ارسال به دیگران پرینت

غذایی اصیل

“شامی کباب” ؛ غذایی اصیل و خوشمزه ای بی رقیب

شامی کباب غذایی فوق العاده خوشمزه و ترد است که بخاطر سبک بودن می توانید آن را در وعده شام سرو کنید و از یک غذای خوشمزه لذت ببرید.

“شامی کباب” ؛ غذایی اصیل و خوشمزه ای بی رقیب

شامی کباب یک غذای خوش خوراک و بسیار ترد می باشد که در کمتر از یک ساعت می توان آن را آماده و برای یک وعده غذایی صرف نمود.

مواد لازم:

1-پیاز :2 عدد

2-گوشت :500 گرم

3-لپه پخته :250 گرم

4-نمک ، فلفل ، زردچوبه:به مقدار کافی

5-تخم مرغ :5 عدد

6-بیکینگ پودر :1 ق چ

7-زعفران سائیده : به مقدار کافی

طرز تهیه:

پیاز ها را به چهار قسمت تقسیم میکنیم و به همراه گوشت ، مقداری زرد چوبه و آب به مدت 3 ساعت می پزیم تا گوشت کاملا پخته شود.

بعد از اینکه گوشت ها پخت ،آب آن را جدا میکنم و به همراه لپه پخته شده در چرخ گوشت ، چرخ میکنیم .تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه میشکنیم و هم میزنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ باهم مخلوط شوند.

سپس بیکینگ پودر را داخل تخم مرغ ها میریزیم و هم میزنیم.مقداری زعفران سائیده را به همراه کمی نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم.تخم مرغ هم زده را با گوشت و لپه چرخ شده مخلوط میکنیم و حسابی ورز میدهیم تا کاملا مخلوط شوند.

یک تابه مناسب انتخاب میکنیم و مقداری روغن داخلش میریزیم و روی حرارت ملایم قرارمیدهیم تا روغن داغ شود.

سپس به اندازه دلخواه از مایه شامی برمیداریم و به صورت کوفته قلقلی در دستمان به آن شکل میدهیم و در پایان مانند کوکو سیب زمینی تختش میکنیم و وسطش را با انگشت یک سوراخ ایجاد میکنیم و داخل روغن سرخش میکنیم.

وقتی یک طرف آن سرخ شد طرف دیگر را برمیگردانیم و سرخ میکنیم و به همین ترتیب تمام مایه شامی را سرخ میکنیم. در پایان هم با سبزیجات و گوجه فرنگی سرو می کنیم .

 

 

“خوراک سیب زمینی و قارچ”، وعده لذیذ گیاهی و سالم

خوراک سیب زمینی و قارچ غذایی گیاهی است که بسیار راحت پخته می شود و می توان آن را به عنوان شامی سبک سرو کرد.

“خوراک سیب زمینی و قارچ”، وعده لذیذ گیاهی و سالم
 

خوراک سیب زمینی و قارچ غذایی فوق العاده لذیذ و خشومزه است که برای کسانی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند بسیار مناسب است.

 

مواد لازم:

1-سیب زمینی 4 عدد

 

2-قارچ 200 گرم

 

3-پیاز یک عدد

 

4-کره 50 گرم

5-نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا کره را آب کرده و پیاز را در آن به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. در مرحله بعد نمک و زردچوبه به پیاز داغ اضافه می کنیم.

 

قار ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و در پیازداغ به خوبی سرخ می کنیم تا آب آن کشیده شود.

در مرحله آخر سیب زمینی ها را در ظرفی آبپز کرده و به خوبی می کوبیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم و به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم تا کاملا مزه دار شود.

 

نکته کلیدی:

1-می توانید به این غذا آویشن یا جعفری ساطوری هم برای خوشمره تر شدن استفاده کنید.

 

خواص سیب زمینی برای لاغری

سیب زمینی از مواد غذایی محسوب می شود که بسته به نوع مصرف آن می توانید هم وزن اضافه کنید و هم وزن کم کنید. برای کاهش وزن و لاغری باید سیب زمینی آبپز را بدون هیچ گونه افزودنی میل کنید. سیب زمین کالری پایینی دارد و فیبر موجود در ان می تواند تا ساعات ها شما را سیر نگه دارد.

 

قارچ برای کمک به کاهش وزن:

همه می دانند برای کاهش چربی و کلسترول، باید چربی اضافی که برای هضم پروتئین ها در بدن به کارمی رود را بسوزانید. در زمان رژیم، همیشه، رژیم غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات پایین و بدون چربی که همگی از خواص قارچ هستند، توصیه می شود.

نحوه انتخاب و نگهداری قارچ:

انتخاب قارچ از اهمیت حیاتی زیادی برخوردار است. شما می توانید آن ها را از یک فروشگاه محلی و سوپرمارکت خریداری کنید، تا از گرفتن قارچ سمی اجتناب کنید.

برای خرید قارچ مواردی را در نظر بگیرید که ظاهر سفت و تازه دارند.

سطح کمی برق و یکنواخت داشته باشند. سطوح آنها نباید خشک شده باشد. قارچ های تازه دارای رنگ روشن هستند، در حالی که قارچهای قدیمی تر دارای رنگ متمایل به سبز می باشد.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • خانم ارسالی در

      رغیب!؟!
      کدوم بی سوادی رقیب را رغیب نوشته؟!؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه