ارسال به دیگران پرینت

صالح العرموطی:

نمایندگان اردن نشست پارلمان را در اعتراض به بررسی توافق با تل‌آویو ترک کردند

یکی از نمایندگان کانون وکلای اردن در ابتدای نشست نمایندگان اردنی خواستار ترک مسؤولانی شد که توافق "انرژی در مقابل آب" را با رژیم صهیونیستی و امارات امضا کردند.

نمایندگان اردن نشست پارلمان را در اعتراض به بررسی توافق با تل‌آویو ترک کردند

صالح العرموطی، یکی از نمایندگان کانون وکلای اردن خاطرنشان کرد: اگر آنها نروند، من می‌روم.

در همین راستا، عبدالکریم الدغمی، رئیس پارلمان اردن این درخواست العرموطی را نقض اساسنامه داخلی پارلمان دانست و از وی خواست تا این نشست را ترک کند.  

نمایندگان اردن نشست پارلمان را در اعتراض به بررسی توافق با تل‌آویو ترک کردند

درخواست العرموطی در نشست امروز چهارشنبه پس از آن مطرح شد که پارلمان به اتفاق آرا تصمیم به تشکیل نشست ویژه با دولت برای رایزنی در خصوص این توافق گرفت.

پس از العرموطی تعداد زیادی از نمایندگان نشست پارلمان را در اعتراض به توافق انرژی در مقابل آب با رژیم صهیونیستی و امارات ترک کردند و در نتیجه آن این جلسه به حد نصاب نرسید.

الدغمی گفت: نمایندگان اساسنامه داخلی پارلمان را رعایت نکردند . من نمی‌توانم این کار را انجام دهم و باید اساسنامه اجرا شود.

وی پس از دست دان حد نصاب قانونی گفت، نیم ساعت دیگر اگر خواستید جلسه برگزار خواهد شد و بعد به روز دوشنبه موکول می‌شود.

امان و تل‌آویو پیشتر قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن، این کشور عربی انرژی خورشیدی را برای رژیم صهیونیستی تامین می‌کند و این رژیم هم در مقابل آب شیرین برای اردن می‌فرستد.

این توافقنامه روز دوشنبه ۲۲ نوامبر و در حاشیه اکسپو دبی و با حضور جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات اقلیمی به امضا رسید.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه