ارسال به دیگران پرینت

لوله خرطومی هوای عایق یا ساده؛ کدام یک را خریداری کنید؟

لوله خرطومی هوا، یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین محصولاتی است که در تأسیسات ساختمانی برای انتقال هوا و آلایندگی به کار می‌رود.

لوله خرطومی هوای عایق یا ساده؛ کدام یک را خریداری کنید؟

لوله خرطومی هوا، یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین محصولاتی است که در تأسیسات ساختمانی برای انتقال هوا و آلایندگی به کار می‌رود. البته لوله خرطومی چیز جدیدی نیست و بیشتر مردم به ویژه آن‌هایی که هنوز ساختار کابینت خانه‌شان قدیمی است، با این نوع لوله‌ها آشنایی کامل دارند. این نوع به دلیل انعطاف‌پذیری که دارد، به راحتی می‌تواند در نقاط غیرقابل دسترس و به ویژه در بخش‌هایی مانند بین دیواره‌ها و بالای سقف کاذب استفاده شود.

لوله خرطومی هوا چیست؟

لوله خرطومی هوا نوعی از کانال فلکسیبل است که برای انتقال آلودگی، ذرات معلق و گردوخاک استفاده می‌شود. این لوله به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، قیمت پایین و مقاومت عالی در برابر حرارت کاربرد گسترده‌تری در صنایع مختلف دارد. از این لوله در مراکزی مختلفی از جمله تجاری، درمانی، مسکونی، صنعتی، ورزشی و فرهنگی استفاده می‌شود. ساختار جنس و طراحی این لوله به صورتی است که به راحتی با فناوری به روز پیش رفته و از این رو می‌تواند تغییرات گسترده‌تری را در آن ایجاد کرد. از این لوله برای انتقال آلاینده‌ها صنعتی و شیمیایی، حرارتی و همچنین گردوخاک و غبار تولید شده در کارخانه‌ها و کارگاه‌های چوب و سنگ استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای لوله خرطومی هوا شامل قابلیت استفاده در صنایع مختلف، انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت استفاده در شرایط محیطی مختلف، دارای عایق برای کاهش صدای انتقال عبوری و قیمت پایین و به اصطلاح مقرون به صرفه بودن است. در هنگام خرید شما با دو نمونه لوله خرطومی هوا روبرو خواهید شد: یکی از نوع ساده و دیگری از نوع عایق است؛ اما تفاوت این دو چیست و کدام یک را باید استفاده کرد:

انواع لوله خرطومی هوا

لوله خرطومی هوا دارای سه نوع ساده، عایق و برزنتی است:

لوله خرطومی ساده

لوله خرطومی ساده از یک جدا خارجی همراه با مفتول فنردار فلزی تشکیل شده است که باعث می‌شود تا قابلیت ارتجاعی و کشسانی پیدا کند. لوله ساده به دو نوع فویلی-آلومنیومی و پلیمری تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

لوله خرطومی هوای ساده فویلی-آلومینیومی

این نوع لوله دارای ویژگی‌هایی از جمله ضد احتراق بودن، انعطاف‌پذیری، وزن سبک و مقاومت بالا در برابر فشار از جهت‌های مختلف است. علاوه بر این به دلیل داشتن جنس بدنه آلومینیومی دارای خاصت ضد آب هم است. به دلیل همین قابلیت‌ها، از این لوله در سیستم‌های تهویه، انتقال سرما و گرما، انتقال گاز و جریان هوای برگشتی در سیستم سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نوع، مقاومت بالا در برابر دمای بین -30 تا 250 درجه است.

لوله خرطومی هوای ساده پلیمری

نوع پلیمری خود به دو دسته شفاف و کمبی (کدر) تقسیم می‌شود. نوع شفاف دارای ساختار شفافی است که دارای حالت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری بالایی است. از این لوله در مراکز صنعتی و بهداشتی بیشتر از همه استفاده می‌شود و دارای مقاومت بین 20- تا 150 درجه است. نوع دیگر کمبی است که در آن از جدا آلومینیومی همراه با یک لایه پلیمری به عنوان روکش و یک مفتول فلزی استفاده شده است. در این مدل به دلیل نداشتن رابط برای در هم تنیدگی، در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی داشته و از این رو در ساختمان‌های صنعتی و کانال‌کشی ساختمانی استفاده می‌شود.

لوله خرطومی ساده برزنتی

این نوع علاوه بر داشتن انعطاف‌پذیری بالا، دارای مقاومت بالایی در برابر ضربات فیزیکی و خوردگی اسید دارد. صنایع هوایی، ماشین سازی، خنک سازی دستگاه و کارخانه‌های صنعتی بیشتر از هم از این نوع لوله استفاده می‌کنند. جنس لمینت با PVC باعث شده تا این لوله مقاومت مناسبی در دمای 20- تا 100 درجه را داشته باشد.

لوله خرطومی عایق دار

لوله خرطومی عایق دار دارای عایقی در ساختار خود هستند که باعث کاهش اتلاف انرژی می‌شود. از این نوع در مکان‌هایی با دسترسی سخت بیشتر از همه استفاده می‌شود. از مهم‌ترین انواع لوله خرطومی عایق دار می‌توان به با عایق پشم شیشه، پلی استر، پلی اتیلن و الاستومری اشاره کرد. نوع پشم شیشه در حال حاضر دیگر خیلی کم استفاده می‌شود. اشتعال بالا و ایجاد حساسیت از معایب این نوع لوله خرطومی است. نوع پلی استر نسبت به پشم شیشه مقاومت بالاتری دارد. در این نوع به دلیل استفاده از جداره آلومینیوم، شاهد مقاومت آن در دمای بین 30- تا 80 درجه هستیم. نوع دیگر پلی اتیلن است که علاوه بر داشتن خاصیت مانع بودن در برابر جذب رطوبت، دارای ویژگی ضد حریق هم است. عایق الاستومری از مهم‌ترین و بهترین نوع عایق است که دارای ویژگی‌هایی از جمله آنتی باکتریال، ضد آتش زا بودن، دوست دار طبیعت و مقاومت بالای دمایی است. این نوع آخر به دلیل مزایای منحصر به فرد و کیفیت بالا توانسته نرخ فروش بیشتری را به خود اختصاص دهد.

خرید لوله خرطومی هوا از شرکت پیشگام سپهر

در خرید لوله خرطومی خیلی مهم است که مدل مناسب با شرایط و نیاز خود را خریداری کنید. همانطور که در بالا مطالعه کردید، این لوله به چندین دسته تقسیم می‌شود. در صورتی که به دنبال خرید نمونه مناسب برای شرایط کارخانه، کارگاه و دیگر ساختمان‌های خود هستید، می‌توانید برای انتخاب با شرکت پیشگام سپهر تماس بگیرید. شرکت پیشگام سپهر، فروشگاه اینترنتی عرضه کننده انواع لوله خرطومی مکنده و کانال‌های مختلف است. برای دریافت هرگونه مشاوره با شرکت تماس بگیرید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه