ارسال به دیگران پرینت

صالح آبادی: قیمت ارز در کف خیابان واقعی نیست

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در میدان فردوسی تهران از چند صرافی عضو بازار متشکل ارزی بازدید کرد و در این بازدید روند چگونگی توزیع ارز در بازار متشکل ارزی به متقاضیان و همچنین میزان ارزی را که هر صرافی در این باره توزیع می‌کند، جویا شد.

صالح آبادی: قیمت ارز در کف خیابان واقعی نیست

وی در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران گفت: درباره میزان عرضه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی محدودیت نداریم و عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر از میزان تقاضای آن است.

صالح آبادی افزود: سامانه‌ای را طراحی کردیم که متقاضیان ارز با درج مشخصات و میزان ارز مورد نیاز، برای دریافت ارز نیاز به مراجعه حضوری ندارند و به این ترتیب صفی که این روز‌ها برای دریافت ارز بازار متشکل ارزی تشکیل می‌شود از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: امیدواریم این سامانه تا دو ماه آینده عملیاتی شود، زیرا بنا داریم دسترسی مردم به بازار متشکل ارزی را تسهیل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: واقعیت بازار ارز در بازار متشکل ارزی مشاهده می‌شود و آنچه که از قیمت ارز در کف خیابان وجود دارد ساختگی است.

بر اساس این گزارش علی صالح‌آبادی با اشاره به آخرین وضعیت تامین ارز گفت: مدیرعامل جدید بازار متشکل به تازگی منصوب شد و آقای هامونی وظیفه رسیدگی به بازار متشکل ارز را بر عهده گرفت. قبلا ایشان مدیرعامل بازار فرابورس بود و البته عضو هیئت مدیره بازار متشکل نیزه بوده‌است و بازار را به خوبی می‌شناسد و تاکید ما هم این است که هر چه تقاضا در بازار باشد، ما به آن پاسخ خواهیم داد.

وی گفت: در عرضه ارز در بازار متشکل هیچ مشکلی وجود ندارد. صادرکنندگان ایرانی ارز حاصل از صادرات خود را به صورت اسکناس در اختیار ما می‌گذارند، لذا در بازار متشکل به هیچ وجه کمبودی وجود ندارد. بنابراین هر چه تقاضا بود، مبتنی بر مستندات در مقررات دیده شده است، توسط صرافان تامین خواهد شد.

صالح‌آبادی افزود: خوشبختانه در بحث حواله در سامانه نیما عرضه ارز به مراتب بیشتر از تقاضاست، لذا ما در جانب ارز با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم و حتی وضعیت ارزی کشور رو به بهبود نیز است. در بازار متشکل نیز همان طور که صرافان نیز اذعان کردند، هیچ مشکلی برای عرضه وجود ندارد و هر چه که مردم تقاضا داشته باشند تامین می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: درباره اختلاف نرخ دلار بازار متشکل (28 هزار تومان) با بازار غیررسمی (31 هزار تومان) گفت: بازار غیررسمی، بازاری خارج از بازار متشکل است، وقتی در بازار متشکل، عرضه به اندازه کافی وجود دارد، چرا مردم به سمت بازار غیررسمی بروند؟، می‌توانند ارز موردنیاز خود را از بازار متشکل تامین کنند.

وی تاکید کرد: ما در بازار متشکل به دنبال راهکارهایی هستیم که دسترسی مردم به ارز را تسهیل بیشتری کنیم و به زودی این اقدام انجام می‌شود تا دیگر نیازی نباشد، مردم برای دریافت ارز در صف بایستند. مردم می‌توانند با ارائه مستندات خود در سامانه بازار متشکل ارزی، ارز موردنیاز را از صرافی‌ها دریافت کنند.

بازدید رئیس بانک مرکزی از بازار ارز | صف‌ مقابل صرافی‌ها جمع می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی امروز از بازار ارز بازدید و با صرافان گفت‌وگو کرد.

بازدید رئیس بانک مرکزی از بازار ارز | صف‌ مقابل صرافی‌ها جمع می‌شود
 

علی صالح‌آبادی امروز (سه‌شنبه) از بازار ارز بازدید و طی این بازدید با صرافان گفت‌وگو کرد. 

رئیس کل بانک مرکزی خطاب به یکی از صراف‌ها گفت: عرضه ارز به اندازه کافی وجود دارد و عرضه ارز بیشتر از تقاضاست. 

 

وی افزود: طی یکی - دو ماه آینده سامانه‌ای برای تخصیص ارز سهمیه‌ای از جمله ارز مسافرتی راه‌اندازی می‌شود تا مردم در این سامانه درخواست خود را ثبت و ارز سهمیه‌ای دریافت کنند که با راه‌اندازی این سامانه، تشکیل صف مقابل صرافی‌ها جمع می‌شود. 

 

 

منبع : شمانیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پس وقتی واقعی نیست چرا آنهارامجرم تلقی نمی کنید وروانه حبس نمی شوند.یا اینکه اینها عوامل خودتان می باشند مانند بابک زنجانی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه