ارسال به دیگران پرینت

آغاز اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی

زمان اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی اعلام شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز خبر داد.

زمان اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی اعلام شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز خبر داد.

دکتر کمال حیدری گفت: شرط ورود به اماکن تجمعی با این الزام همراه است که افراد واکسینه شده باشند تا در کنار هم کمترین احتمال انتقال ویروس وجود داشته باشد و راه بعدی اجازه حضور در مراکز تجمعی، داشتن تست PCR منفی است تا افراد مطمئن باشند که یا سیستم ایمنی آنها متعاقب تزریق واکسن قوی است و یا با انجام تست مطمئن شوند ناقل ویروس نیستند.

او با اشاره به اینکه ممانعت از حضور افراد واکسن نزده و یا بدون تست منفی PCR در ذیل طرح محدودیت هوشمند کرونا است، اظهار کرد: طرح محدودیت هوشمند کرونا قرار بود از ابتدای آذرماه اجرایی شود ولی از آنجاکه به دنبال پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون بودیم، طرح دو بار به تعویق افتاد تا اینکه به پوشش منطقی رسیدیم و از نیمه آذر (امروز ۱۵ آذر) اجرایی خواهد شد.

 

 

وی افزود: سامانه امید (سامانه مدیریت هوشمند کرونا) در اختیار سازمان‌ها و نهادها در شهرهای کشور برای اجرایی شدن قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به اجرای این طرح به شکل پایلوت در ۳ استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان، بیان کرد: گزارش‌های اجرای پایلوت طرح نشان داد با برقراری سامانه امید تعدادی موارد مثبت مبتلا به کرونا که برای گرفتن بلیط حمل و نقل عمومی اقدام کرده بودند، شناسایی شدند و ما هم دنبال همین هستیم که افراد آلوده وارد اماکن تجمعی نشوند.

وی افزود: از طرفی با اجرای پایلوت طرح، نقاط ضعف را شناسایی کرده و در فرصت پیش آمده به رفع آنها پرداختیم. می‌خواهیم این سامانه بستری باشد تا هوشمندانه فعالیت‌های اجتماعی را جهت کنترل ویروس، رصد کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به ایسنا درباره شرایط حمل و نقل عمومی بویژه مترو و گزارش‌های منتشر شده مبنی بر رعایت ناچیز دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: در مورد مترو اگر بتوانند در ابتدای ورود افراد با کد ملی بلیط بخرند، اهداف سامانه عملی می‌شود؛ که البته این موضوع بر عهده شهرداری است تا این ساز و کار را فراهم کنند.

حیدری گفت: تخلف در همه قسمت ها وجود دارد، مهم این است که ما سهم و مسئولیت اجتماعی خود را دنبال کنیم. در مورد نحوه و میزان جرایم متخلفان، اطلاعات تکمیلی باید از سوی وزارت کشور اعلام شود. 

 

 

 

وزارت راه و شهرسازی:

واکسن نزده ها جریمه می شوند+جزئیات

افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهر‌ها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد.

واکسن نزده ها جریمه می شوند+جزئیات
 

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: در سیستم کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر ماه (پس فردا) اجرایی خواهد شد، محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشدند در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود، اما افراد مبتلا حتی اجازه سفر‌های درون شهری با خودرو‌های شخصی خودشان را هم ندارند.

 رضا نفیسی اظهار کرد: اگر سویه جدید کرونا در کشور شیوع پیدا کره و گسترش پیدا کند، مسلما محدودیت‌های کرونایی درباره سفر‌های داخلی تغییر خواهد کرد و سختگیرانه‌تر می‌شود. اساسا سیستم هوشمند کنترل کرونا بر همین مبنا عمل می‌کند.

 

وی افزود: در سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا که قرار است از پس فردا (دوشنبه ۱۵ آذر ماه) اجرایی شود، افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهر‌ها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد و بر این اساس جریمه‌ها اعمال می‌شود. پروتکل‌های بهداشتی که پیش از این برای شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرایی می‌شد تغییری نکرده، اما هوشمند شده و برای افراد واکسینه نشده و مبتلا اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل ادامه داد: افرادی که در شرایط کرونایی قرار گرفتند و پاسخ تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر از افراد واکسینه نشده‌ها برای‌شان اجرایی می‌شود به گونه‌ای اجازه خروج از منزل حتی با خودرو‌های شخصی هم ندارند و باید در قرنطینه بمانند و در سفر‌های درون شهری و برون شهری جریمه خواهند شد.

 

واکسن نزده ها جریمه می شوند+جزئیات

 

نفیسی گفت: در این شرایط افراد مبتلا به کرونا رصد می‌شوند و اجازه رفتن به سر کار را ندارند و اگر ترددی داشته باشند به معنای ترک غیرقانونی قرنطینه تلقی شده و جریمه خواهند شد.

 

 

واکسن کرونا | آمار واکسیناسیون کرونا ایران

تزریق بیش از ۲۷۵ دُز واکسن کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۷۵ هزار و ۵۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تزریق بیش از ۲۷۵ دُز واکسن کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته
 

 تا کنون ۵۷ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۴۷ نفر دُز اول، ۴۷ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۱۷۱ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 
 

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۱۵۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۷۵ هزار و ۵۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 
 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه