ارسال به دیگران پرینت

خالق بیت کوین

فوری: خالق بیت کوین توانست ادعای خود را در دادگاه ثابت کند | کریگ رایت همان ساتوشی ناکاموتو است!

کریگ رایت در دادگاه رسما ثابت کرد ساتوشی ناکاموتو است!

فوری: خالق بیت کوین توانست ادعای خود را در دادگاه ثابت کند | کریگ رایت همان ساتوشی ناکاموتو است!

کریگ رایت در دادگاه رسما ثابت کرد ساتوشی ناکاموتو هست!  

کریگ استیون رایت (متولد اکتبر ۱۹۷۰) یک دانشمند علوم رایانه و تاجر استرالیایی است که ادعا می‌کرد فرد واقعی پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است و البته این ادعا در جامعه بیتکوین با شک بسیار روبرو شد و عموماً پذیرفته نشد.

باید دید با اعلام این خبر چه اتفاقاتی در بازار بیت کوین اتفاق می افتد.

هیئت منصفه در دادگاه کلیمان در مقابل رایت می گوید خالق بیت کوین کریگ رایت 100% ساتوشی ناکاموتو است.

حکم این است: دکتر کریگ رایت (Craig Wright)تنها نیروی پشت ساتوشی ناکاموتو بود و دیو کلیمان (Dave Kleiman)شریکی نداشته و در دارایی او هیچ اثری از ثروت چند میلیارد دلاری ساتوشی وجود ندارد.

این محاکمه به منظور تعیین سرنوشت ذخیره عظیم بیت کوینی بود که این دانشمند کامپیوتر استرالیایی ادعا می کند که کنترل می کند.

کریگ رایت توسط شاکی آیرا کلیمان (Ira Kleiman) که نماینده املاک و W&K Info Defense بود به دادگاه خوانده شد. برادر او، دیو کلیمان، قبل از فوت در سال 2013 (1392) درکنار کریگ رایت کار می کرد و اکنون رایت متهم به کلاهبرداری از شریک تجاری خود به وسیله املاک کلیمان شده است. شاکی درخواست 50 درصد از ثروت ادعایی رایت و همچنین دارایی معنوی وی را داشت.

 هیئت منصفه دریافتند که دیو کلیمان هیچ نقشی در پروژه ساتوشی ناکاموتو بازی نکرده است، دکتر رایت به اشتباه بر دارایی W&K کنترل داشته است و برای این امر، 100 میلیون دلار به W&K جریمه پرداخت کرد نه به املاک دیو کلیمان با این حال، حتی کاملاً مشخص نیست که مالک W&K کیست یا ایرا کلیمان (Ira Kleiman)حق داشت از دکتر رایت از طرف آن شکایت کند یا خیر. این احتمالاً برای ایرا کلیمان که بدون شک امیدوار بود از ساتوشی ناکاموتو دستمزد بگیرد، بسیار مشکل ساز خواهد بود. در عوض، او باید به دادگاه دیگری توضیح دهد که چگونه ادعا می کرد در وهله اول از دکتر رایت به نمایندگی از W&K شکایت کرده است، با توجه به اینکه به نظر می رسد مالکیت و کنترل آن توسط کسی جز لین رایت (Lynn Wright)، همسر سابق رایت نیست.

آندرس ریورو (Andrés Rivero) در بیانیه ای پس از صدور حکم گفت:

تصمیمی که امروز توسط هیئت منصفه گرفته شد آنچه را که قبلاً می دانستیم حقیقت است تقویت می کند: دکتر کریگ رایت، ساتوشی ناکاموتو، تنها خالق بیت کوین و فناوری بلاک چین است و کریگ رایت با دیوید کلیمان برای استخراج بیت کوین شراکتی ایجاد نکرده است.

“خوشبختانه، هیئت منصفه شواهد قاطع را به رسمیت شناخت که دکتر رایت دارای 3208 حق ثبت اختراع مربوط به بیت کوین و فناوری بلاک چین است، او مطالب زیادی در مورد بیت کوین و کد زیربنایی آن نوشته است و پروتکل اصلی بیت کوین را در بیت کوین ساتوشی ویژن (BSV) بازیابی کرده است.

اکنون که این مورد منشأ ایجاد بیت کوین را تأیید کرد، دکتر رایت قصد دارد به قول خود مبنی بر توانمندسازی گروه های به حاشیه رانده شده از طریق بزرگترین تساوی مالی عصر مدرن عمل کند: چشم انداز بیت کوین ساتوشی به مردم این امکان را می دهد که به طور پیوسته بخشی از سرمایه داران جهان شوند . دکتر رایت قصد دارد تا چشم انداز بیت کوین ساتوشی را به چیزی پایدار و بادوام تبدیل کند.

این حکم پس از یک بحث و بررسی سخت صادر شد که در ابتدا هیئت منصفه به قاضی بت بلوم(Beth Bloom) گفت که آنها قادر به توافق بر سر هیچ یک از مواردی که از آنها خواسته شده بود نبودند. بلوم اتهام آلن را صادر کرد و از آنها خواست تا برای دستیابی به توافق دوباره تلاش کنند.

این شکایت توسط ایرا کلیمان، برادر متخصص امنیت سایبری، دیو کلیمان، ارائه شد و مربوط به اختراع بیت کوین بود. به گزارش ایرا، دکتر رایت نه تنها بیت کوین را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع کرد، بلکه این کار را با مشارکت دیو انجام داد. بنابراین، به گفته ایرا، برادرش مستحق سهمی از دارایی‌های شراکت بود: یعنی 1.1 میلیون بیت کوین و یک بسته مالکیت معنوی که با هم به ارزش ده‌ها یا صدها میلیارد دلار می‌شد.

دکتر رایت هرگز نقش دیو کلیمان در اختراع بیت کوین را انکار نکرد. او گفت که دیو را برای پروژه حیاتی می‌دانست، اما او در ایجاد آن فراتر از حمایت روحی و اصلاح برخی از نوشته‌های اولیه ساتوشی، مانند وایت پیپر، کمکی نکرده است.

از سوی دیگر، ایرا می‌گوید که این دو شرکای تجاری بودند و دیو کلیمان به طور بالقوه مستحق نصف ثروت ساتوشی ناکاموتو بود.

هفته‌ها، هیئت منصفه با هزاران صفحه و ساعت‌ها شهادت مواجه بود. شواهد زیادی وجود داشت که دکتر رایت را در قلب ایجاد بیت کوین در سال 2008 قرار داد . شهادت فرمانده RAAF Wing Commander Don Lynam مبنی بر اینکه رایت یک نسخه پیش نویس از وایت پیپر بیت کوین را قبل از انتشار به او داده بود و ساخت اولین نود های بیت کوین به دستور رایت، اشکال اولیه پروژه ای که او سال ها قبل از انتشار بیت کوین در استخدام خود در BDO توسعه داده بود و ایمیل هایی که نشان می داد دکتر رایت در آن زمان از سال 2009 با مقادیر زیادی بیت کوین معامله می کرد.

از سوی دیگر، شواهد بسیار کمی مبنی بر دست داشتن دیو کلیمان در ایجاد بیت کوین وجود داشت. در واقع، شواهد کمی وجود دارد که دیو اصلاً بیت کوینی در اختیار داشته است. به عنوان مثال، شهادت پزشکی نشان داد که دیو به قدری بیمار بود که نمی توانست به بیت کوین کمک کند، و علیرغم اینکه در فقر مرده بود، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دیو سعی کرده است در ماه های قبل از مرگش از ثروت هنگفت بیت کوین خود استفاده کند، وجود ندارد. دوستان او همگی شهادت دادند که هرگز نشنیده‌اند که دیو تا زمانی که زنده بود درباره بیت‌کوین صحبت کند.

برای هیئت منصفه در میامی، شواهد تنها یک چیز را نشان می دهد: عدم مشارکت.

در اصل، این حکم به این نتیجه می رسد که ساتوشی ناکاموتو محصول یک مرد است: دکتر کریگ رایت.

ظاهراً هیئت منصفه با استدلال شاکی مبنی بر اینکه رایت تصمیم گرفته بود پس از مرگ دیو سهم شراکت را بدزدد و قراردادهای عقب افتاده جعل کرده بود تا نقل و انتقالات توافقی به نظر برسد، قانع نشدند. این اسناد ظاهراً از تحقیقات اداره مالیات استرالیا (ATO) در مورد چندین شرکت رایت گرفته شده است، اگرچه منشا آنها مشکوک است و هیچ کدام مستقیماً به دخالت ادعایی دیو کلیمان در بیت کوین مربوط نمی شود.

در میان تمام اسناد و مواردی که وکلای ایرا می گویند ثابت می کند دکتر رایت دروغگو است، به نظر می رسید که راهبرد شاکیان تبدیل محاکمه به همه پرسی در مورد اعتبار رایت باشد اما موضوع جعل ، در روزهای پایانی محاکمه به طرز شگفت انگیزی برای شاکیان نتیجه معکوس داشت.با بدست آوردن اطلاعات تکمیلی این خبر بروز رسانی خواهد شد.

کریگ رایت|ساتوشی ناکوموتو

هویت ساتوشی ناکاموتو فاش شد/ فردی که دنیای اقتصاد را دگرگون کرد

خالق بیت کوین تا کنون با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) شناخته می شد. در دسامبر ۲۰۱۵، نشریه «وایرد» و وب سایت «گیزمودو» در مقاله هایی جداگانه بیان کردند که خالق بیت کوین را یافته اند و این شخص در واقع همان آقای «رایت» است.

هویت ساتوشی ناکاموتو فاش شد/ فردی که دنیای اقتصاد را دگرگون کرد
 

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» پایه گذاری شد. برخی تصور می کردند که این نام، متعلق به یک شخص است در حالی که برخی گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که همین نام، مرتبط با یک گروه خاص است. همین موضوع باعث شده بود تا پیدا کردن شخصیت پشت پرده اصلی که با نام «ساتوشی ناکاموتو» فعالیت می کرد، تبدیل به یک امر جذاب شود.

 آنچه دیگران میخوانند:

ساتوشی ناکاموتو کیست – فردی که دنیای اقتصاد را دگرگون کرد، خالق رمز ارز بیت کوین فردی ناشناس است، هیچکس اطلاعی از ساتوشی ناکاموتو ندارد، شاید این نام، اسم یک گروه باشد. در سال 2005 شخصیت "وی" (V) در فیلم سینمایی "وی به نشانه انتقام" (V for Vendetta) ساخته شد، که مردی در پشت نقاب در نهایت تاثیری شگفت آور از خود در دنیای سیاست بریتانیا به جای می گذارد. در تمام مدت فیلم، چهره این شخصیت را بیننده های تلویزیون نمی توانند ببینند، این شخصیت ارتباط بسیار چشمگیری با خالق پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین دارد.

ساتوشی ناکاموتو - شخصیتی که چند نفر است!

خیلی از افراد بر این باورند با وجود این همه مستندات خالق پادشاه رمزارزها یک فرد نبوده و یک گروه در ساخت چنین ارز دیجیتالی در کار است، بسیار از افراد، نام ساتوشی ناکاموتو را یک اسم گمنام می دانند که تمام حواس به سمت کشورهای آسیایی علی الخصوص ژاپن پرت شود، افراد زیادی حدس هایی از ملیت این فرد زده اند، گمانه زنی ملیت خالق پادشاه ارزهای دیجیتال به کشورهای امریکا، بریتانیا و آلمان نیز رسیده است.

ساتوشی ناکاموتو خالق پادشاه رمز ارز بیت کوین، در سال 2008 وایت پیپر این ارز دیجیتال را منتشر کرد، بعد از گذشت 2 سال، ساتوشی ناکاموتو از توسعه رمزارز بیت کوین کنار رفت و در دسامبر سال 2010 میلادی مسئولیت ها را گوین اندرسون به صورت داوطلبانه برعهده گرفت؛ هیچ شخصی در دنیا ساتوشی ناکاموتو را نمی شناسد، هم اکنون اختراع او یکی از پرسودترین سرمایه ها محسوب می شود.

«کریگ استیون رایت» (Craig Steven Wright)، یک مدیر حوزه IT که اصالتی استرالیایی دارد اکنون ادعا کرده است که خالق بیت کوین یا همان پول مجازی است. پیش از این نیز تصور می شد که وی پایه گذار اصلی بیت کوین باشد و حالا او خودش همین موضوع را تایید کرده است.

وی در مصاحبه خود اسنادی را به نمایش کشید که مرتبط با روزهای ابتدایی تولد بیت کوین بودند و گفت: «این ها همان بلاک هایی هستند که برای ارسال بیت کوین به «Hal Finney» در ژانویه ۲۰۰۹، و به عنوان اولین تراکنش بیت کوین استفاده کردم.»

خالق بیت کوین تا کنون با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) شناخته می شد. در دسامبر ۲۰۱۵، نشریه «وایرد» و وب سایت «گیزمودو» در مقاله هایی جداگانه بیان کردند که خالق بیت کوین را یافته اند و این شخص در واقع همان آقای «رایت» است.

خبر سال 98 درباره همین موضوع:

خالق خودخوانده بیت کوین از ریشه‌های نام ساتوشی ناکاموتو می‌گوید

اگر اخبار پیرامون بیت کوین را دنبال کرده باشید، حتما نام ساتوشی ناکاموتو به گوشتان خورده است. این نام مستعار، یکی از رمزآلودترین نام‌های تاریخ است که الان به لطف جزئیاتی که خالق خودخوانده بیت کوین به نام کریگ رایت افشا کرده، می‌توانیم آن را ریشه‌یابی کنیم

۵۵آنلاین :

خالق خودخوانده بیت کوین از ریشه‌های نام ساتوشی ناکاموتو می‌گویداگر اخبار پیرامون بیت کوین را دنبال کرده باشید، حتما نام ساتوشی ناکاموتو به گوشتان خورده است. این نام مستعار، یکی از رمزآلودترین نام‌های تاریخ است که الان به لطف جزئیاتی که خالق خودخوانده بیت کوین به نام کریگ رایت افشا کرده، می‌توانیم آن را ریشه‌یابی کنیم.

کریگ رایت در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری فعال این صنعت به نام جامعه مدرن، دفترچه‌ای را رونمایی کرده است که تاریخ بعضی از دست نوشته‌های آن به ۵ ژانویه ۲۰۰۸ باز می‌گردد؛ تقریبا همان زمانی که بیت کوین آغاز به کار کرد. یکی از مطالب این دست نوشته مربوط به شخصی به نام تومیناگا ناکاموتو بوده که بین سال‌های ۱۷۱۵ و ۱۷۴۶ در ژاپن زندگی می‌کرده است.

دست نوشته‌ای راجع به این شخص وجود دارد که می‌گوید:

ناکاموتو، نسخه ژاپنی آدام اسمیت است. دفترکل روراست + پول نقد. ساتوشی تارخچه‌ای از ذکاوت است. آنقدر‌ها هم سخت نیست.

 

بر اساس گفته‌های رایت، او نام ناکاموتو را به افتخار تومیناگا ناکاموتو انتخاب کرده است. دست نوشته، او را با آدام اسمیت مقایسه می‌کند؛ کسی که به نظر بسیاری، پدر اقتصاد مدرن است. زمانی که از رایت پرسیده شد آیا ایده‌های اقتصادی ناکاموتو دلیل انتخاب این اسم بوده، گفت:

تا حدودی بله. او در رابطه با پول، پول صادق و طبیعت منطقی اجسام می‌نویسد. شوگان آن زمان (رهبر ژاپن فئودال) در بحران اقتصادی و ریاضت مالی قرار داشت. من توضیحاتی که از او وجود دارد را دوست دارم و به همین دلیل به سراغ برادر او، توکا، رفتم. ناکاموتو شخصیت روراست و آرامی داشت، ولی عجول بود و با خود فکر کردم که چقدر او شبیه من است.

اما زمانی که بحث در رابطه با اولین کلمه این اسم مستعار که ساتوشی است، از رایت پرسیده شد، گفت که این کلمه به معنی «یادگیری هوشمندانه» است. او در ادامه توضیح داد که این کلمه به شخصی اطلاق می‌شود که دانش خود را از نیاکانش به ارث برده. با این حال شاید رایت مدعی شود که ساتوشی ناکاموتو است، اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

او ماه گذشته به شاکی خود گفت که نمی‌تواند ۵۰۰ هزار بیت کوین (به ارزش ۳.۷ میلیارد دلار) را به دیو کلایمن بدهد. اگر خاطرتان باشد گفته می‌شد که کلایمن یکی از افرادی است که در توسعه اولیه بیت کوین نقشی اساسی بازی کرده است. اما برادر او می‌گوید که پس از مرگ کلایمن، کریگ رایت سرمایه‌های او را بالا کشیده و باید غرامت آن را به او بپردازد.

او مدعی است که رایت باید بالغ بر ۵ میلیارد دلار به او بپردازد، در حالی که رایت می‌گوید او این مقدار بیت کوین را در اختیار ندارد و در نتیجه نمی‌تواند غرامت درخواست شده را به برادر کلایمن پرداخت کند. در صورتی که گفته می‌شود ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک‌های شبکه‌های بلاک چین بیت کوین را استخراج کرده و بالغ بر یک میلیون از این ارز دیجیتال را به دست آورده است.

با این حال به نظر می‌رسد که داستان ساتوشی همچنان ادامه خواهد داشت و با وجود افشاگری‌های رایت، چیز جدیدی در رابطه با هویت ناکاموتو فاش نشده است

خبر سال 96 درباره همین موضوع:

خالق بیت‌ کوین محکوم به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار غرامت شد

کریگ رایت استرالیایی که پیش‌تر ادعا کرده بود همان خالق بیت‌کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو است، محکوم به پرداخت چند میلیارد دلار غرامت شد.

خالق بیت‌ کوین محکوم به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار غرامت شد
۵۵آنلاین :

رایت که توسط دیوید کلیمن تحت پیگرد قانونی قرار گرفته، کسی است که به نظر می‌رسد در خلق بیت‌کوین (Bitcoin) با رایت مشارکت داشته است. کلیمن در سال ۲۰۱۳ درگذشت؛ اما ایرا برادر کلیمن ادعا می‌کند که رایت به نحوی ذخیره بیت‌کوین شریک سابق خود را به تملک غیر قانونی خود درآورده است.

بر اساس گزارش مادربرد ، رایت و کلیمن از ابتدا در خلق بیت‌کوین نقش داشته‌اند یا مدتی پس از اینکه این پلتفرم به وجود آمده است با یکدیگر آغاز به همکاری کرده‌اند. در نتیجه آن‌ها از همان ابتدا به ابزار معدن‌کاوی ارز دیجیتال دسترسی داشته‌اند؛ این موضوع آن‌ها را قادر ساخته است از این فرصت استفاده کنند و مقداری ارز دیجیتال معدن‌کاوی کنند و از این راه پول خوبی به جیب بزنند. به نظر می‌رسد این دو شخص چیزی در حدود ۱.۱ میلیون BTC یا بیشتر را کنترل کرده‌اند؛ اگرچه پرواضح است که هیچ‌کس از این ارقام و اعداد اطمینان ندارد.

پرونده مدت کوتاهی بعد از مرگ کلیمن در سال ۲۰۱۳، روی رفتارهای رایت تمرکز کرد و رایت متعاقبا با پدربزرگ کلمین تماس گرفت. رایت همچنین به دلیل ادعای فریبکارانه‌ مبنی بر اینکه دیوید کلیمن مالکیت و کنترل مؤسسه W&K (شرکتی که کلیمن تأسیس کرده بود) را به او سپرده است، متهم به تقلب شد. همان‌طور که ایر کلیمن پیش‌تر نگران بود، رایت از این موضوع با نشان دادن برخی اسناد و مدارک فریب‌کارانه که با امضای جعلی همراه شده بودند در دادگاه دفاع کرد.

دادگاه تجدید نظر ادعا می‌کند که بیت‌کوین مورد منازعه و هرگونه مالکیت معنوی مرتبط با آن چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین ادعا می‌کند رایت یک‌ بار پذیرفته که امضاهای استفاده‌شده در اسناد به وسیله‌ی کامپیوتر جعل شده‌‌ بودند. این سند همچنین سابقه مشکلات رایت با مقامات مالیاتی استرالیایی را که شامل موارد مهمی است برجسته می‌کند.

رایت خود به‌عنوان یک شخصیت ناشناس در جامعه بیت کوین محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ ادعا کرد که ساتوشی ناکاموتو است. رایت برای اثبات ادعای خود نمایندگانی از رسانه‌های BBC ، اکونومیست و GQ را به یک جلسه دعوت کرد و مدارکی تهیه کرده بود که نشان می‌داد خالق بیت‌کوین است، البته این موضوع توسط بنیاد بیت کوین گوین اندرسن نیز تأیید شد. پس از آنکه رایت خود را ناکاموتو معرفی کرد، بسیاری از رسانه‌ها ادعای وی را دروغی بیش نخواندند. چند روز بعد از آن، رایت از ادعای خود عقب‌نشینی کرد و گفت دلایل کافی برای اثبات اینکه ناکاموتو بوده، ارائه نداده است.

در مراحل بعدی، رایت به دلیل زیر سؤال رفتن مدرک دکترای کامپیوترش تحت بررسی شدید قرار گرفت. اعتبارسنجی‌های مدرک Ph.D. او مشکوک به نظر می‌رسید و شرکت‌هایی که ادعا می‌کرد با آن‌ها کار کرده است، هرگز با او کار نکرده بودند. دستاوردهای او در پروفایل لینکداین متعاقبا پاک شدند و در نهایت، اینکه او خالق بیت‌کوین بوده است یا خیر بی‌جواب ماند.

رایت امشب توانست در دادگاه ادعای خود را ثابت کند.

کریگ رایت، همان ساتوشی ناکوموتو است!

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا خودتونو خسته نکنید، هویت ساتوشی ناکاموتو هرگز افشا نمی شود!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه