ارسال به دیگران پرینت

آیت‌الله مکارم:

برخی در داخل معتقدند که باید برای تعامل با دنیا هرگونه امتیازی داد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر لزوم هوشیاری تیم مذاکره کننده تاکید کرد و گفت: آنچه باعث آبرو، عزت و قدرت کشور است باید در مذاکرات پیگیری شود.


برخی در داخل معتقدند که باید برای تعامل با دنیا هرگونه امتیازی داد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر لزوم هوشیاری تیم مذاکره کننده تاکید کرد و گفت: آنچه باعث آبرو، عزت و قدرت کشور است باید در مذاکرات پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اظهار داشت: کوتاهی در مقابل خواسته‌های آنان سبب می‌شود که در مباحث دفاعی، موشکی و منطقه‌ای نیز خواستار مذاکره شوند.

وی به فضاسازی‌های برخی جریان‌های داخلی اشاره کرد و افزود: برخی‌ها در داخل می‌گویند که نباید تحت هیچ شرایطی با دنیا تعامل و مذاکره داشته باشیم و برخی دیگر نیز به عکس معتقدند که باید برای تعامل با دنیا هرگونه امتیازی داد، ازاین رو لازم است این ۲ گروه را به آنچه صواب است، متقاعد کرد.

وی هماهنگی میان قوای سه گانه کشور را در پیشرفت امور کشور و مذاکره‌های بین‌الملل مهم دانست و خواستار استفاده از آرا و نظرهای دانشگاهیان و حوزویان در امور مربوط به روابط خارجی شد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه گفت: آمریکا سالیان متمادی بر منابع کشور تسلط داشت و اکنون که دستش از حکومت بر ما قطع شده، درصدد است تا بار دیگر بر ایران اسلامی که قلب کشورهای منطقه است، سیطره یابد.

وی اضافه کرد: امروز مشخص شده که غربی‌ها در روابط خارجی خود، تنها به دنبال منافع خود بوده و شعار دفاع از حقوق بشر آنها دروغی بیش نیست.

وی برخورد دوگانه آمریکا با بعضی از کشورهای منطقه را یادآور شد و افزود: رفتار آمریکا با بعضی از کشورهای منطقه که تاکنون هیچ انتخاباتی در آن برگزار نشده و مجلسی ندارند، بیانگر شعاری بودن ادعای دموکراسی غربی است.

آیت‌الله مکارم در پایان از نفوذ مظاهر ابتذال فرهنگ غرب به دانشگاه‌های کشور احساس خطر کرد و بدان هشدار داد.

در ابتدای این دیدار حسین امیرعبداللهیان گزارشی درخصوص مذاکره‌ و فعالیت های وزارتخانه متبوع خود ارائه کرد و ضمن تجلیل از ابتکار مرجعیت در برگزاری کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و بازخوردهای آن در سطح منطقه و بین‌الملل درخواست کرد با توجه به شرایط منطقه و حضور گروه‌های تکفیری در کشورهای همسایه به برگزاری دومین کنگرۀ جهانی اقدام شود.

وزیر امور خارجه امروز در سفر به شهر قم با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه