ارسال به دیگران پرینت

بهترین لوله خرطومی را برای کارگاه خود آنلاین خریداری کن

دود و گردوغبار ناشی از فعالیتتان در کارگاه باعث شده تا تنفستان با مشکل روبرو شود؟

بهترین لوله خرطومی را برای کارگاه خود آنلاین خریداری کن

دود و گردوغبار ناشی از فعالیتتان در کارگاه باعث شده تا تنفستان با مشکل روبرو شود؟ حتماً می‌دانید که اگر اقدامی هم نکنید، باید در آینده خیلی نزدیک از این دکتر به آن دکتر بروید تا بلکه شاید دوایی برای التیام سینه خود پیدا کنید؛ اما نه وقتی که بتوانید خیلی راحت با استفاده از لوله و کانال‌های مخصوص، این هوای آلوده و مضر را به بیرون منتقل کنید. بله؛ فقط با استفاده از کانال یا لوله‌های مخصوص اما اگر به درستی عملیات کانال‌کشی را انجام دهید. این لوله‌های مخصوص را لوله خرطومی می‌نامند. لوله‌هایی که البته برای شما غریبه نیستند و حتماً یکی از نمونه‌های در آشپزخانه‌تان دارید یا قبلاً استفاده می‌کردید. به هر حال اگر برای شما سالم بودن فضای کارگاهی‌تان اهمیت دارد، تهیه لوله خرطومی بهترین گزینه است که توصیه می‌شود؛ اما این لوله دقیقاً و چرا باید تهیه کرد؟ از همه مهم‌تر اینکه چه انواعی دارد؟

لوله خرطومی هوا چیست؟

لوله خرطومی هوا در حقیقت لوله‌ای با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا است که به منظور انتقال هوا، گردوغبار، آلودگی و ذرات معلق به محیط بیرون انجام می‌شود. از این لوله بیشتر در فضاهای صنعتی استفاده می‌شود. فضاهایی مانند کارگاه‌های نجاری، رنگ‌سازی و هر کارگاهی که در آنجا انواع هوا به دلیل فعالیت دستگاه‌ها دچار آلودگی می‌شود؛ به ویژه اینکه مواد شیمیایی هم در هنگام تولید به کار می‌رود. ذرات این مواد به راحتی در هوا پخش می‌شود و در صورت نبود امکانی برای بیرون کردن آن‌ها، به راحتی می‌تواند سلامتی افراد و کارگران را تهدید کند.

مزایای لوله خرطومی هوا چیست؟

داشتن فضای سالم و عاری از هرگونه آلایندگی برای هر کسی به ویژه مدیران کارگاه‌ها و کارخانه‌ها اهمیت دارد. در صورتی که یک نفر از کارگران به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی و همچنین آلوده بودن فضای داخلی ناشی از مواد شیمیایی و ذرات معلق، سلامتی‌اش تهدید شده و آسیب ببیند، جبران خسارت جانی بر عهده مدیر آنجا است. پس چه بهتر است که قبل از شروع به کار خود، برای این مسئله فکری اساسی کرد. بهترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین روش استفاده از لوله خرطومی هوا است.

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از لوله خرطومی شامل موارد زیر است:

  • می‌توان از این لوله در طیف وسیعی از فضاهای کارگاهی و کارخانه‌ای مختلف استفاده شود. در حقیقت محدودیتی در استفاده ندارد.
  • به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، امکان استفاده از آن در فضاهایی با دسترسی سخت یا مکان‌هایی که امکان کانال‌کشی وجود ندارد، راحت‌تر خواهد بود.
  • به دلیل قیمت پایینی که دارد، هر شخصی با هر بودجه‌ای می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.
  • به دلیل عایقی که در ساختار تولیدی آن‌ها به کار رفته است، مانع از اتلاف انرژی می‌شود.
  • از آن می‌توان برای انتقال انواع آلایندگی‌های محیطی مانند گردوغبار، ذرات معلق، مواد شیمیایی و غیره استفاده کرد.

انواع لوله خرطومی هوا

مهم‌ترین مسئله در خرید لوله خرطومی هوا، شناخت انواع آن است. انواع لوله خرطومی هوا شامل موارد زیر است:

  • لوله خرطومی ساده
  • لوله خرطومی با عایق

لوله خرطومی ساده

لوله خرطومی ساده به سه نوع فویلی، برزنتی و پلمیری تقسیم می‌شود.

  • لوله خرطومی ساده فویلی دارای ساختاری تمام فلزی از آلیاژ مخصوص آلومینیوم است که بدنه‌ای به صورت مواج همراه با درزهای ضد آب دارد. اندازه این لوله‌ها بین 6 تا 45 سانتیمتر و در شاخه‌های 3 متری عرضه می‌شود. مقاومت بالا در دمای بین 30- تا 250 درجه سانتی‌گراد و همچنین در برابر احتراق، انعطاف‌پذیری بالا، وزن بسیار کم، مقاوم در برابر فشار و ایجاد نشدن حالت شکم از مهم‌ترین مزایای این نوع لوله است. از این لوله در سیستم‌های تهویه، انتقال گرمایش و سرمایش، جریان هوای برگشتی از سرویس‌های برگشتی و غیره استفاده می‌شود.
  • لوله خرطومی برزنتی دارای انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا در برابر خوردگی اسید را دارد. از این رو مناسب استفاده برای کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، ماشین سازی و صنایع هوایی است. ساختار این لوله‌ها از الیاف پلی استر لمینت شده است.
  • لوله ساده پلیمری که به دو نوع کمبی و شفاف تقسیم می‌شود. نوع کمبی از یک لاله آلومینیومی، یک جدار پلیمری و یک مفتول فولادی تشکیل شده قابل استفاده در کارخانه‌های صنعتی و سیستم‌های تهویه مطبوع است. نوع شفاف هم از یک رشته فیلم پلیمری و یک مفتول فلزی در میان نوارهای پلمیری تشکیل شده است. از این مدل بیشتر در کارگاه‌های سنگ، چوب و نساجی و آزمایشگاه‌ها برای انتقال ذرات استفاده می‌شود.

لوله خرطومی با عایق

لوله خرطومی عایق به چهار نوع زیر تقسیم می‌شود:

  • نوع با عایق پشم شیشه که از قدیمی‌ترین مدل‌ها است. این نوع در برابر رطوبت مقاومتی ندارد و به دلیل اینکه از پشم شیشه در آن استفاده شده است، حساسیت زیادی می‌توان در محیط برای افراد ایجاد می‌کند. برای همین چنین لوله‌ای در حال حاضر کمتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما می‌تواند به عنوان یک عایق میانی خوب استفاده شود.
  • نوع با عایق پلی استر که جایگزین پشم شیشه شده است. در این مدل برخلاف قبلی قابلیت جذب رطوبت وجود نداشته و از این رو قارچ و عوامل بیماری زا هم در آن رشد نخواهد کرد. ماده اصلی از آلومنیوم است که ورق پلی استر روی آن لمینت شده است. از این رو تحمل دمایی مناسبی دارد.
  • نوع با عایق پلی اتیلن که به دلیل نداشتن قابلیت جذب رطوبت و تعرق، مانع از گسترش شعله‌های آتش می‌شود. همچنین این مدل به دلیل انعطاف بالا مناسب استفاده برای مراکز درمانی و سرویس‌های بهداشتی است.
  • نوع با عایق الاستومری از بهترین لوله خرطومی‌ها با ویژگی نداشتن آزبست و فرمالدهید است که باعث می‌شود تا طبیعت سازگاری بهتری داشته و همچنین ضدباکتری و ضد آتش است. از این مدل بیشتر در مناطق شرجی استفاده می‌شود.

خرید لوله خرطومی از ابزارخان

همانطور که در بالا مطالعه کردید، لوله‌های خرطومی دارای انواع مختلفی است؛ اما اینکه کدام یک را خریداری کنید، خیلی مهم است. برای انتخاب لوله خرطومی مناسب باشید شرایط فضا و نوع کاربرد را در نظر گرفت. بهترین و سریع‌ترین راه خرید لوله خرطومی هوا از طریق فروشگاه اینترنتی ابزارخان است. ابزارخان فروشگاه اینترنتی است که در عرضه انواع کانال ، کانال فلکسیبل و لوله‌های ساختمانی و همچنین انواع دریچه چهارگوش و گرد فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و مشورت با کارشناسان ابزارخان، بهترین لوله خرطومی را خریداری کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه