ارسال به دیگران پرینت

قیمت سکه و طلا کاهش یافت

قیمت سکه و طلا عقب نشینی کرد

قیمت طلا ۱ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت سکه نیز ۹۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و با ۱۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه و طلا عقب نشینی کرد

 قیمت طلا ۱ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت سکه نیز ۹۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و با ۱۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

 قیمت دلار در بازار متشکل شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ با افت ۱۵ تومانی بروی ۲۷ هزار و ۴۳۴ تومان قرار گرفت. 

قیمت درهم نزولی شد

 قیمت درهم در ابتدای بازار ارز امروز تا ۸ هزار و ۴۲۰ تومان پیش رفت  اما در ساعات پایانی ۴۰ تومان از ارزش خود را از دست  داد و با ۸ هزار و ۳۴۰ تومان بسته شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۳۰ هزار و ۶۳۲ تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه و طلا کاهش یافت 

قیمت اونس طلا  در بازار امروز ۲ دلار افت کرد و با ۱۷۸۳ دلار معامله شد. قیمت دو فلز گران بهای داخلی هم امروز بر مدار کاهش قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شد. قیمت طلا امروز ۱ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان را برای خود ثبت کرد. قیمت سکه نیز ۹۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و با ۱۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان  معامله شد.
 

قیمت طلا دربازار

پیش‌بینی‌های متناقض برای بازار طلا!

معامله‌گران بازار طلا تصویر روشنی از تحولات احتمالی این بازار در هفته آتی ندارند. پیش‌بینی‌ها نیز در این زمینه کاملا متناقض است.

پیش‌بینی‌های متناقض برای بازار طلا!
 

معامله‌گران بازار طلا تصویر روشنی از تحولات احتمالی این بازار در هفته آتی ندارند. پیش‌بینی‌ها نیز در این زمینه کاملا متناقض اس با توجه به نظرسنجی قیمت طلا کیتکو، یکی از مواردی که تحلیل‌گران وال استریت تاحدود زیادی برآن اتفاق نظر دارند، این مساله است که که هنگامیکه فدرال رزرو سرعت تیپرینگ را افزایش دهد، بعید است که فلز گرانبها با سقوطی ناگهانی مواجه شود.

از 13 تحلیلگر وال استریت دو بخش نزدیک 45 درصدی نظراتی کاملا متعارض دارند، یک گروه معتقد به روند افزایشی و یک گروه بازار را کاهشی ارزیابی می‌کنند.  8 درصد باقی مانده نیز روند بازار را تا حدودی ثابت و کم‌نوسان می بینند.

 

وضعیت در خرده‌فروشی‌ها تا حدودی قاطعیت بیشتری داشت. در نظرسنجی کیتکو  1039 سرمایه گذار خرد شرکت کرده‌اند. طبق این نظرسنجی 53.6 درصد هفته آینده طلا را صعودی، 23.9 درصد نزولی و 22.5 درصد نیز کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

 
 
 

 

 

photo_2021-12-11_19-08-42

 

مهم‌ترین رویداد هفته آتی اعلام نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد بود. طلا هفته جاری را ثابت به پایان رساند و در ماه فوریه(بهمن)، آخرین معاملات آتی طلا به 1784.30 دلار رسید که 0.43 درصد در روز افزایش یافت.

 
 

داده‌های نوامبر نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا با 6.8 درصد افزایش، با سریع‌ترین سرعت سالانه در نزدیک به 40 سال اخیر افزایش یافته است. با این حال، تغییر ماهانه کمتر از ماه اکتبر(آبان) بود و تنها 0.8 درصد افزایش یافت.

 

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار بلو لاین فیوچرز، وضعیت طلا در هفته آتی را مثبت ارزیابی می‌کند. او می‌گوید:« من در هفته جاری نسبت به طلا خوش بین هستم. چیزهای زیادی در حال حاضر تاثیر گذار خواهد بود. مردم می دانند که فدرال رزرو قرار است چه کاری انجام دهد. ما به اوج تورم رسیده ایم. انتظارات تورمی شروع به کاهش خواهند کرد. بازده اوراق قرضه کاهش می‌یابد و شاخص دلار کاهش پیدا می‌کند.»

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یوسف ارسالی در

      چیه بازم گرونه طلابایدبیا450گرم دولاربشه14. تومان فکردن بچه هستیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه