ارسال به دیگران پرینت

هانوی

خیابانی که قطار از وسط آن رد میشود! | عجیبترین خیابان دنیا + ویدئو

خیابان قطار هانوی از شهرت بسیاری در میان اینستاگرامرها برخوردار است. فرانسوی‌ها این ریل قطار تک مسیره را در سال‌های ابتدایی قرن بیستم برای ویتنامی‌ها ساختند.

خیابانی که قطار از وسط آن رد میشود! | عجیبترین خیابان دنیا + ویدئو

خیابان قطار هانوی (Hanoi Train Street) یکی از جاذبه‌های جالب در هانوی است. دو بار در روز، ساعت سه بعد از ظهر و هفت بعد از ظهر، قطار در فاصله بسیار کمی از خانه‌های دو سوی این خیابان باریک عبور می‌کند. در برخی از قسمت‌ها فاصله قطار از دیوار خانه‌ها کمتر از ده سانتی‌متر است. گردشگران زیادی برای تماشای این عبور هیجان‌انگیز به این خیابان می‌آیند. 

 

در خیابان خواب‌گرفته‌ی کوچکی در هانوی، اوضاع آرام و طبیعی به‌نظر می‌رسد. اما، ناگهان، سروصدای کوچکی به‌گوش می‌رسد. گردشگرانی که بیرون از کافه‌ها نشسته‌اند، با عجله گوشی‌های همراه خود را درمی‌آورند و آماده می‌شوند. چند لحظه بعد، قطاری از ناکجا پدیدار می‌شود و از راه‌آهن تک مسیره‌ی باریکی که در همان خیابان قرار دارد، می‌گذرد. اکنون، همین کافه‌های موقتی در «خیابان قطار هانوی» (Hanoi Train Street)، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی هانوی، پایتخت ویتنام، با دستور مقامات به محاق تعطیلی کشانده شدند. این وضعیت، نتیجه‌ی اتفاقی است که اواسط اکتبر در این خیابان افتاد.

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه