ارسال به دیگران پرینت

وزیر نیرو

۱۰ هزار روستا در کشور دچار تنش آبی است

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین برنامه وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به روستا‌ها در چارچوب طرح جهاد آبرسانی است که مقدمات خوبی در این باره برای اجرا انجام شده است که در همین راستا اعتبارات خوبی تأمین شده و روستا‌های دارای تنش آبی هم شناسایی شدند که می‌توانم بگویم ۱۰ هزار روستا دارای تنش آبی هستند.

۱۰ هزار روستا در کشور دچار تنش آبی است

وزیر نیرو از تنش‌آبی 10 هزار روستا در کشور خبر داد و گفت:‌ بنا داریم با اجرای طرح جهاد آبرسانی این روستاها را از تنش آبی خارج کنیم.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (سه‌شنبه 16 آذر) بعد از حضور در کمیسیون عمران در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات این جلسه اظهار داشت: در این نشست درباره آبرسانی و رفع تنش‌های آبی در شهرها و روستاها بحث‌های خوبی در کمیسیون عمران صورت گرفت.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به روستاها در چارچوب طرح جهاد آبرسانی است که مقدمات خوبی در این باره برای اجرا انجام شده است که در همین راستا اعتبارات خوبی تأمین شده و روستاهای دارای تنش آبی هم شناسایی شدند که می‌توانم بگویم 10 هزار روستا دارای تنش آبی هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: برای یک دوره سه ساله برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم این روستاها را از تنش آبی خارج کنیم. این در حالی است که برخی از این روستاها فاقد شبکه آبرسانی هستند و برخی از آنها هم نیاز است که منابع تأمین آب آنها تجدیدنظر شود.

محرابیان درباره تنش آبی شهرها عنوان کرد: طر‌ح‌های متعددی برای رفع تنش آبی شهرها در نظر داریم. این در حالی است که زمان اجرای برخی از این طرح‌ها خیلی طولانی شده است و مقرر شده این طرح‌ها در شهرها و استان‌ها به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: پیشرفت‌های نسبتاً قابل توجهی در طرح رفع تنش آبی شهرها داریم و می‌کوشیم تا ظرفیت‌های فعلی بودجه و کمکی که به این موضوع در بودجه سال 1401 می‌شود ان‌شاءالله تنش آبی رفع شود.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه