ارسال به دیگران پرینت

ترامپ | افغانستان | مطبوعات آمریکا | پاکستان

فحاشی و توهین ترامپ به رسانه‌ها و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

دونالد ترامپ شنبه شب در سخنانی در استراحتگاه مارآلاگو در فلوریدا، رسانه‌های آمریکایی و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را با فحاشی و توهین مورد خطاب قرار داد، برای مثال، میلی را احمق خطاب کرد.

فحاشی و توهین ترامپ به رسانه‌ها و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

به نقل از گاردین، این سخنرانی چالشی و سرشار از توهین، در  Turning Point USA، گروهی متعلق به محافظه‌کاران جوان، توسط جک پوزوبیک، وبلاگ‌نویس راست‌گرا پخش شد.

توهین به مطبوعات یادآور زمانی بود که ترامپ در قدرت و در مقام ریاست جمهوری بود، از جمله نامیدن خبرنگاران و سردبیران به پخش کنندگان «اخبار جعلی» و «دشمنان مردم»، حملاتی که از سوی بسیاری از رسانه‌ها، خطرناک و دعوت‌کننده به خشونت سیاسی تلقی می‌شدند.

ترامپ، یک تئوری توطئه تکراری را نیز درباره شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرد، جایی که به گفته او، نتیجه تقلب در انتخابات بود و گفت: "کشور در مکان بسیار مهم و خطرناکی قرار دارد. ما مطبوعات نداریم. مطبوعات خیلی فاسد هستند. ما مطبوعات نداریم. اگر یک داستان خوب در مورد ما وجود داشته باشد، یک داستان خوب در مورد هر یک از افرادی که جمهوری‌خواه، محافظه‌کار هستند، آن را به یک داستان بد تبدیل می‌کنندو اگر داستان بدی باشد، آن را به بدترین داستان تاریخ تبدیل می‌کنند. این غیر صادقانه‌ترین رفتار  است. "

ترامپ مدعی شد که دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به مطبوعات را تغییر داده است و گفت: «زمانی که برای اولین بار  اعلام کردم در سال ۲۰۱۵ کاندیدا می‌شوم، رسانه‌ها ۹۴ تا ۹۵ درصد محبوبیت داشتند؛ و در حال حاضر آن‌ها از محبوبیت کمتری نسبت به کنگره برخوردارند. من این را افتخار بزرگی می‌دانم.»

این اظهار نظر با خنده همراه شد. اما مانند بسیاری از ادعا‌های ترامپ، ادعای او در مورد میزان محبوبیت رسانه‌ها می‌تواند مورد بحث باشد. در سال ۲۰۱۵، سالی که ترامپ برای ورود به کاخ سفید نامزد شد، گالوپ اعلام کرد که ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها «اعتماد زیاد» یا «متوسطی» به رسانه‌های جمعی برای گزارش کامل، دقیق و منصفانه اخبار داشتند.

در سال ۲۰۲۱، سالی که ترامپ از سمت خود کنار رفت، گالوپ اعلام کرد ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها به روزنامه‌ها اعتماد «بسیار» یا «بسیار زیادی» دارند. برای اخبار تلویزیون، این رقم ۱۶ درصد و برای کنگره ۱۲ درصد بود.

ترامپ به عنوان بخشی از شکایت طولانی در مورد نحوه عملکرد جو بایدن در مورد خروج ایالات متحده از افغانستان به میلی توهین کرد. ترامپ با تقلید از صدای خش دار این ژنرال گفت: هرگز فراموش نمی‌کنم که مایلی به من گفت: «آقا، آقا. گذاشتن تجهیزات در افغانستان، ارزان‌تر از آوردن آن است.»

ترامپ گفت: از او پرسیدم فکر می‌کنید گذاشتن تجهیزات در آنجا ارزان‌تر از این است که آن را با نیمی از مخزن گاز پر کنید و آن را به پاکستان پرواز دهید یا به کشور ما برگردانید؟ او پاسخ داد "بله، قربان، ما فکر می‌کنیم ارزان‌تر است، قربان. " و من همان موقع بود که فهمیدم او یک احمق است. "

ترامپ مرتب از میلی شکایت می‌کند، به ویژه به خاطر نمایش او در کتاب‌های پرفروش به عنوان یک چهره کلیدی در تلاش برای مهار ترامپ در پایان دوران قدرتش. البته تمایل ترامپ به فحش دادن کاملاً شناخته شده است، به خصوص در دوران ۴ ساله ریاست جمهوری او.

 

 

دونالد ترامپ شبکه اجتماعی Truth Social را راه اندازی میکند

دونالد ترامپ شبکه اجتماعی جدید راه اندازی می کند | شبکه اجتماعی Truth Social

دونالد ترامپ برای نیل به هدف خود برای راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی اختصاصی به نام "حقیقت" نزدیک شده است. شماری از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری برای تحقق این امر متعهد شده‌اند.

دونالد ترامپ شبکه اجتماعی جدید راه اندازی می کند |  شبکه اجتماعی Truth Social
 

دونالد ترامپ برای نیل به هدف خود برای راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی اختصاصی به نام "حقیقت" نزدیک شده است. شماری از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری برای تحقق این امر متعهد شده‌اند.

 شبکه اجتماعی Truth Social که دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا سودای راه‌اندازی‌اش را در سر می‌پروراند، مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

 

پیش از این ترامپ اعلام کرده بود به منظور به اشتراک ‌گذاشتن آزادانه نظراتش قصد راه‌اندازی یک شبکه اختصاصی با نام "حقیقت" را دارد.

 

گروه رسانه‌ای و فناوری ترامپ (TMTG) و شرکت "دیجیتال وورد" شنبه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) طی اطلاعیه‌ای مشترکا اعلام کردند، سرمایه‌گذاران می‌خواهند با یک میلیارد دلار معادل ۸۸۰ میلیون یورو به راه‌اندازی این شبکه کمک کنند.

 

در اطلاعیه مشخص نشده که این سرمایه‌گذاران دقیقا چه کسانی هستند.

 

بنا بر این اطلاعیه، این پول به ۲۹۳ میلیون دلاری که شرکت "دیجیتال وورد" در ماه سپتامبر در بورس به دست آورده بود اضافه خواهد شد.

دونالد ترامپ بعد از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری از پلت‌فرم‌های بزرگی مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب بیرون رانده شد.

 

پس از آن ترامپ ۷۵ ساله اعلام کرد، با راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خود قصد دارد با "استبداد" شرکت‌های بزرگ فناوری مقابله کند.

قرار شد که شبکه Truth Social در اوایل سال ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کند. ترامپ هنوز هم در میان محافظه‌کاران آمریکا محبوبیت دارد و چشم به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ این کشور دوخته است.

 

او در دوران ریاست جمهوری خود در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال داشت. تنها در توییتر ۸۸ میلیون کاربر پیام‌های او را دنبال می‌کردند. 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه