ارسال به دیگران پرینت

ژان ایو لودریان:

سفر وزیر خارجه فرانسه به الجزایر برای آب کردن یخ روابط بین دو کشور

وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه تأکید کرد که سفر وی به الجزایر با هدف افزایش اعتماد و آب شدن یخ روابط پس از بالا گرفتن تنش‌های دو کشور، صورت گرفته است.

سفر وزیر خارجه فرانسه به الجزایر برای آب کردن یخ روابط بین دو کشور

 «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه که روز چهارشنبه با هدف ترمیم روابط الجزایر و فرانسه پس از اظهارات تنش آمیز روسای جمهور دو کشور، وارد الجزایر شده است، اظهار کرد که تمایل پاریس برای آب کردن یخ روابط و سوء تفاهم پیش آمده بین دو کشور را به رئیس جمهوری الجزایر منتقل کرده است.

این دیپلمات فرانسوی افزود که محور اصلی دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری الجزایر، همکاری از طریق آغاز گفت‌وگوی عملی به عنوان شرکای پرونده‌های مربوط به امنیت دو کشور بوده است.

وزیر فرانسوی ابراز امیدوار کرد گفت‌وگویی که امروز آغاز کرد به بازگشت روابط سیاسی دولت‌های دو کشور در آغاز سال جدید میلادی به دور از اختلافات گذشته کمک کند.

وی تاکید کرد که الجزایر و فرانسه با چالش‌های بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تروریسم در ساحل، مهاجرت غیرقانونی و مسائل اقتصادی روبرو هستند.

عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر، روز چهارشنبه از ژان لودریان که برای یک سفر کاری به الجزایر به سر می‌برد، استقبال کرد.

تنش‌ها میان دو کشور فرانسه و الجزایر پس از اظهارات محدود کردن ویزای شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه و اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون علیه دولت و رئیس جمهوری الجزایر بالا گرفت.

روزنامه فرانسوی «لوموند» صحبت‌های ماکرون را منتشر کرد که در آن اظهار کرد همتای الجزایری‌اش، عبدالمجید تبون «در یک رژیم بسیار سخت، گیر کرده است».

رئیس جمهوری فرانسه همچنین وجود «ملت الجزایر قبل از استعمار فرانسه» را زیر سوال برد و بر لزوم رسیدگی به این موضوع به منظور دستیابی به «آشتی بین مردم» تاکید کرد.

وزارت خارجه الجزایر هم سفیر فرانسه در این کشور را برای اعلام مراتب اعتراض شدید و رسمی کشورش به دلیل تصمیم یکجانبه پاریس درخصوص کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری احضار کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه