت، بازگشت معشوق، رزق و روزی، کارگشایی و باطل کردن طلسم و جادو را شامل می‌شود.

دعانویسی چقدر خرج روی دست مشتری می‌گذارد؟

رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند. هر چند جمعیت آن‌هایی که رقم بالا می‌گیرند خیلی زیاد نیست. چرا که می‌دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی‌آید.

یک دعا نویس که ساکن یکی از شهر‌های شمال غرب ایران است می‌گوید که نوشتن دعای اختصاصی اش حدود ۷۰ دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین برای زحمت زیادش ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

رمال دیگری که مشخص نیست کجا ساکن است، از هزینه‌های بالای دعانویسی گفته است. او می‌گوید برخی از ابزار کارش را از کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد می‌کند. به همین دلیل نباید مشتریان اش از قیمت‌های ۲ تا ۵ میلیون تومانی انتقاد کنند.

گروهی از این دعا نویسان هم برای هر دعا قیمت متفاوتی دریافت می‌کنند. مثلا قیمت باطل کردن طلسم و جادو گران‌تر است و دعای رزق و روزی و گشایش بخت ارزان تر.

اما برخی قیمت علنی نمی‌دهند و  می‌گویند که تنها در صورت تماس و بررسی مشکل قیمت می‌دهند.

بازار دعا نویسان حسابی سکه است!

بازار سیاه رمالی و دعا نویسی برای گروهی نان و آب خوبی به هم زده است. چنانچه برخی از آن‌ها برای خودشان ساعت کاری مشخصی دارند و در ساعات تعطیل پاسخگوی مشتری نیستند.

سید رضا یکی از چهره‌های مشهور بازار سیاه رمالی و دعا نویسی است. او بیش از ۳۸ هزار دنبال کننده دارد و تنها از ساعت ۱۳ تا ۲۲ به مشتریان پاسخ می‌دهد.

البته مراجعه به او خیلی هم راحت نیست. سید رضا گفته که مشتریان باید ابتدا در واتساپ به یک شماره پیام بدهند و منشی به آن‌ها نوبت بدهد.

جالب اینجاست که برخی از دعانویسان اسم و رسمی برای خودشان به هم زده اند. چنانچه برخی از دعا نویسان تازه کار خودشان را به جای آن‌ها جا می‌زنند.

مثلا یک دعا نویس که خود را درویش معرفی کرده، در فضای مجازی بدل‌های زیادی دارد. اما خودش می‌گوید مشتری‌ها بالاخره متوجه اصل و تقلب ماجرا می‌شود.

گروه دیگری هم تازه کار هستند و برای جذب مشتری دعانویسی اول را با قیمت خیلی کم و یا رایگان ارائه می‌کنند.  

بازار جانبی آموزش دعا نویسی

در کنار دعانویسی، برخی مشغول آموزش افراد برای ورود به این بازار سیاه هستند. اما ثبت نام در آن‌ها به این سادگی‌ها هم نیست. متقاضی آموزش باید کل اطلاعات شخصی اش را در اختیار استاد بگذارد و در صورت موافقت وارد دوره آموزشی می‌شود.

در مورد فصل بندی آموزشی هم به علم ابجد، کتابت ادعیه و طلسمات، شناخت همزاد، آموزش بسط و تکسیر طلسمات مهر و محبت، آموزش تحسین و حصار دائم و آموزش باطل السحر قدرت عرش ملکوت جامع اشاره شده است.

البته برخی هم این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهند و از طریق ویدیو و تصاویر به متقاضیان آموزش می‌دهند

یاس و نا امیدی جامعه، خرافه گرایی و رمالی را افزایش داد

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در باره گسترش رمالی و دعا نویسی در جامعه به فرارو می‌گوید: زمانی که جامعه دچار یاس و نا امیدی می‌شود، امکان دستیابی به آرزو و آمال و هدف‌ها وجود ندارد و مردم خودشان را در مقابل رسیدن به اهداف شان عاجز می‌بینند، تقدیری فکر می‌کنند. در چنین شرایطی خرافه گرایی و رمالی گسترش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: جامعه شناسانی همچون مارکس معتقد بودند که این انسان‌ها هستند که تاریخ را می‌سازند، یا گوردون چایلد مورخ و انسان شناس بزرگ می‌گفت که انسان خود را می‌آفریند. در چنین موقعیتی وقتی که انسان خود را ضعیف بشمارد، مسلم است که خرافه گرایی، فال بینی، دعا نویسی، رمالی، شمن پرستی، توتم پرستی افزایش می‌یابد.

البته این جامعه شناس معتقد است که این خرافه گرایی ریشه در تاریخ بشر دارد.

طبق گفته قرایی مقدم، انسان‌های اولیه برای در امان ماندن از بلایای طبیعی به خرافه گرایی رسیدند. در آن دوره، عده‌ای مدعی شدند که تونایی در اختیار گرفتن نیرو‌های خیر و شر را دارند. این خرافه گرایی و رمالی از آن پس ادامه پیدا کرد و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. به شکل مثال شمن پرستی در آفریقا هنوز دیده می‌شود.

او در مورد رمالی در هم ایران می‌گوید: به طبع در کشور ما نیز به دلیل شرایط خاص و پرمشکلی که حاکم است،  خرافه گرایی و رمالی افزایش پیدا کرده است.

 

 

مجازات رمالی و فالگیری چیست؟

هوشنگ پوربابایی با بیان اینکه بر اساس تعاریف شارع و قانون‌گذار شغلی به عنوان فالگیری تعریف نشده است، گفت: رد و بدل پولی از طریق فالگیری کلاهبرداری محسوب می شود.

مجازات رمالی و فالگیری چیست؟
 

هوشنگ پوربابایی، حقوقدان درباره  جرم فالگیری و رمالی گفت:

مقررات خاصی در قانون مجازات اسلامی برای فالگیری وجود ندارد. قانون‌گذار در زمینه قانون رمالی، فالگیری و دعانویسی  مطلب خاصی را تبیین و تالیف نکرده است.

 

او تاکید کرد:

 

دادگاه برحسب مصداق عملکرد متهم می‌تواند آن را در دو قالب قانون تشدید مجازات و مرتکبین کلاهبرداری مجازات کند، بعضا اقداماتی در این زمینه انجام شده اگر فالگیر پولی به دلیل وعده وعید اخذ کند، بر اساس قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود.

 

این حقوقدان توضیح داد: برای مثال بسیاری از طریق فالگیری فرد را فریب داده و با اخذ پول از آنها نوید اتفاقات خوب در آینده را می‌دهند. این‌گونه اقدامات را می‌توان بر اساس قانون تشدید مجازات اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری در عمل مصداق کلاهبرداری دانست.

 

پوربابایی تاکید کرد: با این اقدام فرد پول را به رمال یا فالگیر می پردازد تا در آینده اتفاق خوبی برایش رخ بدهد. فالگیر هم به واسطه شغلش وجهی را  اخذ می‌کند. در حالی که بر اساس ماده 2 قانون تشدید مجازات اختلاس و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

به گفته او بر اساس تعاریف شارع و قانون‌گذار شغلی به عنوان فالگیری تعریف نشده است. برخی افراد به دلیل تفکرات به اشتباه سعی در فریب مردم دارند.

 

این حقوقدان در پایان گفت: اگر مجازات بر اساس کلاهبرداری باشد، فرد علاوه‌ بر رد مال و به همان میزان به جریمه محکوم می‌شود. همچنین از طریق تحصیل مال به شیوه نامشروع فالگیر و رمال به دو سال حبس محکوم  و مال هم باید مسترد شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حیدری ارسالی در

      ای کاش تموم اینا رو جمع میکردن مردم ساده من موندم چطور پول میدن به اینا مگه ما خدا رو نمیپرستیم یعنی اینا از خدا بالاترن

      • م ارسالی در

        اقایون و قانونی ک میگه این چیزا کلاه برداریه یا رمالی پس پیامبراواماماهم رمالن؟پس دکتراهم رمالن.پس وکلاهم ک پول میگیرن رمالن هرکسی برای انجام کاری هزینه میگیره یکی زیاد یکی کم .دعایعنی یک نفرواسطه میشه بین خدا و بنده خدا ک کاربنده خدا راه بیفته ایا غلطه ؟ادعونی .....یکم برگردید ب کتابها و اطلاعات از پیامبرا و اماما بخونید بحث بسیاره .....به این کارمیگن اختلاص به کاری ک مسئولین مستقیم وبدون رضایت از جیب مردم برمیدارن چیه؟

      • آرسان ارسالی در

        سلام اگر خدا رو میپرستی پس محرم چرا بر سینه وسرت میکوبی چرا به کربلا میروی امام حسین ویارانش هم آفریده خدا هستن دعا نویس زحمت میکشه اینطور نیست که هرکی از راه رسید بگه من دعا نویس هستم ودر مورد سحر هم اولینش در آیه ۱۰۲بقره اومده هست سحروجادو وساحر وباید باطل شه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا انشالله سرنگونشون کنه که بادروغ هاشون داره زندگیم از هم میپاشه

    • محمد ارسالی در

      علم دعانویسی مورد تایید علماست حالا بینذقضات خودتونم رشوه گیر و حرامخور و حق پایمال کن فراوونه معتقدم اول خودتان را اصلاح کنید...

    • طاها ارسالی در

      خبرنگار شما باید دعانویس نگی.باید بگی ساحر. اینهایی ام که مینویسن دعا نیست سحره. طلسمه. و کار ساحرها هم فقط کلاهبرداری نیست. بلکه گند زدن و خراب کردن جون و زندگی مردمه. من یکی از اشخاصی ام که بخاطر سحر نوشتنهاشون و هم بخاطر مثلا باطل کردنهاشون هم جانم بخطر افتاده هم پولم رفته. مسئولین باید حکم ساحر در اسلام باید تصویب کنن. اما متاسفانه تنها چیزی هست که از هر جهت آزادن.

    • سام ارسالی در

      اینها یه مشت ساحر بی پدرومادرن. که با جان مردم بازی میکنن. ای کاش دولت یفکری برا جمع کردن اینها کنه. باید مجازات شدید و سنگینی برا هر کی که داره دعا نویسی میکنه انجام بده. با سحر نوشتن به زبون خودشون دعا. جن های شیطانی و اجیر میکنن میندازن تو جون و زندگی مردم.

      • یعقوب خیرالهی ارسالی در

        دوست عزیز دعا نویس کی اومده مثل دولت مون درخونتو زده گفته باید پول بدی فلان کار کنم برات اختلاس کن بزرگ خود دولته ۳ساله پول کارت ملی گرفته فقط یک کاغذ بی ارزش دستمون است پس چرا اینا کلاهبردار محسوب نمیشن خوب بعضی از شیادان هم که تو این علم هستن از خود دولت هستن ویا کس وکاری تو این دولت دارن

    • ستوده ارسالی در

      جالبه که راجب فالگیرا هیچی نمیگید که عین کلاهبرداری و چاخانه چون با غربیا خوبید ولی دعا که دستور دین شیعه است مورد داره خوب به تو چه عقایدتو برای خودت نگه دار ما دعانویسا رو قبول داریم

    • ساناز ارسالی در

      دعا نویس قوی کی سراغ داره مشکل دارم

      • ناشناس ارسالی در

        لا اله الا هو

    • ناشناس ارسالی در

      چجوری از دعا ایشون استفاده کنیم

      • بنده خدا ارسالی در

        هاهاها

    • یعقوب خیرالهی ارسالی در

      سلام. آقای به ظاهر حقوقدان الان کشور ما ۴۰ساله وعده های فردا وپس فردا ماهها وسال بعد میشنوه دولت مردان پس چرا اینا تا به امروز کلاهبردار شناخته نشدن پس چرا اینا ضبط مال نشدن من نمیگویم شیاد نیست هست تومملکت ما خیلی هم زیاده ولی نمیشه کار یک دعا نویس رو که چندین ساعت طول می کشه کلاهبرداری نامید اکر اینگونه باشد تمام امامزاده های ایران یک فیلم تهیه کنید پس جمع کنید سفره هاتون اینجا چیزی نیست خدا روزیتون از جای دیگه برسونه

    • قضایی ارسالی در

      سلام نظرات را پخش نمی کنید چرا

      • 55 آنلاین ارسالی در

        نظراتی که منتشر نمیشود بدر مورد این مطلب تبلیغ رمالی است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه