ارسال به دیگران پرینت

علم الهدی:

زن اگر بی حجاب باشد، در سایه مرد زندگی خواهد کرد

امام جمعه مشهد گفت: زن اگر حجاب داشته‌ باشد در متن تاریخ قرار خواهد گرفت و اگر بی حجاب بود در حاشیه باقی خواهد ماند و هرچقدر هم سواد و قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد همچنان در حاشیه مانده و در سایه مرد زندگی خواهد کرد.

زن اگر بی حجاب باشد، در سایه مرد زندگی خواهد کرد

امام جمعه مشهد گفت: زن اگر حجاب داشته‌ باشد در متن تاریخ قرار خواهد گرفت و اگر بی حجاب بود در حاشیه باقی خواهد ماند و هرچقدر هم سواد و قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد همچنان در حاشیه مانده و در سایه مرد زندگی خواهد کرد.

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهری رضوی با تبریک زادروز فرخنده حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) زن را از حاشیه به متن تاریخ آورد و تا پیش از وجود آن حضرت هیچ زنی در تاریخ سازنده تاریخ نبود و این بانوی بزرگوار، به صورت یک خانم مردآفرین، قهرمان سازنده تاریخ شد.

وی اضافه کرد: در کربلا پیروزی شمشیر بر خون صورت گرفت و شمشیر ظلم و کفر بر خون که حق بود، پیروز شد اما زینب کبری (س) این خون ریخته شده را بر شمشیر آخته و برکشیده ظلم پیروز کرد.

امام جمعه مشهد گفت: با زن سالاری در خانه، زن از حاشیه بیرون نمی‌آید و برای اینکه یک زن سازنده و مستقل باشد باید پیرو حضرت زینب (س) باشد.

وی یکی از فلسفه‌های حجاب را نیز همین موضوع دانست و افزود: یکی از فواید حجاب زن این است که زن در حاشیه واقع نشود، در رهگذر شهوتها قرار نگیرد و به عنوان جذب کننده شهوت مردان مطرح نشود، بلکه به عنوان انسان برجسته، قوی و تاریخ ساز به متن تاریخ بیاید.

علم‌الهدی افزود: حضرت زینب (س) در عین اینکه تاریخ ساز بود، در گرماگرم فعالیتهای مردآفرینی، جهادی و تبلیغاتی، مسوولیت عشق و عاطفه خود را نیز فراموش نکرد و در دل مبارزه، این مسوولیت را اجرا کرد که مظهر اجرای این مسوولیت پرستاری از بیمار در خیمه آتش‌گرفته بود.

وی گفت: پرستاری شغل و حرفه نیست، پرستار فرشته‌ای است که بر بالین بیمار به صورت فریادرس ظاهر می‌شود و مظهر عشق و عاطفه انسانی است، در زمان شیوع کرونا به خوبی مقدس بودن شغل پرستاران به تصویر کشیده شد.

امام جمعه مشهد افزود: دفاع از یک نظام و کشور ضامن امنیت است و پرستار ضامن صحت و سلامت است و ما افتخار می‌کنیم به رزمندگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای امنیت کشور، که رشادتها داشتند و در ۲ سال اخیر نیز دفاع مقدسی در عرصه سلامتی صورت گرفت.

علم‌الهدی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته، پرستاران و پزشکان به عنوان قهرمانان دفاع مقدس تا مرز شهادت ایثارگری کردند.

وی گفت: بزرگترین خاصیت زینبی بودن در قشر پرستار است، سلامتی مردم مساله اول است، مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما سلامت و حفظ جان مردم اولویت اول در فعالیت های جهادی مسوولان است.
امام جمعه مشهد همچنین گفت: طبق موازین اسلام، وظیفه ما در برابر دشمنانی که هدفمند، با اهداف سیاسی و غیره دشمنی می‌ورزند، مسالمت‌جویی است، که طبق روایتی از امام علی (ع) این اقدام منجر به افزایش طرفداران می‌شود.

علم الهدی اضافه کرد: برخورد با دشمنان خدا و دشمنی که با مسالمت قابل اصلاح نیست، نیازمند مقابله است.

ضرورت کاهش آلایندگی نیروگاه توس برای رفع آلودگی هوای مشهد

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان شهری و استانی برای رفع آلودگی هوا در مشهد باید تدبیری جدی و موثر به کار بندند که رساندن گاز به نیروگاه توس و حذف مازوت برای کاهش آلودگی هوای مرکز استان خراسان رضوی ضروری به نظر می‌رسد.

علم‌الهدی افزود: تشکیلات نظامی، پزشکی، درمانی ما تشکیلات جوابگو در برابر همه نارسایی های جسمی و جان انسانهاست اما برخی حوادث و مشکلات جان مردم را تهدید می کند که هوای ناسالم از جمله آنها است.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان باید برای حل این مشکل ورود جدی داشته باشند، مشهد شهری است که در مسیر و معبر باد شمالی قرار دارد و هر چقدر هم که وسائل موتوری و خودروی در این شهر تردد داشته باشند، نباید مشکل چندانی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در مسیر شمال و باد شمال، نیروگاه توس وجود دارد که به جای گاز، از سوخت مازوت استفاده می‌کند و دود مازوت این نیروگاه توسط باد به شهر می‌رسد.

علم‌الهدی ادامه داد: رساندن گاز به نیروگاه توس ضروری و واجب است تا دیگر مازوت مصرف نکند و این آلودگی از بین برود، در مشهد کمبود گاز نداریم و خیلی از استانهای دیگر از گاز مشهد استفاده می‌کنند، در کنار همه مصارف گازی، مصرف این نیروگاه را نیز باید اضافه کرد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مدیران شهری و استانی روی این مساله تمرکز کرده و برای رفع آن اقدام کنند تا این مشکل به سادگی برطرف شود و صاحبان صنایع و صاحبان خودرو نیز مراقبت لازم را داشته‌ باشند آلودگی هوا حرکت ضدسلامتی است و باید به زودی حل شود.

نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است، این نیروگاه از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات و دارای چهار واحد بخار ۱۵۰ مگاواتی است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بفرمائید مرکل در سایه کی زندگی کرد؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه